Bab 14

59 2 0
                                    

Okey aku terimalah perhubungan imran dengan anak kau rahimi"kata hazman"

Jadi mulakan kerja kau dan atiqah jadi PA yang baik kepada hazman. Tahniah hazman"kata aiman"

Baiklah tuan"kata atiqah"

Panggil saya abang dan panggil rahimi abang jugak walaupun sepupu rahimi sebab dia paling diantara kami"kata aiman"

Baiklah abang aiman dan abang rahimi.Saya buat yang terbaik sebagai PA dan isteri hazman"kata atiqah"

Okey kami mahu balik ke pejabat kami"kata aiman"

Di pejabat hazman

Sayang bagaimana jadual saya"tanya hazman"

Tiada mesyuarat hari abang"jawab atiqah"

Okey jadi silalah buat kerja kamu sayang"kata hazman"

Baiklah abang"kata atiqah"

Di pejabat aiman

Ada apa kau bawak aku ke pejabat aku"kata rahimi"

Aku akan jumpa hazirah kat kampung dia.Kau pulak siasat seperti yang kita rancang"kata aiman"

Baiklah"kata rahimi"

Bagus"kata aiman"

Bila kita akan mulakan"tanya rahimi"

Esok kita mulakan.Jadi kita berdua akan cuti dan tugas kita akan diberikan kepada hazman"jawab aiman"

Okey"kata rahimi"

Mereka pun membuat kerja mereka sehingga tamat waktu kerja

Di rumah hazman

Awak imran tu dah makan ke"tanya atiqah"

Entahlah.Dia tu degil sikit"jawab hazman"

Dia bukan degil tapi marahkan saya sebab rampas awak daripada mak dia"kata atiqah"

Jomlah masuk awak"kata hazman"

Awak banyaknya makanan kat dapur ni"kata atiqah"

Ayah imran mintak maaf dan sebagai permintaan maaf.Imran dah sediakan makanan untuk ayah dan mak cik tapi ini tak bermakna saya suka mak cik.Mulai esok saya nak pergi sekolah tanpa lihat dia"baca hazman"

Awak saya akan duduk bilik bila dia nak pergi sekolah"kata atiqah"

Dugaan 2Where stories live. Discover now