Hoofdstuk 1

2 0 0
                                    


P.O.V Danielle

Het was iedereens favoriete dag van de week maandag! (hoor de sarcasme)

Ik zat in mijn laatste les aardrijkskunde, ergste vak op aarde. De les duurt nog vijf minuten maar het lijkt alsof het jaren duurt. De docent heeft het over wat voor soorten klimaten die er zijn. De bel gaat het is eindelijk 14:55. Ik doe mijn boeken zo snel mogelijk in mijn tas en ren richting de bankjes waar ik heb afgesproken met Jeanine.

P.O.V Jeanine

Ik ren naar buiten omdat ik met Danielle heb afgesproken bij de bankjes. Daar aangekomen geef ik haar een knuffel en praten we wat bij. Opeens worden we van achter vast gepakt en meegesleurd. Ik voel dat er een stoffig doekje voor mijn gezicht wordt geslagen (de flip) en kan niets anders doen dan gejaagd door mijn neus te ademen. Feq, blijkbaar zijn het drugs waardoor je bewusteloos raakt. Hello darkness my old friend, denk ik voordat ik knock out ga.

P.O.V Danielle

Ik word wakker, ik kijk om me heen en zie Jeanine bewusteloos naast me liggen. Ik raak lichtelijk in paniek en probeer haar wakker te krijgen. Zodra ze met haar ogen knippert haal ik opgelucht adem en vraag ik: "weet jij waar we zijn sis?" Jeanine haalt haar schouders op en kijkt me aan alsof ik gestoord ben. Jeanine zegt: "Ik ben minder lang wakker dan jij bent en jij verwacht dat ik weet waar we zijn?!". Net op het moment dat ik de ruimte wilde scannen, vloog er een deur aan mijn linkerkant open. Geschrokken krabbelde ik overeind en mijn mond zakte open van verbazing. De enige echte Avengers stonden recht voor onze neus. Mijn hart zwol op dat Steve Rogers naar ons toe kwam lopen met gracieuze en lenige passen. Ik viel flauw op de meest dramatische manier die je kan bedenken.

P.O.V Jeanine

Ik vang Danielle op en zeg in paniek tegen Steve Rogers dat hij een koud nat doekje moet halen en een glaasje water. Ik leg Danielle in de stabiele zijligging. Na vijf minuten wordt ze weer wakker. Steve pakt Danielles hand en helpt haar omhoog. Steve zegt: "Niet schrikken, maar ik ga superhelden van jullie maken." Ik vraag: "Hoe wil je dat gaan doen en bestaan superschurken dan echt?!" Danielle staat met haar mond vol tanden en kijkt hem raar aan. Zodra ze een beetje is bijgekomen vraagt ze: "Is Loki hier ook en is hij nu goed of slecht?" Loki komt binnen lopen voordat Steve kan antwoorden. Loki vraagt: "Zei iemand mijn naam?" Danielle flipt en ik probeer haar te kalmeren door te zeggen dat hij ook een 'normaal' persoon is. Danielle kijkt me raar aan en zegt: "Bro hij is een god! Doe normaal!" Ik zeg:"Ik weet dat hij een god is maar doe even kalm want hij is wel een van de ontvoerders!" Steve vraagt of hij nog moet uitleggen hoe hij superhelden van ons wilt maken. Ik knik nieuwsgierig.

"Een lange tijd geleden, werd ik gevraagd om een experiment te doen voor het Amerikaanse leger en ik deed het om het Amerikaanse leger te helpen om de tweede wereldoorlog te winnen. Na de tweede oorlog bleken er schurken te zijn die ook krachten hebben. Zij gebruiken die krachten om de wereld te veroveren of vernietigen. Helaas kunnen wij, de Avengers, ze niet alleen bestrijden en daarvoor hebben wij jullie hulp nodig."

"Hoe willen jullie dat doen dan?" Vraag ik.

"Door middel van een super serum die we bij jullie gaan inspuiten zoals bij mij is gedaan waardoor ik mijn superkrachten kreeg." Zegt Steve.

"Wanneer gaat dat gebeuren" Vraag ik.

"Nu." Zegt Steve.

Daniëlles en Jeanines chaotische avontuurWhere stories live. Discover now