Hi! Kita berjumpa lagi di chap ni. Kali ni author nak bagitahu yang mungkin ff ni akan tamat pada chap 15 sebab author dah kehabisan idea untuk ff ni. Harap terhibur.
___________________
Jap, suara ni...
Bukan ke dia...
Jeon Jungkook...
Aku terus melihat ke arahnya selepas terdengar suaranya..
Kerana aku tahu yang itu..
Jeon Jungkook.
"J-Jungkook?"
Terasa seperti kolam mata ku akan penuh tak lama lagi. Aku rindu dia. Sangat-sangat.
Sejak aku tinggalkan dia, tidurku terganggu, makan tak kenyang, mandi tak basah. Aku selalu rasa resah bila fikirkan Jungkook. Aku dibuai dengan cintanya tetapi ego ku terlalu tinggi untuk mengarahkan aku melupakan nya.
"Yumin?"
Jungkook juga kelihatan terkejut melihat ku.
"Oppa!"
Aku dan Jungkook terus berpaling ke arah punca suara. Kelihatan seorang gadis yang dalam usia ku datang menghampiri kami.
"Oh, Yeri."
Ya. Itu Yeri. Aku tertanya-tanya tentang mereka berdua. Bukankah mereka berdua dah break up?
"Hai. My name is Yeri. Jungkook's future wife. We're getting married. Harap datang majlis kitorang."
Aku terkedu dikala Yeri mengatakan bahawa dia dan Jungkook akan berkahwin. Jungkook, mana janji awak untuk stay dengan saya?
"Oh. Saya harap yang korang berdua happy dengan pasangan masing-masing. Saya akan datang majlis korang. Saya janji."
Aku tersenyum pahit. Kelihatan muka Jungkook sedikit terkejut.
+++++++
Melihat Yumin mengatakan setiap bait kata-katanya sudah kelihatan bahawa gadis itu sedang berlawan dengan perasaan sendiri.
Jungkook sudah tahu bahawa senyuman yang diberikan oleh Yumin cumalah palsu. Jungkook terus melepaskan tangan Yeri kasar lalu menuju ke arah Yumin. Dia menarik gadis itu merapati dirinya lalu dicium bibir gadis itu ganas.
Yeri yang melihat adegan itu terus menarik lengan sasa Jungkook lalu satu tamparan kuat singgah di pipi mulus Yumin.
PLAKK
Satu tamparan pedih hinggap di pipi Yeri. Jungkook sudah tidak boleh tahan amarahnya terhadap gadis bernama Yeri ni. Semakin dibiarkan, semakin menjadi-jadi.
"BERAPA KALI PERLU AKU ULANG SUPAYA KAU INGAT! JANGAN SENTUH YUMIN! KAU MEMANG NAK KENA! KITA PUTUS! AKU TAKKAN SESEKALI JAGA ANAK HARAM KAU!"
Cincin yang tersusun kemas di jari manis dilempar Jungkook ke arah Yeri.
"J-Jungkook. I merayu. please jangan buat I macam ni. I merayu. I sanggup melutut depan you. Please Jungkook. Jangan tinggalkan I."
Tangisan Yeri kedengaran.
"Cukup lah, Yeri. Kau boleh bodohkan omma dan appa aku, tapi kau silap, kau tak boleh bodohkan seorang Jeon Jungkook. Aku tak nak jadi ayah kepada baby tu. Sekarang, aku nak kau jaga diri kau dan baby tu. Aku dan Yumin akan bantu kau cari ayah kandung baby tu. Kau jangan risau pasal majlis tu. Aku dan Yumin akan gantikan. Aku akan pastikan kau jadi tetamu vvip majlis tu nanti."
Yeri hampir terlopong apabila rahsia yang dijaga elok akhirnya terbongkar jua.
Yumin kaku. Dia terkejut dengan kata-kata Jungkook sebentar tadi. Atas dua sebab yang berjaya membuat dirinya terkejut.
Satu, apabila mengetahui kehamilan mengejut Yeri.
Kedua,
Yumin cuba untuk menolong Yeri untuk bangun tetapi, ditolak."Happy lah kau sekarang sebab dapat hancurkan kebahagian aku. Jungkook pun gila-gilakan kau."
Yumin cuma diam tak berkutik. Dia terkejut. Disangka Yeri sudah insaf dengan kesalahannya tapi, rupa-rupanya belum.
"Kalau ya?"
Punca suara tu bukan dari Yumin melainkan...
to be continued...
++++++++++++Maafkan author sebab ada masalah sikit. Harap korang maafkan author.
Vote!
Comment!Thx!
YOU ARE READING
[COMPLETED] RE VERA || JJK
Short Story⟨ BTS FANFICTION #1 ⟩ "Everything that happens is not a coincidence. It's planned." Start : 01/04/2020 End : 09/05/2020 Re-pub : 11/05/2023 (without any edits) • persamaan berlaku tanpa sengaja. • harap tak peningkan kepala. • first ff and story...