[AURORA]
Malam hari di kota Seoul sangat lah dingin tetapi itu tidak dapat menjejaskan penduduk disana untuk melakukan sesuatu seperti sekarang kelihatan seseorang sedang duduk disebuah bangku yang berada di sebuah taman. Orang tersebut yang lebih dikenali sebagai Park Seonghwa seperti sedang menunggu seseorang dan pada masa yang sama ia juga sedang menulis sesuatu didalam bukunya.Seonghwa Pov
Aurora
apa itu aurora? aurora itu ialah fenomena cahaya terang yang dapat dilihat pada waktu malam fenomena ini biasanya berlaku di kutub.Siapa yang tidak suka dengan kecantikan dan keindahan aurora semua orang jatuh cinta dengan keindahannya.Ia bagaikan cahaya yang menerangi malam yang sangat gelap,cahaya yang sangat cantik.Aku bukan mahu bercerita tentang aurora yang ini tapi aku mahu menceritakan aurora ku ye My aurora yang selalu menerangi diriku untuk terus menghadapi dunia yang penuh dengan penipuan.Aku harus memiliknya walau apa pun yang akan berlaku pada diriku.
Park Seonghwa
Aku pun menutup buku journal ku kedalam beg yang selalu aku bawa kemana mana sahaja kerana ia sangat berharga semua perasaan dan tekanan yang ku hadapi akan ku tulis di dalam buku itu. Perasaan itu juga aku tulis di dalam buku itu iyep perasaan cinta pada diri orang sedang kutunggu.
Aku pun melihat kearah langit. Langit hari ini kelihatan kosong kerana hanya bulan sahaja yang munculkan diri di gelapnya langit malam hari akan indah jika aurora juga muncul tapi itu mustahil aurora hanya muncul dibahagian kutub.
Semasa aku masih melihat langit tiba tiba sahaja ada suatu suara yang menganggu aktiviti ku.Aku pun tersenyum melihat kearahnya. Yep dia ialah orang yang kutunggu. Aurora ku
End Seonghwa Pov
"Park Seonghwa maaf lambat tadi ada masalah sedikit tapi sekarang sudah selesai jadi apa yang sebenarnya yang kau mahu katakan pada ku" Tanya orang tersebut yang lebih dikenali sebagai Y/N kepada Seonghwa yang masih duduk di bangku tadi.
Seonghwa pun bangun dari duduknya mengisyaratkan Y/N untuk duduk disebelahnya. Y/N pun mengikuti perintah Seonghwa dengan patuh dan duduk disebelah orang yang mahu mengatakan sesuatu pada dirinya.
"Tidak apa aku cukup bersyukur kau mahu datang kemari" Jawab Seonghwa yabg sekarang ini melihat kearah langit.
Y/N pun mengikuti Seonghwa melihat kearah Langit yang luas terbentang dihadapannya.
"Bukankah malam ini terasa sepi" Tanya Seonghwa tanpa melibat kearah Y/N. Y/N pula hanya melihat kearah Seonghwa pelik dan mengalihkan pandangannya di kawasan itu yang sangat ramai dengan penduduk dikawasan itu.
"Apa yang sunyi?" Tanya Y/N pada Seonghwa.
"Iyalah sunyi cuba kau tengok sekarang ini. langit malam ini hanya ditemani sang bulan tanpa kawan baiknya sang bintang. ia akan bertambah cantik bila aurora juga ikut sertai sang bulan bagi mengantikan sang bintang" Jawab Seonghwa tetapi jawapannya membuatkan Y/N tertawa.
"Apa yang kau katakan ini Park Seonghwa tidak mungkin akan ada aurora disini itu sangat mustahil disini korea selatan manakala aurora hanya terjadi di kutub" Seonghwa yang mendengar perkataan dari Y/N pun tertawa.
"Cuba ku katakan disini juga ada aurora apa kau akan percaya?" Tanya Seonghwa pada Y/N
"Semestinya diriku tidak percaya" jawab Y/N. Seonghwa pula hanya memasang senyuman nya. Seonghwa pun memindah tempat untuk berhadapan dengan y/n dan memegang tangan orang yang dihadapannya membuatkan y/n malu separuh mati tetapi ia tetap membiarkan lelaki tersebut memengang tangannya
"Kau perlu percaya kerana aurora yang kumaksudkan berada didepan ku" Jawab Seonghwa lalu menandang kearah y/n begitu juga y/n yang memandang kearaj dirinya.
"A-apa maksudmu Park Seonghwa" Tanya y/n pada Seonghwa. Seonghwa pun tersenyum lalu mengeluarkan setangkai bunga dahlia yang sangat indah.
"Aku menyukai mu y/n ah salah maksud ku aku mencintai dirimu y/n sebelum aku mengenali dirimu aku hanyalah sang langit malam gelap yang hanya ditemani dengan sang bulan dan bintang tapi selepas mengenali dirimu bagiku kau ialah aurora yang menerangi diriku dengan cahaya yang sangat cantik dan indah. Yang membuat diriku merasa lebih berwarna hanya kerana dirimu. Aku bukan mahu memaksa mu tapu aku berharap kepada mu terima lah cinta ku. will you be mine and be my aurora"
Y/N hanya berdiam diri kerana ia sangat terkejut dengan semua ini. Ini kejadian sangat tiba tiba dalam kehidupannya membuatkan ia terkelu. Seonghwa pula merasa semangatnya turun kerana tiada jawapan diri orang dihadapannya, dengan berat hati ia pun bangun dan meletakkan setangkai bunga disebelah y/n lalu berjalan pergi dengan perasaan yang hampa.
Baru sahaja beberapa langkah Seonghwa meninggalkan kawasan itu tapi tangannya telah ditahan dengan seseorang. Seonghwa pun melihat kearah orang tersebut dan Seonghwa terkejut melihat orang yang menahannya.
"Aku bahkan belum menjawab pertanyaan mu tapi kau mahu meninggalkan ku begitu sahaja tch Park Seonghwa kau ini berubahlah"Cakap y/n membuatkan Seonghwa terkedu seketika.
"Jadi jawapan mu apa" Tanya Seonghwa pula.
"Aku mahu menjadi aurora yang mewarnai langit malam mu. Aku mahu jadi aurora yang sangat indah dan cantik hanya untuk mu" Jawab y/n. Seonghwa pula hanya memasang wajah blur nya membuatkan y/n membuang nafas lalu memukul kepala Seonghwa
"Auww apa yang kau lakukan itu sangat sakit"Marah Seonghwa pada y/n dan hanya dibalas jelingan dari y/n
"kau yang terlalu bodoh kerana tidak paham maksudku. Maksudnya aku mahu menjadi milikmu Park Seonghwa. i want be yours and be your aurora.
Jawapan yang diberikan oleh orang dihadapannya membuatkan Seonghwa tidak percaya.
"Apa ini hanya mimpi" Y/n yang mendengar perkataan yang dilontarkan Seonghwa tadi membuatkan ia baru sahaja mahu memukul kepala Seonghwa lagi tetapi ditahan oleh Seonghwa
"Okey maaf aku hanya tidak percaya ini akan berlaku" Cakap Seonghwa
"Aku lagi tidak percaya Park Seonghwa yang dikenali sangat pandai menjadi bodoh kerana cinta" Sindir Y/N membuatkan Seonghwa tersenyum lalu memeluk orang yang dihadapannya dan melihat kearah satu sama lain.
"Aku mencintai dirimu my aurora"
"Aku juga mencintaimu sang langit malam"
K
au hanya lah milikku my aurora
END
HAPPY BIRTHDAY TOO YOU HAPPY SEONGHWA BIRTHDAY YEAHHH DAH MAKIN TUA YE HAHAHAHAH
#partnimemasangspecialuntukseonghwapunyabirthday
UWAHH MASA YUNHO TAK DPT BUAT MACAM NI SEBAB TAK ADE DATA
YOU ARE READING
^°ᴀᴛᴇᴇᴢ ᴄʀᴀᴄᴋʜᴇᴀᴅ [🐣] °^ 𝗦1 & 𝗦2 [✓]
Humor(͡° ͜ʖ ͡°) just achees..i means ateez thing ∆SLOW UPDATE [Hight Rangking] #1,2,4,5 and 14 in crack #1 in atiny #4 in wooyoung #3 in jongho #10,7,13, 5 and 8 in ateez