three

49 8 0
                                    


Satu keluhan yang panjang keluar  daripada bibir nayeon.

"Bosanyaaa...."nayeon meletakkan kepalanya di meja .jimin mula memikirkan sesuatu untuk menghiburkan nayeon.

"Jom main ,nak?"tanya jimin.nayeon terus mengakat kepalanya dan menoleh ke jimin dengan pandangan teruja.

"Main apa?"

"Main renung mata"

Nayeon tersenyum sinis.jimin hanya tersenyum melihat gelagat nayeon.

"Cih ,mesti aku yang akan menang"Nayeon tersenyum berlagak.jimin menyilangkan tangannya.

"Kita tengok"

"Hana....dul...sel"

Dengan spontan nayeon mengira.dan dengan kiraan itu,mulalah permainan mereka.

"Jimin!"

Panggil yuju dari belakang jimin.nayeon menahan tangan jimin dan memberi isyarat supaya mengendahkan yuju.

"Waeyo?"

Jimin terus menoleh ke yuju.

"Yah,kita kan tengah main!fokuslah!"nayeon memukul bahu jimin .

Jimin mengeluh"boleh je sambung nanti "kata jimin dan terus menoleh ke yuju.nayeon menggenggam tangan nya marah .

Ishh geram dengan park Jeman .

"Gomawo...sebab bagi aku pinjam buku semalam .nah"yuju menyerah kan buku nota matematik milik jimin kepada tuan asalnya."nae"jimin tersenyum.

Jimin meletakkan buku tersebut ke dalam begnya dan kembali memandang nayeon."dah jom sambung balik"ajak jimin.

Nayeon memandang muka jimin dengan marah "shiroo!"nayeon  merajuk dan terus melangkah keluar dari kelas.

Jimin memandang nayeon pelik.
"Aik,apasal dengan dia ni?sekejap  mood baik,sekejap tak.hiys tak faham"jimin menggeleng kepalanya.

"Biasalah tu..."kata seorang lelaki duduk tepi jimin sungwoon.jimin memandang sungwoon pelik."kebanyakan halmeoni cakap,kalau perempuan marah maksudnya dah nak datang bulan"

Jimin menangguk."eh,tapi selama ni tak pernah pun dia asyik-asyik hilang mood.aku ada buat salah ke?"

Sungwoon berfikir sejenak."haa!maybe sebab dia dah matang!dia tak nak main dengan kau.dia dah makin matang aku rasa"terang sungwoon.

Jimin mengeluh.jadi mungkin lepas ni nayeon tidak mahu bermain lagi dengan nya .itulah yang jimin fikir.






To be continued

JEALOUSY (PJM) END ✓Where stories live. Discover now