"HOI ANAK DARA BANGUN LA!".
jennifer menutup mukanya menggunakan bantal unicorn "Kejap la, dua minit lagi".
"Kepala ikan kau kejap lagi, skarang dah jam 8:30 pagi ni"abang Jennifer atau lebih tepat adalah Jeffrey aka Jeff tarik selimut yang menutupi kaki Jennifer.
Terus terbuka luas masa Jennifer "Huh, Jenn dah lewat!".
Jeff buat muka acah tak kisah sambil lipat selimut Jennifer "Siapa suruh bangun lambat?".
"Dah tu asal tak kejutkan kalau dh tahu yang Jenn akan lambat?"jerit Jennifer di dalam bilik mandi.
"Jessi dah kejutkan tapi kau tu yang taknak bangun"selesai sahaja mengemas katil Jenn terus Jeff keluar daripada bilik Jennifer.
"Yela ii salah Jenn, sorry!"
Krik krik
"Oppa?"
"Oppa?"
"Oppa?"
"OPPA?!"..
.
.Luvenia masukan sekeping roti ke dalam mulutnya sambil bermain telefon.
"Nia unnie makan perlahan boleh tak? And jangan la hadap phone tu tercekik karang"Lia sapu jem strawberry dengan tangan kecilnya pada rotinya sambil memerhati Luvenia.
"Terchekhik? Akhu manha pern- UHUK UHUK OHOK UHUK OHOK GREEKEKEKE SKSKSK A-AIR NIA TOL-"
Lia buat tak kisah sambil makan roti dia.
Fia dengan kelam kabut menghulurkan segelas susu kepada unnienya. Kepala Lia diketuk "Dasar kau, kau nak unnie kita mampos ke hah?"
Luvenia bernafas lega setelah meneguk segelas susu. Terus dia memandang Lia tajam.
"Kau nak aku mampos ke hah?"soal Luvenia geram.
Lia wat muka tak bersalah "Alah orang dah pesan jangan makan gelojoh plus hadap phone. Diri sendiri yang salah".
Luvenia be like - aku tampar sat agi budak kecik ni ( ̄∀ ̄).
"Unnie jom la, lewat nanti"panggil Fia sambil mengikat tali kasutnya.
.
.
."Stokin aku mana?!"soal Jenna dengan muka yang kusut sebab tak jumpa stokin dia.
Alker angkat bahu "Noona dah cari dekat almari?".
"Kau diam!"jerit Jenna tiba ii.
Terus tersedak Alker yang sedang makan bijirin "Tadi noona tanya-".
"Aku bukan tanya kau tapi Sophie, oi Phie mana stokin unnie?".
"Ish mana la Phie tahu"Phie sambung makan bijirin.
"Haih"terus Jenna ambil stokin yang lain tapi saiz tak sama.
"Noona asal pakai stokin macam pengemis ni?"soal Zen.
Jenna wat muka swag "Style".
"Eih malu la Zen nak pergi sekolah dengan Noona Nana"Zen wat muka geli.
"Kau nak makan kaki ke pepagi ni budak?".
"Eerrr".
Jenna mengeluh "Stokin aku hilang".
Zen pandang stokin Jenna lama "Ouhh stokin noona yang sebelah lagi tu semalam Zen nampak Alker gunting.
Mulut Jenna ternganga "Wthell?".
"Eerrr noona sorry noona, Zen fikir tu stokin Phie punya".
Jenna senyum sinis "Fikir Phie yang punya eh?"
"Errr noona, noona nak buat ap-apa angkat kasut noona tu tinggi-tinggi?"
"Mampos kau Alker"
BUK!
.
.
."Weh Elriz"panggil Eylex dengan nada tak berapa nak jelas.
"Ye?"soal Elriz dan Eliz serentak.
"Oppa ni sajakan? Dah tahu Ell ngan Elz tu kembar nama sama takyah la panggil perlahan"Oliv menggeleng.
"Kisah la siapa yang respon janji salah sorang dari diorang pandang aku".
"Alex"tegur Puan Lavian
Ell jeling Eylex "Hyung nak apa panggil Ell?".
"Bukan panggil kau tapi Noona kembar kau si Elz".
Terus Elriz pandang Eylex "Apa?"
"Semalam aku masuk bilik kau sebab nak pinjam powerbank pastu aku ternampak sesuatu"terus muka Eylex jadi serious.
"Nampak apa?"soal Ell.
Elriz jeling Ell.
"Aku nampak paper Math, Sains ngan Sejarah kau, asal rendah sangat? 20% pun tak sampai".
Ternganga mulut Oliv "What?".
Elriz pandang tempat lain awkward bila Puan Lavian beri tatapan tajam.
.
.
.Yenalix termenung dimeja makan "Kan best kalau aku ada siblings".
"Sendunya..."
"Yena dah siap?"soal Puan Kim sambil membetulkan kaca mata hitamnya.
Yenalix senyum "Dah!"
"Wait omma lupa sesuatu la"terus Puan Kim berpatah balik ke tingkat atas.
Yenalix wat muka masam sambil mengambil kasutnya diatas rak "Takde siblings pun aku still lambat ke sekolah sebab omma ngan appa yang sibuk memanjang".
Yenalix tunggu kat luar rumah sambil main fon tanpa sengaja matanya memandang kearah rumah hadapan "Aik Felix kau baru nak ke sekolah ke? Selalunya awal kau".
Felix aka jiran Yenalix senyum "Aku bangun lambat tadi, habis tu kau? Pagar dah nak tutup dalam 15 minit lagi knapa tak gerak ke sekolah lagi?"soal Felix sambil bawak motornya menghampiri Yenalix.
Yenalix senyum tipis "Tunggu omma aku".
Felix angguk pastu dia berfikir "Dah alang-alang kita sama-sama lewat ni jom la tumpang aku".
"H-hah?"soal Yenalix dengan pipi merah pastu pandang tempat duduk belakang motor Felix.
"Takpe lah karang tak pasal aku banyak enemy kat sekolah nanti sebab naik motor ngan kau, kau dah la pemessszz"tolak Yenalix.
Felix menggeleng "Suka hati kau la".
Yenalix senyum "Jangan terasa hati Felix, dah la tu omma aku nak gerak dah tu".
Felix angguk.
.
.
.Hayoung pakai kasutnya dengan cara tak ikhlas "Hik aku taknak ke sekolah~ mesti aku kena bebel dengan Sir sebab markah BI aku menurun"
"Lambat lagi ke dak kecik oi?"soal Minhee sambil bukak pintu kereta.
"Kejap la"keluh Hayoung".
"Kau ni asal Yura? Macam takde semangat je"Soojung pandang adiknya atas bawah.
Hayoung senyum tipis "Mana ada Yura okay je".
Soojung angguk "Tak silap aku markah exam pertengahan bulan dah keluar kan? So berapa markah BI kau?".
"Err"Hayoung pandang Minhee.
"Jangan cakap markah kau dalam 30% lagi Yura"Minhee bercekak pinggang.
"Siapa cakap dalam 30% lagi? Kali ni dalam 17% oke-"Hayoung terlepas cakap lalu menutup mulutnya.
"Teruk gila markah kau Yura"Soojung menggeleng lalu masuk ke dalam kereta.
Hayoung rasa bersalah bila pandang muka Minhee yang nampak kecewa.
"Dah la Yura, cepat masuk dalam kereta nanti lambat ke sekolah"arah Minhee.
"Eung".
TBC
Next-
Chap2