Hi! Sorry sebab lama tak update. Author harap yang korang tak marahkan author. Sibuk sampaikan tak boleh nak update. Sorry. Harap terhibur!
________________
"Emm.. Korang?"
Jungkook terus berpaling ke arah punca suara dan riak wajahnya langsung berubah.
"Oh, palli. Nanti lewat pulak."
"Ne."
Jungkook terus menghulurkan tangannya untuk memimpin Yeri.
Yumin hanya memerhati mereka berdua. Adakah Jungkook dah lupakan apa yang berlaku tadi? Soalan demi soalan datang menyerang fikiran Yumin.
"Yumin-ah, palli. Nanti kita lewat. Tak pasal-pasal kena dengar queen kita membebel."
"Ne."
Jawapan ringkas daripada Yumin dapat menarik perhatian sang sahabat."Jawapan tu jer. Tak boleh ke kalau kau jawab lah 'Ne, palli.' Takpe jugak. Ni tak, pendek."
Yumin cuma tersenyum melihat gelagat Saera merangkap kawan baiknya itu.
"Ne. Aku akan cuba panjangkan."
Bagi Yumin, lebih baik dia ikut kata Saera kalau taknak dengar dia membebel 24 jam mengalahkan mak cik jiran sebelah."Palli. Nanti betul-betul lewat."
Taehyung mula bersuara apabila melihat dua orang sahabat ni tak bergerak pun.
"Ne, ne."
Saera mendahului Yumin demi berjalan mengiringi Taehyung.Yumin hanya berjalan seorang kerana kawannya telah mendahului nya dan Jungkook mengiringi Yeri mungkin sebab takut Yeri sakit. Maklumlah Yeri kan wanita mengandung. Mestilah dia risau walaupun tu bukan anak dia. Jungkook memang lelaki yang baik. Baik dengan semua perkara, meskipun dia benci untuk lakukan.
Yumin memandang lantai universiti itu sambil berjalan menuju ke kelas nya. Fikirannya kosong. Dia seperti orang baru putus cinta. Wajah nya tidak menunjukkan sebarang reaksi.
"Haah.."
Yumin mengeluh berat. Lama dia fikirkan sebab dia berkelakuan seperti itu. Baru sekarang dia tahu. Dia dilamun cinta. Tapi, takkan lah secepat tu."Haah.."
Dia mengeluh sekian kalinya. Dia penat fikirkan semua ni.Yumin melajukan langkahnya apabila dia tidak melihat kelibat sahabatnya.
.
.
.
.
.
"Saera, jom rehat."
Aku mengajak sahabatku untuk ke kantin apabila loceng rehat berbunyi bagi mengisi perut yang kosong."Saera, jom rehat sama-sama."
Aku terus berpaling ke arah punca suara. Dan itu ialah Taehyung. Saera terus melihat ke arah ku selepas ucapan Taehyung tamat.
"Takpe ke?"
"Kau pergilah. Aku ok jer."
Aku menganggukkan kepala dan tersenyum ke arahnya."Betul ni kau ok? Kalau macam tu, aku pergi dulu."
Aku melihat si Saera tersenyum sambil melambaikan tangannya ke arah ku.
"Tak lah si Saera tu membujang sampai tua. Nampak gayanya kena rehat sorang-sorang lah. Haah.. Takpe, demi kebahagiaan kawan aku, aku sanggup berkorban."
Aku terus bangun dari duduk dan seseorang berjaya membuat aku terkejut apabila dia menghentak mejaku dengan tangan nya.
Aku terus mengangkat muka ku.
(Untuk pengetahuan readers, dia sedang kemas barang kat atas meja dia, ok."Dan, dia...
to be continued...
++++++++++++Apa pendapat korang tentang ff ni? Adakah semakin hambar? Maafkan author atas 2 sebab. 1st sebab ff ni hambar dan 2nd sebab lambat update.. i'm really sorry. Busy now. Harap korang boleh munculkan diri melalui vote dan comment. Thank you!
Vote!
Comment!Thx! :)
YOU ARE READING
[COMPLETED] RE VERA || JJK
Short Story⟨ BTS FANFICTION #1 ⟩ "Everything that happens is not a coincidence. It's planned." Start : 01/04/2020 End : 09/05/2020 Re-pub : 11/05/2023 (without any edits) • persamaan berlaku tanpa sengaja. • harap tak peningkan kepala. • first ff and story...