| 04 |

124 59 22
                                    

Hai! Kita jumpa lagi.. tak banyak yang author nak bagitahu cuma satu dua perkara jer. Chap sebelumnya mungkin pening sikit sebab banyak dialog. Jadi, chap kali ni author dengan sedaya upaya untuk tidak memeningkan readers. Jadi, jom kita sambung..

____________________________

Keesokan harinya...

"Hua~"

Aku tersedar dari tidurku yang panjang. Tapi..

Tapi, aku rasa lainlah. Macam..

Jap, aku kat mana ni?

Takkan lah aku still mengigau?

Dengan perlahan-lahan aku turun dari katil yang bersaiz king ni. Katil Saera.. hrmmm..

Aku berjalan menghampiri sebuah meja kayu berhampiran dengan cermin. Aku tatap satu gambar yang menarik perhatian aku untuk menatapnya lama.

"Gambar tu masa Jungkook kecik dengan kawan dia."

Tersentak aku dibuat.

"Hah! Oh. Tak de lah. Tadi saya bangun, saya rasa pelik. Macam mana saya boleh ada kat sini?"

"Oh, itu.. Jungkook yang bawa kamu datang sini. Katanya, tak tahu rumah kamu kat mana. Hrmm.. princess, boleh nak tahu nama kamu?"

"Hah? Oh! Nama. Nama saya Yu-"

Ayat aku terpotong apabila seseorang menyampuk. Pantas pulak tu cakap. Harap lah ahjumma faham.

"Yumin. Han Yumin."

"Laju jer dia menyampuk. Kenapa naik? Tinggalkan appa sorang-sorang kat bawah."

"Takde lah. Kook nak ambik handphone kook kat atas. Tak sengaja terdengar perbualan korang. Sorry. Takpe lah kalau macam tu. Kook turun dulu. Nanti eomma turun. Bawak Yumin jugak."

"Ok. Eomma tahu lah."

Ya. Dia lah yang potong ayat aku, JEON JUNGKOOK!!

 Dia lah yang potong ayat aku, JEON JUNGKOOK!!

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

Hehehehe

+++++++++++++++++++++++++

Sarapan

Keadaan dekat meja makan tu sunyi sepi, hanya bunyi sudu dan garfu yang berlanggar terkena pinggan jer.

"Kook.."

"Ne.."

"Dari semalam lagi appa tengok, kenapa dengan muka kamu ni? Penuh luka ni. Kamu gaduh ke?"

"Heh! Mana ada. Kook tak gaduh lah. Ni.. ni jatuh motor jer. Tak lebih pun."

"Kook tak tipu, kan?"

"Kook tak tipu. Ni cuma luka jatuh motor jer. Appa janganlah risau, k. Kook ok jer."

"Oh. Takpelah kalau macam tu. Ni. Makan lah roti ni. Kook kan minat roti dan jem."

"Gomawo."

Aku tengok Jungkook baru jer masuk kan roti tu dalam mulut dia, muka dia macam menahan sesuatu.

"A-Appa, pe-perisa a-apa ni?"

"Peanut. Wae?"

Jungkook terus lari menuju dapur. Aku ikut dia dari belakang. Aku nampak dia muntah.. Darah??? Ni buat aku makin pening.

"Jungkook-ah.. gwaenchana? Kalau awak rasa tak sihat, kita pergi hospital."

"Tak, tak. Aku ok. Cuma salah makan jer."

"Awak tak ok ni. Jom, saya bawak awak pergi hospital. Saya taknak dengar penolakan dari awak. Jom."

'Yumin terlalu sempurna untuk aku yang tunggu masa jer. Aku rasa yang dia ..'

"Ahjumma, ahjussi. Saya minta diri dulu."

"Oh. Ne."

"Kunci kereta Jungkook yang mana satu?"

"Yang ini, cik." Maid kat rumah Jungkook semuanya baik.

"Gomawo."

Aku terus ambik kunci tu dan gendong jungkook masuk kereta kat tepi aku. Bukan aku sorang gendong dia, guard dia tolong aku.

Aku terus hidupkan enjin kereta. Sape kata aku tak pandai bawak kete. Legend ni. Dah 2 tahun dalam bidang ni.

Hospital

"Tuan Jungkook baik-baik jer. Puan cuma kena jaga pemakanan dia jer. Saya dah bagi ubat dekat dia agar dia dapat tidur lena dan tak terganggu."

"Hah?! Takkan lah dia tak sakit apa-apa?? Doktor, dia sampai muntah darah tau, MUNTAH DARAH. Bukannya muntah biasa jer. Doktor kata ok? Saya tak percaya. Mesti doktor ada sorok sesuatu."

"Itu hak puan. Puan nak percaya ke tak, itu bukan urusan saya. Saya dah jalankan tugas saya. Saya minta diri dulu."

Selepas bayang doktor tu hilang dari pandangan, aku terus masuk ke ruangan Jungkook.

Dia sedang tidur dengan lena. Mungkin kesan ubat doktor tu bagi kot.

Aku berjalan menghampiri katil Jungkook. Itu sangat menyedihkan untuk terus menatap wajahnya. Wajahnya pucat lesi. Aku sedih.

Aku baru nak beredar dari ruangan itu tetapi..

"Jangan tinggalkan aku, Han Yumin."


























to be continued

+++++++++++++++++++++++++++

Gi mana comment kalian? Ha! Keluar Indon dah. Comment, vote and share..!!

Bye!! Jumpa di next chapter!

[COMPLETED] RE VERA || JJKWhere stories live. Discover now