Wy?Ay? 1.

1K 65 13
                                    

Yang di atas adalah singkatan bagi tajuk cerita ni.Takut kesalahfahaman nanti.
Ok,sebelum tu.

Characters

Gempa(sulung)
Taufan(kedua)
Hali(ketiga)
Blaze(keempat)
Ice(kelima)
Thorn(keenam)
Solar(bongsu)

Dia orang kembar and umur 14 tahun.

Others

Yaya(14)
Ying(14)
Fang(14)
Gopal(15)
Kaizo(20)

Ok,mari kita enjoy para readers.

______________________________

Pada hari yang indah lagikan tenang-

"TAUFAN!!BLAZE!!MARI SINI KORANG BERDUA!!"

ok,dah tak tenang.Sebab ketenangan sudah pergi datangnya keributan kembali.
/apa aku merepek ni

Mari kita tengok mamagem kita buat apa.

Gempa tengah sibuk memasak sambil bersenandung seperti puteri senandung/plak/silap putera sepatutnya.

"Kalau kau rasa~ tak dihargai...~Tutuplah mata..~
Peganglah hati~Kalau kau rasa..~Diri kau sunyi..~Jangan bersedih~Aku disini...~

Guys,mesti korang boleh teka kan lagu apa ni?Yes,lagu sakit author terinspirasi dari adik author sendiri pergi nyanyi.

Walau hidupmu tumpas..!~Ku akan beri kerjasama!Bangkit wahai kawan..hidup ini tak sempurna!!Jangan selalu bersedih!Ku juga selalu terleka!Kesilapan lama!
Bakal jadi rama-rama..~!"

Prang!

Dahsyatnya guys Gempa nyanyi bukannya yang datang penonton tapi semuanya lari keburuan.

Ok,berbalik ke tadi.

Tengah sibuk Gempa nyanyi datanglah pembawa masalah.Siapa lagi kalau bukan TTM tu.

"TAUFAN!!BLAZE!!BAGI GAMBAR TU!!BIAR AKU HANCURKAN!!" ok,siapa ni?
Siapa lagi si pikachu ni.

"Blekk~!Tak nok!Tak nok!"
ejek si babun biru.

"Weei,Fan.Bak sini!" panggil si ayam.

"Roger!" ucap babun biru a.k.a Taufan.

Ok,mesti korang pening kan?
Macam ni kisahnya.

Flashback~

Sebenrnya kisah bermula pada tahun-

Gempa:Author comeback!Sambung ceritalah bukan pada tahun berapa!

Pang!

Author:Adoi!Yelah.TAT
Sakit wo~Benjol sudah~

Taufan dan Blaze disuruh kejutkan Hali.Kenapa si tsun ni bangun lambat sebab kena jadi bahan eksperimen si Solar.Yang pasal Hali jadi eksperimen tu...biarlah rahsia~

"Ok,clear"Taufan

" Ok,beres"Blaze

Diorang mengendap dan membuka pintu.Nampaklah si tsun kita ni tengah terbungkang tidur.

"Ok,mulakan" Taufan

"Baik" Blaze

Diorang mengambil sebuah pen magic sorang satu dan.....

Skrettt

Skrett

Yes,diorang menconteng muka si Hali tu.Mukanya dicolourkan warna merah sedikit,pipinya ada lingkaran bulatan diwarnakan merah.

Pada bahagian mata diwarnakan merah,mulutnya dilukiskan bibir kecik ditengah pada bahagian atas dan bawah bibir.

"Aku pergi ambil tempat aku"
Blaze

"Ok,sasaran akan mengamuk tak lama lagi dalam kiraan........

........1

......2

.......3

"Oi!!Pikachu!Bangun!" Taufan

"Oh,makkauakujanjiakuakankafankansitaufan" /panjang nor kau latah Hali oi

Nama yang dimelatah sudah berpeluh.

"Oi,babun!Kau kenapa?" Hali

"Tak ada apa." Taufan

"Hmm..ok..." Hali

Hali beranjak ke bilik air.Setibanya di bilik air,Hali mengambil berus gigi dan ubat gigi.Baru je dia nak gosok gigi.

Dia ternampak....nampak apa ya rasanya?...yalah nampak muka dialah apalagi.
Habis sudah muka kacak dia tu yang paling dia banggakan.

"TAUFAN!!" teriakan membahana seluruh bilik tu.

Baru je dia nak keluar dari biik air,secara tiba ada hujan...wait...hujan?
Tapi kenapa putih?

Korang ingat ya,yang itu bukan bedak melainkan tepung.Hmm...memang tempah ke nerakalah jawabnya dua ekor ni.

Nak tahu apa jadi dekat muka dia?Pfft-

Author pun tak tahan gelak ni.

Ok,free gambar.

Ok,free gambar

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

Macam ni.Jadi opera china cuma tepung nya banyak sikit melekat kat muka.Bayangkanlah ini Hali.

Ckrek!

Di sudut bilik,kelihatan si ayam/eh ,si Blaze sibuk menangkap gambar.

Kalau dia kat situ,siapa simbah tepung tu?Itu adalah Thorn.

"Yes,aku dapat.Yahoo!" Blaze

"Weei,cabut!Singa sudah terlepas kandang!Lari oii" Taufan.

Dan berlakunya adegan lari-larian itu.

Flashback end~

Diorang bertiga ditangkap oleh mamagem.Cuma Hali dilepaskan dan Thorn jadi mangsa tu.

Yang Taufan dan Blaze,dihukum berjemur diluar.Panas wo.

Ok,tamat sudah.Nantikan chap seterusnya.Jangan lupa selalu vote.

Who are you?Are you my love?Where stories live. Discover now