البارت الرابع

256 9 4
                                    

مروان يهتف بغضب شديد و هو ينظر لزينه: انتى تعرفيه منين يا زينه؟؟؟؟!
زينه بتوتر: ده إسلام إبن عمى يا مروان!!!!!
إسلام ينظر لزينه و هو يشتغل منه نيران الغيره و غضب شديد منها بسبب هدوئها مع مروان و لم يعلم ما الذى يربط زينه و مروان الجارحى لكى يوصلها إلى منزلها......؟؟؟؟؟!!!
ثم هتف مروان بإستهزاء: ده ابن عمك؟؟؟!
زينه: اه...
إسلام و هو يسحب زينه إلى منزلها و يقول: تعالى بقا نطلع فوق و فهمينى انتى تعرفى منين ابن الجارحى ده و ايه يربطك بيه عشان يجى لحد هنا يوصلك!!!!!!......
زينه متوتره جداااا و تنظر لمروان و لم تعلم بماذا تخبر اهلها بمجيئ مروان لتوصيلها....!!!!
مروان مسك بذراع زينه و شدها إليه و سحبها وراء ظهره هنا لم يستطيع إسلام التحمل.....
فأمسك بمروان لكى يضربه.... و بالفعل ضربه فى وجهه مما حعل زينه تشهق مزهوله....... ثم ينفعل مروان و يقوم بضرب إسلام ضربات قويه و شديده مما جعل إسلام لا يستطيع اى مقاومه من مروان.....
و سقط ارضاا و هو يشيل منه الدماء..... و فى ذلك الوقت كل الناس تجمعت امامهم و لا تدرى لماذا هذا الشجار بين الشابين.....؟؟؟؟!!
ثم نظر مروان لزينه و يقول: انتى كويسه؟؟!
زينه بذهول: ااه...بس إسلام انت ضربته جامد اووى و هو مغمى عليه دلوقتي هانعمل ايه.....
مروان بعصبيه: و اعمله ايه يعني فى ستين داهيه.....
زينه ببكاء: طيب و انا دلوقتي اعمل ايه مع اهلى عشان ال حصل بينك انت و إسلام ده.....و كمان كل الناس ال فى الشارع شافت ال حصل....و اكيد هايتكلمو عليا كلام مش كويس لإن انا السبب....
مروان و هو يقاطع حديثها: لا يا زينه انتى مش السبب..... ده على فكره كان حساب قديم بينى انا و ابن عمك.......
زينه: هو انت صح تعرف إسلام منين؟؟؟؟!
مروان: بعدين هاقولك يا زينه.....ثم مسك ذراعها امام الجميع و صعد بها إلى منزلها مما جعل زينه تتوتر بشده.......
مروان يدق باب منزل زينه لكى تفتح هند و تنظر بذهول و إندهاش من منظر هذا الشاب الذى يوجد كدمه كبيره فى وجهه و من مسكه إيد زينه إبنتها....
ثم هتفت بخوف: زينه مين ده و إيه ال عامل كدا فيه؟؟؟؟!
لم تهتف زينه بكلمه واحده.....
مروان: طيب دخلينا الاول و انا اقولك.....!!
هند: تعالو ادخلو....
جلس مروان على الاريكه التى بالصالون و تجلس بجانبه زينه..... و هند متفاجأه جدااا و لم تعرف من هذا و لماذا كان ممسك بيد زينه..... و فى هذه اللحظه خرج عمر من غرفته لكى يتفاجأه هو الاخر مما يحدث......
عمر: مين ده يا زينه..... و ايه عامل فى وشه كدا....؟؟!
زينه بتوتر: ده استاذ مروان الجارحى أخو هنا صاحبتى و صاحب الشركه ال انا بشتغل فيهااا.....
عمر و هند بترحاب:  اهلا وسهلا....
هند: طيب ايه عامل فيك كدا يا مروان؟؟؟!
مروان بهدوء: حصلت خناقه تحت بينى و بين إسلام ابن عم زينه.....
عمر بخوف و إندهاش: ليه يا ابنى حصل ايه بينكو....؟؟؟!
مروان: مسك إيد زينه.....
عمر: ليه.....؟؟!
مروان: عشان انا و زينه النهارده لما خلصنا شغل انا لاقيتها هاتركب تاكسى فقولتلها انى اوصلها بدل اما تروح لوحدها فى الوقت ده!!!! و لما وصلنا تحت إتفاجأت من وجود إسلام الشرقاوى هنا و انه كمان طلع ابن عم زينه......!!!!
عمر: كتر خيرك يا ابنى عشان توصيلك لزينه و عشان خوفك عليها يعني انها تروح متأخر.....بس هو انت تعرف إسلام منين؟؟؟؟!
مروان: إسلام ده مفكر نفسه انه عشان  بقا صاحب شركه يبقا هايقدر ينافسنى فى السوق!!!!!و فيه بينى انا و هو خلافات فى الشغل و كدا يعني......
هند: هو ده اصلا مش بيجى منه غير المشاكل بس......!!!!!
عمر و هو ينظر لهند: طيب ادخلى يا هند حضرى العشا عشان مروان يتعشا معانا......!!!
مروان:معلش يا عمى انا لازم امشى دلوقتي....
عمر بإصرار: لا انت هاتقعد تتعشا معانا.....مافيش إعتراض يا مروان.....!!
مروان بإبتسامه: حاضر....
ثم انصرف عمر و هند إلى المطبخ لكى يحضرو العشاء.....
ثم ينظر مروان لزينه:ايه مالك مش بتتكلمى ليه؟؟!
زينه بتوتر و هى تنظر لوجهه: مروان تعالى قوم اغسل وشك و ننزل الصيدليه ال تحت عشان الدكتور يديلك اى حاجه عشان الكدمه دى!!!!!....
مروان: لا مش مهم لما اروح بقاا....
زينه بحده مقاطعه حديثه: لا قوم اغسل وشك عشان ننزل للصيدليه......
مروان بهدوء: ماشى..... فين الحمام؟؟!
قامت زينه مع مروان متجهين للحمام....و هو يغسل مروان وجهه واعطى چاكته لزينه التى تقف معه و فى هذه اللحظه رن هاتف مروان.....ثم اشار لها لكى تخرج الهاتف من الچاكت بتقول له من المتصل..... زينه بمرح: يا نهارى دى هنا طيب امسك رد عليهااا.....
ثم قال لها مروان: لا ردى انتى عليها....
زينه: الوووو
هنا: ايه يا زينه معلش شكلى اتصلت عليكى بالغلط......اصل كنت بتصل على مروان و هو لحد دلوقتي ماجاش البيت.....
زينه بمرح:  يا بنتى ده الفون بتاع مروان....
هنا بصدمه: بتهزرى!!!!
زينه: و الله يا بنتى ده فون مروان.....
هنا تضحك بشده: يخرب بيت عقلك يا زينه لحقتى توقعى الواد.....
زينه بضحك: لا انتى فاهمه غلط و الله......
اخد مروان الفون من زينه ليجيب على هنا:عايزه ايه يا هنا....
هنا بمرح: انت فين يا عم مع زينه....ها
مروان بمرح: فى بيتها
هنا بضحك شديد: بجدد بتهزر!!!!
مروان: يا بنتى هاتعشا مع اهلها و شويه و جاى اقفلى بقاااا......
هنا: ماشي هستناك عشان تحكيلى ايه ال حصل.....
مروان: طيب سلام...
هنا: سلام....
وقف مروان ينظر لزينه التى تقف امامه و قال: هو كل ده باباكى و مامتك بيحضرو الاكل؟؟؟!
زينه بإبتسامه: تعالى نشوفهم....
ثم اتجهو إلى السفره ليجدو هند و عمر قد احضرو الطعام على السفره و جالسين فى انتظارهم....ثم جلسو جميعا و تعشو مع بعض.....و قام مروان من مكانه بعد ان انتهى من طعامه يقول: شكرا اوى على العشا الحلو ده....
عمر: شكرا ايه يا ابنى انت زى زينه بالظبط يعني......و بعدين احنا اسفين من ال حصل النهارده من إسلام.......ثم قاطع حديث عمر رن الجرس بصوته الشديد المزعج......
ثم اتجه مروان لفتح الباب..فيتفاجأ بإسلام الذى يشتعل من عينه الشرار بسبب مروان....ثم مسك مروان لياقة بدلة إسلام بعنف و يهتف بغضب: انت إيه طلعك هنا؟؟؟؟!
إسلام بغضب: انت ايه ال طلعك هنا يا ابن الجارحى؟؟؟؟؟!
قاطع كلامهم عمر و هو يقول: إسلام كفايه اوى فضايح لحد كدا.....و بلاش تعمل مشاكل مع مروان عيب اوووى كدا......ثم ترك مروان لياقة بدلة إسلام و قال و هو ينظر لزينه:انا ماشى دلوقتي عشان اتأخرت و بكرا إن شاء الله اشوفك فى الشركه.....
زينه و هى تنظر له بفرحه و بإبتسامه: ماشي ان شاءالله....سلام.....
مروان: سلام
إسلام يتابع الموقف كله بصمت و غضب يشتعل من رأسه و ينوى لمروان الجارحى على مصائب اكثر فأكثر.......

تتوقعو ماذا سيكون حديث إسلام مع عائلة زينه بعد إنصراف مروان.....و ماذا ستكون خطته لجلب المصائب لمروان الجارحى........

قراءه ممتعه♥♥♥♥🙏🏻

لقد وصلت إلى نهاية الفصول المنشورة.

⏰ آخر تحديث: Apr 08, 2020 ⏰

أضِف هذه القصة لمكتبتك كي يصلك إشعار عن فصولها الجديدة!

حب للإيجارحيث تعيش القصص. اكتشف الآن