Wy?Ay 2

841 67 8
                                    

Selepas sesi prank-memprank orang tadi.Mereka melakukan aktiviti masing-masing.

Seperti Gempa memasak diikuti maid iaitu kak Som.
Taufan dan Blaze macam biasa game.Boleh dikatakan hidup diorang "World Game"
Macam tulah.

Ice biasalah si polar bear ni.Kerjanya tidurlah.Apalagi.
Solar bantu Thorn tanam pokok dia di taman tanaman.
Biasalah anak orang kaya.Luaslah rumah siap ada kolam renang sebesar parking kereta.

Oh,ye.Mesti korang tertanya mana si tsun ni.Jangan ingat dah hilang pulak.
Dia sedang duduk dekat luar sambil minum tea katanya nak relaks.Dah jadinya tea time.

Sedang elok si tsun ni minum,datang pulak pengacau.Bukan orang atau haiwan.Iaitu phone dia sendiri.

Hali p.o.v

Hmm...Nikmatnya...Satu hari tak ada bising pulak si TTM tu.
Hah~Akhirnya dapat jugak ketenangan~Kan best kalau hari-hari macam ni-

Du!Ddu!~Du!

Ayeayeayeeeeaaa~~

Blackpink!

Haish!Siapa pulak call aku ni?!
@$#%##@$ keluar dah ayat mutiara aku ni!

Jap!Siapa tukar ringtone aku jadi blackpink ni!Memang nak cari mati ke?!hah!
/wuish sabor bang

Haih~Jawab sajalah.

"Ha..hello.." Hali

".........."???

"Habistu,macam mana sekarang?"

"..........."???

" Ok,Aku kena beritahu dulu diorang."

".........."???

Tutt.

Hali p.o.v end.

Hali ingin beranjak masuk ke dalam rumah.Datangnya Kak Som.

" Eh?Hali nak pergi mana?"Kak Som

"Hali ada beberapa hal.Nak kena settle.Dan ...Kak Som boleh bagitahu diorang yang Hali ada something kena buat.Then...kalau diorang soal cakap jelah apa-apa" panjang betul hang explain Hali.

"Ok,Kalau macam tu jaga diri ya" Kak Som

"Baik,Kak Som!" Hali

Hali dah pergi ke bilik dia dan ambil barang dia.

Vroomm!

Vroomm!

Bunyi motor dihidupkan.Dan nampaklah si tsun ni dah pergi membawa motorspot dia tu.Maklum lah anak orang kaya.

"Kak som!" panggil Gempa.

"Ya,Gempa.Ada apa?" tanya Kak Som.

"Hali nak pergi mana tu?" tanya Gempa.Biasalah protective brother.

"Dia kata ada hal yang kena buat.Katanyalah." Kak Som

"Ohhh"Gempa.

Gempa p.o.v

Hal?Dia kata ada hal?Selalunya ada apa-apa,dia akan bagitahu aku dulu.

Haih!Gempa jangan banyak fikir negative ok?

Gempa p.o.v end

Berbalik ke Hali.

Dia sudah masuk ke dalam sebuah tempat yang cukup misteri.

Dia berhenti di sebuah tempat yang boleh dikatakan tempat masuk.Dia meletakkan tangannya untuk di scan.

Selepas itu,pintu dibuka.Menampakkan beberapa orang yang sudah lama menunggu.

" Ha...tu dia..sampai pun mamat ni"???

"Baru sampai?!Punya lama aku tunggu kau!Dah nak kebas kaki aku tau tak!"

"Diamlah,kau landak" Hali

"Landak kau panggil?!Grrr...kau memang nak kena kan!" Kata Landak iaitu Fang

"Sudahlah tu.Janganlah gaduh." kata Yaya.

"Haiya!Kapten sudah panggil ma!Nanti kita lambat loh!" marah Ying.

"Dahlah jom!" Hali.

"Grrr...." Fang

"Sudahlah tu,Fang.Nah,aku bagi donat lobak merah." Gopal

Hap!

Fang mengambil donut dan memakannya dengan hatinya yang terbakar.

"Semua sudah ada?" Kaizo

"Sudah kapten!" All

"Baiklah!Seperti kita semua tahu skuad hitam sudah menakhluk beberapa kawasan." Kaizo

"Mereka telah merancang untuk sabotaj sebuah pesta yang dihadiri semua golongan orang atasan dan bangsawan" Kaizo

"Tapi untuk apa pulak diorang nak sabotaj pesta tu pulak?" Gopal.

"Haiyo!Sebab pesta tu akan mengadakan bagi pertunjukkan Mahkota Mutiara.Mahkota tu diperbuat dari berlian dan memperoleh banyak jutaan duit." Ying

"Ohh." Gopal.

"Pesta ni akan berlansung sampai pukul 12:00 malam.Mahkota itu akan dipertunjukkan pada last acara." Kaizo.

"Hali?Bukan adik-beradik kau akan ikut ke?" Yaya.

"Hn.Mungkin.Sebab kalau ayah aku sibuk dia akan suruh kami wakilkan dia." Hali

"Ok,mari dengar plan kita ni" Kaizo.

Bersambung~muehehe jangan marah ea~Jangan lupa selalu vote.

Who are you?Are you my love?Where stories live. Discover now