Siyer-i Nebi ne demektir? Peygamberimiz'in (sallallahu aleyhi ve sellem) doğumundan ölümüne kadar geçen hayatı içindeki yaşayışı, ahlâkı, âdet ve davranışlarını inceleyen ilimdir.
Peygamberimiz (sallallahu aleyhi ve sellem) nerede, kaç tarihinde doğdu?
571 yılında Mekke de , Rebiulevvel ayının 12. gecesi (pazartesi günü)doğdu.Peygamber Efendimiz (sallallahu aleyhi ve sellem) hangi kabiledendir?
Kureyş Kabilesi'nin Hâşimoğulları kolundandır.Peygamberimiz'in (sallallahu aleyhi ve sellem) en çok kullanılan ismi hangisidir?
Hazreti Muhammed Mustafa (sallallahu aleyhi ve sellem)'dir.Peygamberimiz'in en çok bilinen dört ismi hangileridir?
Muhammed, Mustafa, Mahmud, Ahmed.Peygamberimiz'in (sallallahu aleyhi ve sellem) adı anıldığında ne yapılır?
Salat ve selam getirilir.Salat ve selam ne demektir?
Peygamber Efendimiz'e gönülden yapılan dua ve selâm demektir.Salât ve selâmın en kısa şekli nasıldır? Allâhümme salli alâ seyyidine Muhammedin ve alâ âlihi ve sahbihi ve sellim
Peygamberimiz'in babasının ve annesinin adı nedir?
Babasının ismi Abdullah, annesinin ismi Âmine'dir.Peygamberimiz'in dedesinin adı nedir? Abdülmuttalip'tir.
Peygamberimiz'e bakan ve O'nu seven amcasının adı nedir?
Ebu Tâlip'tir.Peygamberimiz'in soyu hangi peygambere kadar uzanır?
Hazreti İsmail'e (aleyhisselam) ondan da Hazreti İbrahim'e (aleyhisselam) kadar uzanır.Peygamberimiz'in (sallallahu aleyhi ve sellem) süt annesinin adı nedir? Halime'dir.
Peygamberimiz'in (sallallahu aleyhi ve sellem) süt kardeşlerinin adları nelerdir?
Abdullah ve Şeyma'dır.Peygamberimiz'in (sallallahu aleyhi ve selem) ebesinin adı nedir?
Şifa Hatun'dur.Peygamberimiz (sallallahu aleyhi ve selem) annesini ve babasını ne zaman kaybetti?
Babasını doğumundan iki ay önce, annesini de altı yaşındayken kaybetti.Peygamberimiz (sallallahu aleyhi ve sellem) annesinin vefatından sonra kimin yanında ve ne kadar kaldı?
Dedesi Abdülmuttalip'in yanında yaklaşık iki yıl kadar kaldı.Dedesinin ölümünden sonra Peygamberimiz'e (sallallahu aleyhi ve sellem) kim baktı?
Amcası Ebû Talip baktı.Peygamberimiz (sallallahu aleyhi ve sellem) ilk evliliğini kaç yaşındayken kiminle evlendi?
Peygamberimiz (sallallahu aleyhi ve sellem) ilk evliliğini 25 yaşındayken, Hazreti Hatice ile evlendi.Hazreti Hatice kimdir?
1. Peygamber Efendimiz'in (sallallahu aleyhi ve sellem) ilk eşidir.
2 Peygamber Efendimiz'in (sallallahu aleyhi ve sellem) ilk iman edendir.
3. Peygamber Efendimiz'e (sallallahu aleyhi ve sellem) maddî ve manevî anlamda en büyük desteği veren kişidir.
4. İbrahim hariç Peygamber Efendimiz'in (sallallahu aleyhi ve sellem) bütün çocuklarının annesidir.Peygamberimiz'in (sallallahu aleyhi ve sellem) kaç çocuğu vardır?
Yedi çocuğu vardır.Peygamberimiz'in (sallallahu aleyhi ve sellem) kaç kızı vardır?
Dört kızı vardır: Zeynep, Rukiye, Ümmü Gülsüm, Fâtıma.Peygamberimiz 'in (sallallahu aleyhi ve sellem) kaç oğlu vardır?
Üç oğlu vardır: İbrahim, Kasım, Abdullah.Peygamberimiz'in hanımları bizim neyimiz olur?
Annelerimiz olur.
ŞİMDİ OKUDUĞUN
HER MÜSLÜMANIN BİLMESİ GEREKEN DÎNÎ BİLGİLER
Non-FictionBir Müslümanın mutlaka bilmesi gereken temel dini bilgileri sizler için soru-cevap şeklinde derledik.