Bab 11

70 2 0
                                    

Pergi daripada sini perempuan tak guna"kata imran"

Sabar awak.Janganlah marah dia lagi" kata atiqah"

Baiklah awak"kata hazman"

Mari kita makan lepastu pergi kerja" kata atiqah"

Baiklah awak"kata hazman"

Di kampung

Hazirah sabar jelah ini semua dugaan untuk kamu"kata puan zakiah"

Mak saya dah tak tahan dengan dugaan saya lalui.Saya rasa macam nak bunuh diri mak"kata hazirah"

Janganlah hazirah.Kau jelah satu-satu anak mak"kata puan zakiah"

Tapi dah terlalu banyak dugaan hazirah kat dunia ni"kata hazirah"

Hazirah dugaan kamu tak sebesar dugaan mak dahulu"kata puan zakiah"

Mak tipu.Mak saja nak pujuk hazirah kan"kata hazirah"

Betul dugaan mak lebih besar daripada kamu dulu"kata puan zakiah"

Macam mana dugaan mak tu"tanya hazirah"

Dulu mak suka pada anak boss atuk kamu.Setiap hari mak akan terbayang dia dan mak akan kahwin.beberapa minggu kemudian,dia perasan mak pandang dia.Jadi dia pun datang ke bilik mak terus dekat dengan mak dan nak cium mak.Nasib baik atuk kamu balik dan terus halau dia.keesokan harinya,atuk dan mak dihalau keluar oleh boss atuk kamu sebab mak dituduh ambik kesempatan pada anak dia.Jadi mak dengan atuk menjadi gelandangan dekat situ sebab takde rumah.Beberapa bulan jadi gelandangan,ada seorang hamba Allah ni tolong mak dengan atuk ke rumah dia.Orang tersebut ada dua anak lelaki iaitu ayah kamu dan adik ayah kamu.Pada mulanya,mak minat adik ayah kamu sebab dia baik tapi selepas beberapa bulan duduk sana adik ayah kamu meminang mak"kata puan hazirah"

Macam mana saya tak tahu yang ayah ada adik"tanya hazirah"

Dugaan 2Where stories live. Discover now