Çok fazla değişken etmenin ele alındığı bir konu olduğunu belirtmek isterim.
Bu, onun politik duruşuyla ilgili. Eski dönemlerde Muggle&Büyücüler savaşı olduğu kaçınılmaz bir ihtimal, iki taraftan da azımsanamaz rakamlarda kayıplar verilmiştir büyük ihtimalle. Gerçekten olmuşsa bu, onun neden Grindelwald’un fikirlerini mantıklı bulduğunu açıklar. Bastırılmış bir azınlığın mensubu olarak, gençliğinde sağ eğilimli, hatta faşizan görüşleri desteklemesi çok da mantıksız durmuyor.
Hal böyleyken, her ne kadar Grindelwald'un hatalarını gördüğünü ve günah çıkardığını iddia etse de eğer durum dediğimiz gibiyse, onu bu yola iten etmenler ortadan kalkmadığı için Dumbledore'un görüşlerinden tamamen vazgeçtiği anlamına gelmiyor. Haliyle, tamamen sembolik de olsa büyücülerin mugglelara boyun eğmesinin simgesi halindeki bir koltuğa oturmak istemeyecektir. Buraya kadar yazdıklarımın büyük ölçüde spekülasyon olduğunun farkında olmakla birlikte, birazdan yazacaklarımın altının daha sağlam olduğunu şimdiden belirtmek isterim.
Dumbledore için ilk kitaptan bu yana çizilen egzantrik portresinin gerçeği yansıtmadığının herkes farkındadır sanıyorum. Evet, tuhaf ve hatta yer yer çatlak bir adam olmakla birlikte bu biraz da kendisi için oluşturduğu bir maske. Fakat maskenin altındakiler ne kadar masum, bence asıl bunun tartışılması gerekiyor. Bu konuda rowling'in okuyucunun aklında dumbledore hakkında soru işaretleri bırakmak istediği ortada, öyle ki sihir dünyasındaki karakterlerin bazılarının da aklında benzer soru işaretleri olduğuna dikkat çekmek adına rita skeeter'a kitap bile yazdırmış kadın.
ŞİMDİ OKUDUĞUN
All Secret's ♜ Dumbledore
Non-Fiction『Dumbledore hakkında daha önce duymuş olduğunuz ya da hiç kulağınıza çalınmamış birkaç şey. 』