DÖVÜŞ KLÜBÜ / The Fight Club
Niçin bu film? Bir kere adına bakarak bunun bir dövüş filmi olduğunu zannetmeyin.
"Gün gelir sahip olduklarınız, size sahip olmaya başlar!" sloganı ile Modern insanın tüketim merkezli hayat tarzını sorgulayan ve aynı zamanda şizofren (çift-kişilikli) bir şahsiyeti anlatan bir filmdir dövüş kulübü.
Edward Norton ve Brad Pitt'in başrollerini paylaştığı ve David Fincher'in yönettiği bu film, 2000 yılında Empire Ödülü (İngiltere), 2001'de En iyi DVD, en iyi DVD anlatımı, en iyi DVD özel içerikleri ödülünü almıştı. 2005 yılında Total Film magazin ödüllerinde (UK) "Dünyanın bu güne kadar gelmiş geçmiş en iyi film ödülüne layık görülmüştü.
Gerçekten çok etkileyici bir filmdir. Moderniteye karşı çıkarak :
"Gün gelir sahip olduklarınız, size sahip olmaya başlar"
"Her şeyi kontrol etmeyi bırak ve rahat ol..."
"Nefret ettiğiniz işlerde çalışıp gereksiz şeyler alıyorsunuz."
"Seyrettiğiniz reklâmlar yüzünden araba ve kıyafet değiştiriyorsunuz."
"Sizler paranız kadar iyisiniz."
"Siz işiniz değilsiniz..."
"Bindiğiniz araba değilsiniz."
"Kredi kartlarınızın limiti değilsiniz" diyordu.Şimdi, "Dünyanın bu güne kadar gelmiş geçmiş en iyi film öülü"ne lâyık görülen bu filmdeki 25. kareleri yakalayabilmek ve filmdeki her saniyeyi kare kare izleyebilmek için önce ;
1. Filmi bilgisayarınıza kaydedin.
2. Mediaplayer ile izlerken film sahnelerini 1/16 "Slow / yavaş" izleme modunda.
3. "klcodec" ile izlerken alttaki ok işaretlerinden "Decrease Speed"e üç kez tıklayıp filmi en yavaş haline getirmeniz gerekmektedir. Böylece her saniyeyi yaklaşık 5 saniyede izleyecek ve her kareyi tek-tek yakalayabileceksiniz.
ŞİMDİ OKUDUĞUN
KISA EFSANELER
Short StoryEfsaneler ve gerçekler eğer korkudan ve gerçeklerden hoşlanıyorsanız okuyun !!