Chapter 8- Rouge Forest

44 2 0
                                    

              Chapter 8- Rouge Forest

-ANDREA-

"Welcome to Royal Academy, Sid Winter." Headmistress Lockwood welcomed Sid. "I see that you're early for tomorrow's first subject." Headmistress said sarcastically but she looks serious.

My classmates laughed a bit pero nang lumingon sa kanila si Headmistress Lockwood ay napatigil at sumeryoso sila.

Napayuko si Sid in embarrassment. "Sorry for the late arrival." ang cute talag--HOLD ON. Andrea, galit ka sa kanya, remember?

Wait, why am I even mad at him? May karapatan ba 'ko magalit sa kanya? I think wala. Wala.

"Astoria." Headmistress Lockwood called.

"Yes, Headmistress?"

"Sid's the last member to join your team. Explain to him the mechanics nalang." Headmistress said and Astoria nodded.

"The Stamp Hunt starts now!" Headmistress Lockwood blew her whistle.

I looked at Sid and nahuli ko din siyang nakatingin sa akin. His eyes are blue now? Sa pagkakaalam ko, brown ang mga mata niya dati.

Niyaya na siya nila Astoria na umalis para sa Hunt.

"What are you waiting for, Andrea?" Amelia said. "Tutulala ka lang ba diyan?"

"Girl, let's get going na. Are we going to waste time?" Portia said kaya naglakad na kaming magkaka-team.

Naglalakad na kaming 7 at nasa harap sina Amelia, Portia, and Nathalie. Ang 3 naming ka-team ay kasabay ko (sa likod nina Amelia) maglakad.

A girl with brown eyes and long, curly sky blue hair with pink highlights ang nasa left side ko. Ang katabi ko naman sa right side ay lalaking may semi-long wavy, messy moss green hair and has brown eyes (his left eye is being blocked by his side bangs), on his right side is a boy with blue eyes and messy white hair with a side bangs (yes, white hair! As in white. Mas maputi pa sa snow.)

"Hailey Wright." the girl beside me said and smiled and we did a handshake. "Beside you is Scott Green. Scott, this is Andrea."

Green? Just like his hair tch HAHAHA I don't know why I'm laughing inside.

Scott heard Hailey and he looked at me and Hailey. "Oh." Nilahad niya ang kamay niya and we shook our hands. "Nice to meet you, Andrea." He said without any reaction. Para siyang si Jayson but si Jayson kasi always galit pero itong si Scott, walang emotion.

The boy beside Scott saw Scott and Hailey introducing themselves to me. He looked at me and smiled.

Lahat yata ng lalaki na nakita ko dito sa academy ay gwapo. Just sayin'. ^^

"Hayden White." inilahad niya ang kamay niya and we shook each others' hands.

Scott and Hayden's surname speaks about their hair color, why do I find it a little funny? T_T

I laughed slightly, slight lang naman dahil hindi ko na napigilan. Actually, I just smiled. That's how I laugh when I find something just a little bit funny.

Hayden looked a little shocked when he saw me laugh a little bit causing him to laugh too (a little bit din--basta nag smile din siya para siyang natatawa eh). Ang cute nya!

"Ehem!" Amelia said while crossing her arms and nakakunot ang noo. She's looking at me and Hayden.

"We're already here, outside!" Amelia told us (me, Hayden, Scott, and Hailey.)

Royal Academy [ON GOING]Where stories live. Discover now