Part 7

11 1 0
                                    

*at rumah Aina*

Sesampai di rumah Aina pun masuk ke biliknya dan tertidur sehingga maghrib,apabila Aina mendengarkan azan maghrib Aina pun bangun dan pergi ke bilik air untuk mandi dan mengambil air wudhu setelah habis mandi Aina pun menunaikan solat maghrib dan isyak dan terus bersiap siap untuk keluar bersama Laras dan Sopiah lalu Aina pun turun kebawah untuk meminta izin kepada kedua orang tuanya.

"Ibu ayah Aina nak keluar dengan kawan2 Aina boleh tak?"tanya Aina. "Malam2 macam ni nak keluar? Awak tu perempuan tak elok keluar malam2"jawab Ayah. "Takpelah bang bukan selalu dia keluar dengan kawan2 dia lagi pun esok cuti kan bagilah dia tengok2 sikit tempat sini,ha pergi lah tapi jangan balik lewat sangat"kata Ibu. "Yeahh thank you ibu"kata Aina sambil memeluk ibunya. "Welcome sayang"kata ibu sambil balas pelukkannya. "Ha dah solat ke belum?"tanya Ayah. "Dah,dont worry la Aina tak pernah tinggal solat"jawab Aina. "Good girl"kata Ayah. "Ok la Aina pergi dulu assalamualaikum"kata Aina sambil menyalam tangan kedua orang tuanya. "Waalaikumussalam"jawab kedua orang tua Aina.

Setelah keluar dari rumah tiba2 Laras dan Sopiah sudah ada di depan rumah Aina.

"Aikk macam mana korang tau rumah aku?"tanya Aina. "Kau lupa ke kau kan ada bagi tau haritu"jawab Sopiah. "Eh ha'ah la lupa pulak hehe"kata Aina. "So sekarang kita nak lepak mana ni?"tanya Laras. "Ha dekat taman jom"jawab Sopiah. "Ok jom"kata Aina&Laras.

*Haris Pov*

Setelah sampai ke rumah Haris pun membuat seperti Aina tadi dan dia juga bercadang untuk ke taman dengan grup MR.

"Ma Haris keluar jap eh"kata Haris. "Kau ni asyik keluar je tiap2 hari cuba la duduk rumah diam2"kata Mama. "Hehe bosan la duduk rumah je ma kita kena la ambik udara segar jugak"kata Haris. "Huh banyak la alasan kau dah lah gi sana"kata Mama. "Hehe jangan marah Ma,Haris pergi dulu Assalamualaikum"kata Haris lalu menyalam tangan ibunya. "Waalaikumussalam"jawab Mama Haris.

*skip at taman*

Anak2 MR dari tadi sudah tunggu Haris untuk lepak bersama,malam ni Ferdy ada sekali kerana dia sudah sihat,setelah Haris sampai,Haris pun bergabung dengan MR dan tiba2 mereka ternampak Aina,Laras dan Sopiah lalu mereka pun menghampiri Aina and the geng.

"Eh fer lama tak nampak kau sihat dah?"tanya Haris. "Alhamdulillah sihat dah taknak la aku demam lama2 bosan siot duduk rumah je"jawab Ferdy. "Hahahaha nasib kau lah sape suruh kau mandi hujan haritu"kata Faqi. "Tula dah tau diri tu senang demam gi jugak mandi hujan"kata Haris. "Alah dah lama weh tak mandi hujan hahaha so aku mandi la lagi pun bukan selalu"kata Ferdy. "Yela Ferdy weh"kata dia orang serentak. "Eh tu bukan Aina ke?"tanya Ilham. "Ha series la mana weh?"tanya Haris balik. "Tu yang pakai baju merah tu"kata Ilham sambil tunjuk ke arah Aina. "Ha'ah la dia buat apa kat sini?"kata Haris teruja. "Ha Aina?Aina mana pulak ni?"tanya Ferdy. "Nanti la kita orang cerita sekarang jom pergi dekat dia orang"jawab Haris. "Jom"kata mereka serentak.

*Aina Pov*

"Wow meriahnya tempat ni"kata Aina. "Eh dekat sana ada jual ice cream la jom pergi sana dah lama dah aku tak makan ice cream"kata Sopiah. "Kau ni macam budak kecil la besar2 pun nak makan ice cream lagi ke?"kata Aina. "Eh hello Aina yang tengah bercinta cintun yang kau tengok dalam drama Korea kau tu pun dia orang beli ice cream jugak tu pun budak2 jugak ke" kata Sopiah sambil buat memek muka. "Hek eleh gurau sikit tak boleh kau ni"kata Aina. "Tak boleh aku sensitif hahaha"kata Sopiah. "Aippp dah2 jom kita beli ice cream"kata Laras.
"Hy cantik2 semua buat apa kat sini"jawab Faqi. "Eh korang ada dekat sini jugak"kata Sopiah. "Amboii Faqi jangan macam2 nanti ada yang jadi Singa nanti"kata Laras. "Sini memang tempat kita orang selalu lepak kalau cuti"kata Ilham. "Alang2 ada dekat sini jom la lepak sekali"kata Haris. "Em boleh jugak"kata Laras sambil pandang ke Ferdy. "Ohh iya lupa Aina perkenalkan ni Ferdy idola gadis2 and Ferdy perkenalkan ni Aina budak baru kelas kita"kata Faqi. "Oh hy Aina selamat berkenalan"kata Ferdy sambil senyum. "Hy selamat berkenalan jugak"kata Aina dan membalas senyuman Ferdy. "Fer jangan senyum lama2 sangat nanti Aina cair susah pulak Haris nanti"ngusik Zaka. "Eh2 kau ni zak ajak gurau nampak"kata Haris. "Perhh cinta berputik kembali"kata Ferdy. "Biarlah,aku nak bawak Aina jalan2 jap boleh tak Ras?Piah?"tanya Haris. "Silakan"jawab Laras&Sopiah. "Ok jom"kata Haris. "Ha nak gi mana?"tanya Aina. "Ala ikut jela"kata Haris sambil tarik tangan Aina.

Haris pun membawa Aina ke gerai makanan  di tepi jalan.

"Sepatutnya kita keluar esok tapi alang2 awak ada kat sini malam ni meh saya belanja awak,ha makanan apa yang awak nak?"tanya Haris. "Eh taknak lah aku tak suka menyusahkan orang"jawab Aina. "Ala takpelah saya ikhlas"kata Haris. "Em takpelah kalau macam tu,aku nak corn dog and air boba coklat boleh?"tanya Aina. "Ha ok,bang bagi saya corn dong and air boba coklat"kata Haris. "Ok dik tunggu jap"kata penjual di gerai itu.

*MR Pov*

"Weh cerita lah pasal Haris aku nak tau jugak,kan sebelum ni dia tak suka mana2 perempuan macam mana boleh tiba2 dengan Aina pulak ni?"tanya Ferdy panjang lebar. "Tula kau lain kali gi sekolah kan dah ketinggalan"jawab Faqi. "Macam mana lah aku nak gi aku demam njirr"kata Ferdy. "Tula kita orang pun terkejut sebenarnya,Haris cakap Aina lain pada yang lain"kata Zaka. "Boleh percaya ke?dia kan baru kenal mana la tau Aina tu sama je dengan ex Haris tu"kata Ferdy. "Eh eh eh jangan samakan Aina dengan ex Haris yang tak guna tu ok,kita orang walaupun baru kenal Aina kita orang yakin dia tak macam tu"kata Sopiah. "Betul tu,sebelum ni Aina mana pernah couple dengan sape2,dia pun takut nak jatuh cinta sebab takut jadi macam kawan dia"kata Laras. "Kenapa dengan kawan dia?"tanya Ferdy. "Kawan Aina dulu kena tinggal dengan bf dia kes curang belakang sampaikan kawan dia langsung tak kuar dari bilik selama 2 minggu, sejak dia tengok kejadian kawan dia tu, Aina jadi trauma dengan semua lelaki kalau ada lelaki yang nak dekat dengan dia confirm tak layan"jelas Laras panjang lebar. "Habistu dengan Haris dia ok je?"tanya Ferdy lagi. "Haih kau ni banyak tanya la Fer nasib kau handsome kalau tak lama dah aku tumbuk"kata Sopiah geram. "Lah kena lah tanya aku kan tak tau"kata Ferdy. "First time Aina masuk sekolah kita haritu Haris try nak kenal dengan Aina pun Aina tak layan Haris selalu je kena marah dengan Aina, malam ni je aku pelik macam mana dia boleh nak ikut Haris selalunya dia tolak" kata Sopiah. "Entah2 Aina dah jatuh cinta pandang pertama dengan Haris"kata Faqi. "Boleh jadi,dah lah biarlah dia orang bahagia, ni aku nak tanya kau fer kau dengan Laras macam mana pulak?"ngusik Zaka. "Eh apa kau ni Zak Ishh tiba je"kata Laras malu. "Ha sejak bila aku couple dengan Laras kau ni zak ada2 jela suka betul buat gosip aku takkan pernah suka mana2 perempuan ok termasuk dia jugak kau faham"kata Ferdy.

Disebabkan kata2 Ferdy itu Laras terus jadi kecewa dan pulang ke rumah.

"Takpelah aku balik dulu"kata Laras sambil berlari. "Eh laras tunggu,kau ni Fer kalau tak suka perempuan pun boleh tak jaga sikit hati perempuan jangan cakap depan perempuan tu tengok lah sekarang jadi apa kau ni memang takde hati la haihh"kata Sopiah geram. "Lah betul la apa aku cakap"kata Ferdy sambil buat muka tak bersalah. "Eh dah2 baik kau pergi ikut Laras kesian dia balik sorang2"kata Ilham. "Ha yela nanti tolong cakap dekat Aina tau kita orang dah balik and suruh Haris tolong hantarkan Aina balik nanti"kata Sopiah lalu pergi dari pandangan mereka. "Kau ni fer betul la cakap Sopiah tu tak baik la buat macam tu"kata Zaka. "Yela yela aku salah nanti aku minta maaf"kata Ferdy.

"Aina&Haris Pov*

Setelah selesai membeli makanan mereka pun duduk di kerusi bangku yang ada di taman itu.

"Em sedapnya thanks Haris"kata Aina sambil menikmati corn dog dan tersenyum lebar. "Welcome"kata Haris sambil pandang Aina. "Kau kenapa pandang aku macam tu"tanya Aina pelik. "Tak la aku suka tengok kau senyum rasa macam tenang je hati aku"jawab Haris. "Hahahaha pandai betul kau berdrama"kata Aina. "Eh mana ada aku berdrama aku series la"kata Haris. "Eleh acah2 je kau ni"kata Aina. "Hehe ohh iya tapi date kita esok tak cancel ok"kata Haris. "Ha date?"tanya Aina. "Ishh awak ni lupa dah ke?kan petang tadi saya ajak awak keluar malam esok"kata Haris. "Tapi tak cakap pun date?"tanya Aina. "Date la tu kalau keluar berdua eyy awak ni"jawab Haris. "Hehe ye tau saje je buat2 tanya"kata Aina. "Elehhh"kata Haris.

Tiba2 fhone Haris berbunyi rupa2 nya Zaka yang call Haris. Setelah selesai call dengan Zaka,Haris pun kembali kepada Aina.

"Kenapa?sape yg call?"tanya Aina. "Zaka call dia cakap semua dah balik so saya yang akan hantar awak"jawab Haris. "Aikk tiba2 je"kata Aina. "Entahlah zaka cakap tadi ada problem sikit,dah lah jom saya hantar awak,dah lewat dah ni nanti marah pulak ayah ibu awak"kata Haris. "Ok jom"kata Aina.
.
.
.
.
.
Bersambung....

Hye guys sorry lama sangat tak update sejak pkp ni asyik takde mood je nak sambung wattpad and sorry merapu sekali ayat. Yang ni panjang sikit tau jangan lupa baca and vote ok thankyou ;)

My First LoveWhere stories live. Discover now