Bab 4

10 2 0
                                    

"Amry tak singgah dulu ke?" Tanya ayah setelah melihat aku masuk ke rumah seorang diri setelah dihantar oleh Amry.

"Tak ayah, ada kerja sikit mungkin lain kali katanya, oh ya Amry kirim salam kat ayah dan ibu."

"Sya naik ke atas dulu ya." Sambungku lagi.

Setelah menyampaikan salamnya Amry buat ayah, aku terus naik ke bilik untuk berehat. Lelah seharian dirumah Amry. Keluarganya sangat baik, terutama sekali Puan Azra, walaupun baru pertama kali kami bertemu tadi tetapi layanan buatku amat baik sekali.

"Sya dah balik ke bang? Tadi saya ada dengar macam suara dia je." Tanya Puan Maria kepada suaminya.

"Ye dah, baru aje. Amry hantarkan." Jawab Encik Azman kepada isterinya.

"Amry nya mana, tak singgah dulu?" Tanyanya kembali.

"Katanya Sya, Amry ada kerja sikit mungkin lain kali aje. Dia ada kirim salam tadi"

"Oh baik budaknya, berkenan betul saya dengan Amry tu. Kalau boleh biarlah hubungan dia dengan Sya kekal sampai ke jinjang pelamin.

Pintu bilik kerja Adam diketuk sebelum Amry masuk kedalam. Setelah mendapat keizinan dari abangnya, Amry terus melangkah masuk.

"Along nak jumpa Am ke? Tadi Makmah ada cakap kat Am.

"Duduklah dulu." Adam memulakan bicara.

Setelah Amry mengambil tempat duduk di sofa di ruangan bilik kerjanya, dia turut duduk sama bertentangan dengan Amry sebelum memulakan perbualan.

"Sebenarnya along nak minta maaf pasal tadi, ya along tahu Aish tak patut cakap macam tu." Adam seakan serba salah.

"Kalau itu yang along runsingkan, takpe along jangan risau. Am okay je lagipun Sya juga yang cakap dia tak kisah pun kalau Aish nak panggil dia mummy. Am faham keadaan Aish mungkin dia rindukan mummy dia."

Suasana antara mereka senyap seketika sebelum Amry menyambung kata.

"Tak sangkakan, dah tiga tahun arwah kak Leez tinggalkan kita. Rasa macam baru semalam dia masakkan lauk kegemaran Am."

Adam hanya senyum mendengar apa yang dibicarakan oleh adiknya itu. Ya, Aish Mateen pun sudah tiga tahun itu bermakna sudah tiga tahun juga arwah isteri pergi dijemput illahi. Namun sebelum arwah pergi, dia ada tinggalkan permata hati yang akan Adam belai dan sayang sampai akhir hayatnya.

You've reached the end of published parts.

⏰ Last updated: Sep 02, 2020 ⏰

Add this story to your Library to get notified about new parts!

Takdir Cinta KitaWhere stories live. Discover now