" Ishhh--- "
Mingyu merungut sambil mengibas ngibas nyamuk yang gembira sungguh mengelilinginya. Geram je nak tampar bagi mampus sekor2 nyamuk tu . Malangnya , dia dipantau oleh Hoshi yang dari tadi tidak melepaskan pandangan darinya.
" Serabut lah nyamuk ni ! Kau bagitahu lah dia Hyung jangan nak gatal sangat gigit aku . " Mingyu acah mahu berlembut .
" Dah darah tu makanan nyamuk. Biarlah diorang nak hisap pun . " Hoshi yang penyayang itu membela nyamuk dengan penuh kesetiaan . Mingyu memandang datar hyungnya itu.
" Masalahnya darah kau nyamuk2 ni tak hisap pun ! Duk hisap darah aku ! " Mingyu mengibas2 nyamuk2 yang tetap gembira menganggunya .
" Dah darah kau spesiel . Nyamuk tu tak hisap pun darah woozi Ngan Jun . Kejutan budaya lah kot darah kau tu. " Hoshi buat2 tak layan akan tetapi matanya tetap memantau mingyu .
" Tu istana ke weh ? Buruk lah . Apa benda istana pun buruk ! Buatlah cantik2 ! " Jun sempat membebel tentang rupa istana suram yang dipenuhi tumbuhan menjalar sana sini tak ubah seperti istana terbiar.
" Tipikal lah istana pontianak macam ni . Weh budak dua orang tu tak boleh diam ke apa ? Weh-- kita dah sampai ! " Woozi membuat isyarat supaya Mingyu dan Hoshi mendekatinya. Dua jejaka itu segera terhegeh hegeh mendekatinya .
" Besar . Tapi buruk . Bunyi bising lah kat sana . Macam ada festival hari Gawai negara . " Hoshi menjenguk dan memberi serba sedikit pendapat walaupun tidak dipinta .
Agggggghhhhhh !!!
Serentak keempat empat jejaka itu meneguk air liur mendengar jeritan bertali arus . Mingyu menggosok lengannya bukan kerana nyamuk tetapi kerana bulu Romanya meremang.
" Tarik sis-- " Jun menepuk belakang mingyu .
" Semongko " Woozi , Hoshi dan Mingyu serentak membalas. Walaupun macam luar topik , tetapi rasa gerun melewati segalanya.
" Wonu duduk kat mana sekarang ? " Hoshi secara tiba2 bersuara . Tiga ahli Seventeen memandangnya .
" Kau cakap dengan sapa-- "
" Nyamuk ! Hah ? Duduk dengan ibu dia . Oh-- apa? Ouh okey ! Weh korang wonu nak pergi tandas sorang diri . " Hoshi melaporkan segera maklumat berguna. Patutlah dia kemain membela nyamuk2 yang menganggu mingyu tadi , sebab nak minta tolong rupanya.
" Lah pontianak pergi tandas jugak yer ? Buat apa ? " Hoshi menyambung ayatnya .
" Buat baju . " Woozi malas melayan rakannya itu . Dia menggosok tangannya yang dirasa agak sejuk tiba tiba.
" Huh berdebar ! Jun , cepat tengok nasib aku ! " Woozi memegang tangan Jun . Dia mahu suatu jaminan tentang keadaan keselamatannya .
Jun memejam mata buat seketika. Dengan agak samar , dia melihat beberapa lelaki berkot hitam segak bergaya berjalan masuk di ruang yang dipenuhi orang ramai . Jejaka2 itu yang dikira melebihi daripada 4 orang dilihat mengukir senyuman sinis.
" Sapa suruh degil sangat ? Makan kau ! "
" Weh hyung ! Lah lamanya. Aku rasa Wonwoo Hyung dah 4 kali berak dah ni . Apa kau nampak ? " Mingyu memanggil Jun yang agak lama hanyut.
Jun membuat muka blur. Apa benda dia nampak tu ? Macam tiber je .
" Entah-- aku tak nampak apa2 pun . Aku nampak apa benda entah tadi. " Jun membalas jujur. Woozi menepuk dahinya .
YOU ARE READING
✔️💯SEVENTEEN PARANORMAL AGENCY
ÜbernatürlichesAda masalah yang sukar ditafsir oleh akal fikiran waras ? Seventeen paranormal Agency sedia membantu Sedia cukup duit yang kami letakkan , don't worry , your problem will be solves soon . Jemputlah baca Fanfic ni..First time buat ni Tak terniat na...