#3

33 3 0
                                    

Ariana seorang pekerja disyarikat Star holdings(hentam je)dia pekerja yang bagus sentiasa dipuji hasil kerjannya sehingga Kan Ada yang cemburu dengannya.Yelah sentiasa dijadikan contoh pekerja terbaik.

Zara kawan seperjabat Ariana dia mencemburui Ariana kerana sentiasa dipuji Dan hasil kerjannya sangat bagus...Ada sahaja rancangan hendak menjatuhkan ariana.

Semasa Ariana ingin ke parking bawah tanah dimana ia memarkingkan keretannya kerana ingin pulang ke rumah.Ariana Rasa seperti Di ikuti oleh seseorang.Dia berlari kearah kereta,tapi tangannya ditarik oleh seseorang sehingga jatuh.

Dia tak dapat melihat keseluruhan mukannya disebabkan penutup mulut yang berada Di Muka wanita itu.

"Kau mesti mati"ucap perempuan itu.....

Ariana tidak mampu berkata apa² kerana terlalu taku.Hanya mengundur kebelakang apabila wanita itu kearahnya..Tiada siapa yang nampak.

Tetapi nasib tak menyebelahi Ariana kerana dibelakangnya Ada sebuah dinding yang menghalangnya lari entah bagaimana dia boleh lupa pintu keluar Bukan disitu...

Wanita itu mengangkat tangannya menguna Kan pisau.

"Apa Salah saya?jangan lah buat saya macam ni"kata Ariana separuh menangis.

Perempuan itu tak mengendahkannya lalu membunuh Ariana dengan kejam.Kulitnya disiat menampakkan daging.bahagian badan ditoreh.

Keesokan paginya seseorang menjumpai mayat Ariana disitu Tiada siapa tahu yang membunuh itu adalah.Zara.

Zara lah yang membunuh Ariana masa tu.Tiada siapa tahu.Zara gembira sebab Tiada lagi saingan.

Tapi itu Bukan lah pengakhirannya.Roh ariana tak pernah tenang.Baginya,hutang nyawa harus Di bayar dengan nyawa.

Zara seperti biasa balik kerumahnya pukul 11:30.Selepas balik kerja dia Mandi seperti biasa Dan tidur tapi tidur nya terganggu Bila Ada bunyi seperti pasir jatuh.

Masa tu Tiada perasaan takut Tapi perasaan kepelikan.Setahunya dia duduk berseorangan Di rumah tu mana Ada orang lain.Dengan malasnya dia kedapur,tapi Tiada apa..

"Fikir positif Zara"ucapnya Dalam hati.

Tapi baru sahaja hendak Naik ketangga satu lembaga putih memandangnya.Dia terkejut lalu jatuh ketangga.Kepalannya berdarah sedikit nasib baik tak mati lagi.

Zara lari kedapur ketakutan yang teramat,tak dapat digambarkan.

"Pandaibuat pandailah tanggung akibatnya"satu suara bergema.Tapi dia kenal tu suara Ariana.

"Tak!!a-aku Minta maaf Aku Minta maaf sebab bunuh kau" Zara meminta ampun tetapi sudah terlambat.

Ariana menolak Zara sehingga terjatuh Dan pisau yang berada didapur itu terjatuh Dan menusuk kejantung Zara darah mencurah keluar.

Akhirnya Zara mati....


Ingatlah perbuatan jahat Akan dibalas dengan kejahatan

Short Story/mix/Where stories live. Discover now