LaSt UsAhA

590 80 18
                                    

    " Excuse me..may I know where is toilet?"
Seorang jejaka berwajah seiras Dicaprio
( okey yang ni sbb author malas nak bukak google..) bertanya kepada seorang jejaka yang lain yang sedang beratur menunggu giliran di KFC.

Jejaka itu memandangnya blur . Apa ingat orang korea ni pandai ke bahasa Inggeris ?

    " Heh ? Arr..Toilet. Ouh..Noona cantik..
Ade omputeh sebut fasal tandas nii..! "
Jejaka korea asli itu menjerit tak keruan bertanya kepada kakak yang jaga kaunter .

   " Hah , apa..Err..Mister , There is the toilet.. Turn left then right then left and next right..straight..dont belok belok k.? "
Kakak kaunter itu ramah menjawab siap tangannya bergerak seiringan dengan kata2

   " Terima kasih ! " Jejaka itu membalas dengan sebuah senyuman yang mengkedu
hampir kesemua manusia yang beratur dan yang sedang mengambil sos cili .

Jejaka korea yang ditanya pada awal2 tadi memandang jejaka mix itu datar .

    " Saje je ..Mentang2  muka omputeh..suka suki jer nak beromputeh padahal fasih bahasa korea..huh.." Bebel jejaka itu lalu memandang ke hadapan.

Namun pada waktu itu jugalah dia terkejut apabila mendapati kesemua manusia  disekelilingnya seolah olah statik terpesona akan sesuatu . Otaknya laju menangkap punca hal yang terjadi .

    " Mesti..Dia tu ada kelebihan jugak ni. "
Jejaka itu memetik jarinya dan keadaan kembali normal namun mereka kini terpinga pinga .

' Alah..makin lambat lah pulak kalau duk terpinga pinga gini..Hisy..' Getus hatinya.

    " Eh..Oppa hensem di sana tu marilah beratur depan saya ni.."

    " Eh..depan pak cik pun tak apa.."

     " Nak..mari duk depan mak cik..Biar mak cik belanja yer.."

     " Alah..mari jelah terus kat kaunter ni ambilah Burger Chesszilla ni free off charge.."

Jejaka Korea itu terkedu apabila semua yang beratur dihadapannya kini masing2 seolah olah berebut mengajak jejaka mix itu ke hadapan .

    " Eh..tak apalah..Tak manis kalau saya melintas..Siapa yang sampai dulu dialah yang layak untuk dapat dahulu..Lainlah kalau saya kerja Food Panda ke..Grab Food ke..bolehlah nak gi depan2.."

' Ahh..Aww..'

Serentak semua terpesona akan kata2 jejaka itu tapi bukanlah bagi jejaka korea yang kini memandang seolah olah- tak adil bro - .

     " Bagusnya pemuda tu..Sejuk mata yang memandang, sejuk lagi perut mengandung."

' Amboii..kau manusia pilih kasih eh..'
Jejaka korea itu hanya mampu menghela nafas menunggu bilakah waktunya untuk dia sampai ke hadapan dan menempah ordernya .

=====================================
Jejaka mix tadi melangkah keluar dari KFC itu dan berjalan menuju ke arah keretanya.
Sewaktu dia masuk ke dalam perut  kereta,
seseorang turut masuk bersama di sit yang disebelahnya membuatkan dia terpinga2.

'Waduuh..Terpesona sangat ke dengan aku?'

       " Mesti kau pikir aku ni orang gila kan masuk dalam kereta orang tiba tiba . But the way..Aku Chan.." Chan menghulurkan tangan dengan muka bersahaja .

Jejaka mix itu memandang Chan dengan pandangan sisi .

12. Hansol Vernon Chwe

 Hansol Vernon Chwe

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.
✔️💯SEVENTEEN PARANORMAL  AGENCY Where stories live. Discover now