Hij staarde nog even ongelovig naar de kaart. 'Maar je ouders zijn toch dood?' vroeg Ron en Harry knikte langzaam. 'Dat dacht ik ook...' Er verscheen langzaam een glimlach op zijn gezicht. Hij zou zijn ouders ontmoeten. 'Je gaat ze zoeken zeker?' vroeg Ron en Harry knikte. 'Wil je mee helpen?' vroeg hij daarna een beetje afwezig en Ron knikte enthousiast. 'Zeker, ik wil jouw ouders ook wel ontmoeten.'
'Wiens ouders?' Vlug draaide Harry zich om en zag Fred en George staan. 'Niet jouw zaken.' bromde Ron. 'Ik dacht dat Harry's ouders dood waren?' vroeg Fred en Ron stuurde hem een boze blik. 'Ook lekker aardig om het zo te zeggen waar Harry bij zit.' Fred keek naar Harry. 'Oh hoi Harry!'
'We hadden je daar niet gezien-' zei George.
'Je bent namelijk nogal klein.' zei Fred en grijnzend liepen ze weg.
'Negeer ze maar,' zei Ron. 'op een dag laten we ze wel een toontje lager zingen.'
'Hoeft niet hoor,' zei Harry vlug. 'als hun de kaart niet hadden gegeven, hadden we
nooit geweten dat ze hier waren.'De volgende dag hield hij de kaart zo veel mogelijk bij hem. Zijn ouders waren nog niet in de buurt gekomen en elke keer als hij naar hun toe wilde lopen waren ze opeens verdwenen. 'Dus, Harry's ouders zijn echt in het kasteel?' vroeg Hermelien tijdens geschiedenis van toverkunst. 'Ja, dat zeggen we toch net!' zei Ron en Hermelien keek hem beledigd aan. 'Ik ga ze zoeken, vanmiddag,' zei Harry. 'en deze keer vind ik ze.'
Met de kaart in zijn hand liep hij naar de griffoendor common room. Hij keek naar de opschriften Lily Evans en James Potter. Ze waren er. Hij ging ze ontmoeten. 'Duvelskaters.' zei Harry en heer palagon liet hem erdoor. Met bonzend hart fluisterde hij: 'Snode plannen uitgevoerd' en vouwde de kaart op. Zenuwachtig liep hij naar de plekken waar James en Lily volgens de kaart moesten staan. En daar stonden ze. James leek precies op hem, hetzelfde haar, dezelfde bouw. Lily had lang rood haar en de groene ogen van Harry. Hij schraapte al zijn moed bij elkaar en liep met trillende vingers naar hen toe. 'Jake?' vroeg hij en James draaide zich om naar hem. 'Wat is er?' vroeg hij en haalde een hand door zijn haar. 'Kun- kunnen jij een Lil- Lynn even komen?' Lily en James wisselden even een blik, maar knikten daarna en liepen achter Harry aan naar de andere kant van de commonroom.
JE LEEST
Light in the darkness ~ Jily~ (gestopt)
FanfictionThe Marauders 6e jaar begint op Zweinstein. Natuurlijk probeert James Lily uit te vragen zonder enig succes wat Sirius er altijd even lekker instampt. Er is ook een nieuwe zwadderaar en ze vertrouwen hem voor geen meter. Het blijkt Voldemort te zij...