Alia melihat Hana yang sedang menonton televisyen . Bagi Alia , Hana seorang gadis yang cantik dengan rambut hitam ikal mayang yang selalu dilepaskan .Feminin . Lemah lembut , gadis tisu . Haha . Paras wajahnya sangat indah dipandang. Mata biru laut miliknya dan hidung mancung yang terletak elok . Kulitnya juga cerah jadi selalu merona merah jikalau cuaca panas .
Ish kenapa fikir lebih lebih ni . Alia menggeleng kepalanya . Dia melihat cerita yang ditonton Hana .
Doraemon ?!
"Hana , are you kidding me ? Doraemon ?." Alia merampas remote dari Hana . Hana cuba merampas nya semula tapi tidak berjaya .
Alia menukar rancangan .
"What ? ." Tanya Alia apabila Hana menjeling nya . " Ish bagilah balik remote , cerita ni bukan best pun ." Kata Hana lagi . Alia buat buat tak dengar , suka mengusik Hana .
Hana merapati alia , dia bersandar pada bahu Alia . Dia mengalah dari awal lagi .
"Ngantuk dah ke ? ." Tanya Alia , Hana menggeleng ." Nak tanya boleh tak ? ." Pinta Hana . Alia mengangguk membenarkan. Mata nya masih tertumpu pada tv .
"Apa masalah yg umai buat ? As a friend , saya tak pernah tahu. " Jujur Hana . Alia mengeluh dengan soalan itu , dia berdiri dan membuatkan Hana jatuh kebelakang . Ish .
Dia menghulurkan tangan untuk Hana bangun. " Awak betul nak tahu ? ." Alia menduga.
Hana mengangguk laju . " Dalam bilik lah saya cerita . " Tambah Alia . Dia berlari meninggalkan Hana . Dia mengeluh . Asyik lari je , penat lah .
Hana masuk ke bilik . Sakitnya hati dia tengok Alia sedang nyenyak berbaring . Cis .
"Alia bangunlah , apa ni konker katil . Saya nak tidur mana ? ." Dengan bersungguh Hana mengejutkan Alia .
Tiba tiba tangan Hana ditarik oleh Alia . Alia memeluk erat Hana . Dia bergelut cuba melepaskan diri .
"Ish diam diamlah , nak tidur ni ." Kata Alia . Matanya tidak dibuka . Hana membuat muka . Eleh , nampak sangat jenis tidur dengan bantal golek .
Hana pun tidurlah dalam dakapan Alia . Rimas sebab Hana memang jenis tak suka peluk peluk ni . Tapi takpelah kan , ni kes paksa tanpa rela lah ni .
Alia tersenyum dalam diam . Memang dia sengaja nak peluk Hana sebab dia geram giler dengan sifat manja Hana Humaira ni . Menyampah Iler .
{}
Hana bangun dari tidur , tersedar Alia tiada disebelah nya . Dia melihat jam yang tergantung masih awal . 8 :00 . Dan hari ni cuti . Yeay .
Hana bangun dan mengikat rambutnya . Dia pun pergi bersiap .
Setelah mandi , dia hanya mengenakan t~shirt biru lengan panjang yg tertulis ' love yourself ' dan seluar adidas hitam . Dia turun ke bawah . Terdengar ibu sedang berborak dengan Alia . Ayah pulak tengah baca surat khabar di atas sofa ."Good morning semua ." Ucap Hana , ayah hanya membalas dengan senyuman . Hana berjalan ke arah dapur.
"Awal nya adik bangun ." Perli ibu . Puan Amelin tahu Hana paling liat nak bangun kalau cuti . Hana hanya tersengih .
Dia mengambil tempat duduk di sebelah Alia . " So apa ibu masak hari ni ? ." Tanya Hana . Perut nya sudah mintak diisi. Puan Amelin tersenyum mendengar soalan anaknya ." Bukan ibu yang masak tapi Alia yang masak ." Hana terkejut mendengar jawapan ibu .
Dia memandang Alia yg tersenyum mintak puji . Eh eleh . " Dia masak makanan fev kamu ." Tambah ibu lagi . Hana dah tersenyum meleret .
Lagi senyum nya mengembang bila ibu tolong isikan nasi ayam untuknya . Manja kan .
YOU ARE READING
Ketua pengawas vs Hana
HumorALIA KITA KENA TOLONG CIKGU ~ HANA HUMAIRA✨ TAK RETI TEGUR KAWAN AWAK KE ? ~ ALIA NAJIHA 💩 KORANG NAMPAK SWEET ~ JASMIN NADIA . APA YG KORANG RANCANGKAN ? ~ UMAIRAH HUSNA . { ENJOY }