Hana menikmati maggie yg telah dimasak oleh Alia . Sedap . Hana memandang Alia yg sedang ralit membaca buku .
"Buku apa tu ? " Hana kelihatan tertarik untuk mengetahui . Alia menunjukkan buku yg dibacanya.
Bius cinta ."Ouh that books , one of my favourite ." Hana sedikit teruja . Alia buat muka terkejut ." Awak ulat buku ke ? ." Soalnya .
"Takdelah ulat buku . Tapi suka baca novel yg sweet sweet . Salah satu yg awak tgh baca sekarang ." Terang Hana dengan muka berlagak nya.
"Awak dah habis baca ke ? Macam mana ? Hariz kawin dengan Sham ke nanti ."
"Mana boleh kasi tahu . Spoiler ." Hana ketawa melihat muka huduh Alia .Marah lettew.
"Alia , you know what ? Awak tak jawab lagi soalan saya. " Ujar Hana . Alia mengerutkan dahi . " Soalan apa ? " kan betul dia tak ingat .
"Pasal umai , you still remember . Kat sofa tu ." Hana menunjukkan jari nya ke arah sofa . Alia mengeluh lagi , dia ingat dan dia sangka Hana lupa .
"Saya boleh bagitahu tapi janji dengan saya satu perkara. " Ujar Alia. Hana mengangguk ." Okey saya janji ."
"Dia ugut cikgu Suraya supaya couple dengan dia ." Hana juga seorang manusia jadi dia sangat terkejut . Alia tersengih melihat reaksi dia . Dapat diagak .
"Cikgu Suraya yg baru masuk tu ke ? Yg lawa lawa tu ke ? ." Bersungguh Hana cuba mengingati. Alia mengangguk .
Cikgu suraya , mengajar subjek bahasa arab di sekolah mereka . Beliau sangat baik . Cantik . Banyak guru lelaki yg sibuk menggatal dengan dia tak kisah bujang atau yg dah berpunya. Beliau juga bekas pelajar sekolah itu . Ketinggiannya dalam 170 cm , bolehlah cari makan dalam bidang modelling .
"Cikgu terima ke ? Tak kan ." Ujar Hana . Takkanlah cikgu nak terima . Salah di sisi agama tu .
"Tak Hana . Cikgu terima. "
"Apa ?!." Hana sedikit meninggi suara kerana terkejut . Alia memukul lengan nya. " Diam sikit ." Hana tersengih , sedar dia keterlaluan .
"Macam mana cikgu boleh terima ? ." Good question Hana . Alia juga tersenyum mendengar soalan itu .
"Dia ugut lah . Dia ada cium cikgu and then dia tangkap gambar . Dia kata kalau tak terima dia share gambar tu . Cikgu tak naklah malu so terpaksa ." Terang Alia bersungguh .
Hana membuat muka loya 7 keturunan ." Bapak kurang didikan nya dia tu . Tak makan kismis ke waktu kecik ." Bebel Hana . Merapu .
Alia ketawa sambil menggeleng . Hampeh betul dia ni .
"Yang lagi kesian nya . Cikgu nak kahwin lagi 2 minggu tau dan umai suruh dia tangguh pulak . Dan masih dalam ugutan yg sama ." Hana makin geram mendengar cerita Alia . Kawan dia tu memang nak makan kaki .
Hana bertekad ." Alia kita kena tolong cikgu Su." Alia mengerutkan wajah . " Persoalan nya Hana . Macam mana ? ."
"Kita kena delete gambar tu dari fon umai ." Cadang Hana . Idea yg bernas .
"Tapi macam mana ? ." Soalan Alia itu memutuskan semangat Hana."Haahlahh macam mana ? " Alia menepuk dahi . Hampeh . Hana hanya menggunakan a power of smiles .
"Nantilah fikir . Saya nak tidur ." Alia mengajak Hana . Dia hanya akur dan mengikut Alia dari belakang .
{}
"Have a nice day kid . Balik ni ayah ambik lewat sikit ." Pesan encik Radzi. Hana dan Alia hanya mengangguk . Walaupun beliau sudah lewat untuk ke tempat kerja tapi beliau masih ingin menghantar anaknya .
Mereka berdua menyalami encik Radzi sebelum beliau pergi .
Setelah itu , mereka berjalan menuju ke kelas . Hana teringat sesuatu .
"Alia , awak ada peluk saya ke semalam ? ." Alia tersentak dengan soalan itu . Mukanya membahang .Hana memandang nya. " Rilek lah saya tak marah pun , i'm just asking ." Dia cuba membetulkan salah faham.
"Saya takde pulak peluk awak semalam . Okelah saya kena jaga pagar , bye jumpa kat kelas ." Alia menolak Hana untuk pergi . Dia bingung .
"Apa masalah dia tu , tanya je kot ." Omel Hana sambil berjalan . Tiba tiba senyum nya mengembang apabila melihat jasmin berlari ke arah nya .
"Hello Hana Humaira ." Tegur jasmin . Hana tersenyum ." Amboi asal happy sangat hari ni ? Crush awak bagi feedback ke ?." Gurau Hana .
Jasmin membuat muka cemberut ." Nak senyum pun salah , sedekah kan ." Jasmin cuba membekap dirinya . Hana mengalah .
Mereka berjalan menuju ke kelas . Ada terserempak dengan umai tapi hanya dibalas dengan jelingan oleh kawannya itu . Apa masalah ?
"Min , kenapa dengan umai tu ? ." Soal Hana. Dia duduk di tempat duduknya sambil memandang ke arah umai yg sedang lepak dengan geng ' trouble maker .'
Jasmin hanya mengangkat bahu tanda tidak tahu. Sejak bila kawan dia tu lepak dengan group yg agak terkenal itu .
Troublemaker . Diketuai oleh far . Atau nama betulnya Farhana . Beza sangat . Group ini sangat terkenal kerana sifat mereka suka pembuli setiap budak baru . Selalu jugak keluar masuk pejabat , dan layan cikgu macam kawan sendiri . Jadi itu amat mengejutkan Hana kerana kawan rapatnya sendiri telah menyertai group itu .
"Dahlah Hana . Takyah pikir pasal dia , awak pun tahu dia macam mana kan ? ." Pujuk jasmin . Tak mahu kawannya bersedih .
Hana tersenyum ." Tak it's okay . Saya okey je ." Ujarnya lagi . Hana melihat Alia yg baru masuk ke kelas . Dia tersenyum kepadanya . Hana membalas senyuman itu .
Tiba tiba meja nya diketuk kuat . Dia memandang tajam ke arah Azmi. Azmi membalas dengan senyuman .
"Nasib baik saya tak melatah tau . Kurang makan kismis eh awak ni ." Balas Hana . Sakit betul hati dia dengan sikap Azmi ni . Bila nak insaf .
"Alalala princess marah ke ? Saya gurau je ." Kata Azmi seraya membekap dirinya . Jasmin yg melihat hanya menggeleng kan kepala . Tahu benar akan sikap Azmi yg cuba mencuri hati Hana Humaira .
"Mamat , tolong ambil kawan kau ni . Asyik kacau aku je ." Jerit Hana kepada Mohammad , kawan rapat Azmi .
Mamat mengikut perintah , dia terus menarik telinga Azmi untuk pandang ke depan. Hana dan jasmin hanya ketawa . Ada ada saje lawak dari mamat & Azmi . Memang sekepala .
"Hana , tolong bukakan kipas ." Pinta Suzan , rakan sekelas mereka . Hana memandang nya . " Kenapa tak suruh alia ? ." Balas nya . Sebab suis kipas sebelah tempat duduk Alia dan Ecah .
Suzan pun membuat muka ala ala mintak penyepak . Hana pun bangun untuk membuka kipas .
"Kenapa tak bukakan ?" Tanya Hana pada Alia . Dia hanya buat muka tak tahu . Cis . Hana pun ikhlas tolong bukakan suis kipas .
"Ikhlas ke tu ? ." Perli Ecah merangkap kawan baik kepada Alia .
"Amboi perli baik nampak . Ikhlas tau dari kaki ." Gurau Hana. Ecah tertawa kecil . " Macam macam lah awak ni ."Hana terus duduk di tempatnya . Alia hanya mengetap bibir dari takdi . Dia dilanda cemburu bila Azmi menegur Hana ala ala sweet gitu dan bila dia bergurau senda dengan Ecah .
~ done chapter 4
YOU ARE READING
Ketua pengawas vs Hana
HumorALIA KITA KENA TOLONG CIKGU ~ HANA HUMAIRA✨ TAK RETI TEGUR KAWAN AWAK KE ? ~ ALIA NAJIHA 💩 KORANG NAMPAK SWEET ~ JASMIN NADIA . APA YG KORANG RANCANGKAN ? ~ UMAIRAH HUSNA . { ENJOY }