FiRsT cOsTuMeR

516 68 71
                                    

     " ADE SAPE2 NAMPAK BERUS GIGI DORA AKU TAK ?! " - Hoshi menjerit dalam tandas.

     " OUH! ADE ! AKU ADA NAMPAK ! "

     " KAT MANA KAU NAMPAK DK ?! "

     " DALAM LUBANG JAMBAN TADI.."

     " Apa pelik sangat citer ni ? Duk ulang perkataan ' Pika pika pika pika ' Sengal betul. Tukar citer lain lah weh. " Mingyu merampas remote tv daripada Dino.

    " HALAH HYUNG NI ! CITER FEVERET AKU TU ! KASILAH TENGOK SAMPAI HABIS JAP.. 15 MINIT JA LAGI ! " Dino cuba merampas kembali remote tersebut namun diangkat tinggi oleh Mingyu yang siap menganjing anjingkan lagi si Dino itu .

    " WEH JUN ! KAU PAKAI BAJU GUCCHI AKU KE WEH ?! KAN AKU DAH PESAN NAK PAKAI BAJU AKU , PAKAI LAH YANG JENAMA KIKI LALA TU ! DAH LAH BAJU BARU NI.. BAU KEDAI LAGI ! "

    " LAMBAT LAH ! AKU LAPAAARR !! " Dk menjerit sambil melompat lompat .

   " ENTAH LAH SCOUP HYUNG NGAN JEONGHAN HYUNG TU ! PI KEDAI KE PI DATING ?! " Seungkwan membaringkan diri di atas karpet .

   " KUDA ! MAJU KE HADAPAN !! " Vernon secara tiba tiba duduk di atas Seungkwan lalu menyebabkan jejaka itu tercungap cungap ingin menolak Vernon turun.

    " KAU INGAT KAU RINGAN KE BENON?! "
Seungkwan menggosok gosok belakangnya apabila usai menolak Vernon turun .

    " HEI EVERYTHING~ " Minghao tiba bersama bedak sejuknya .

    " WAH HAO ! NAK PAKAI GAK ! " Joshua mendekati Minghao yang baru sahaja ingin memulakan tutorial pemakain bedak sejuk .

    " Pi basuh tangan kau dulu , hyung . " Minghao memberi syarat kelayakan untuk menyertai tutorial tersebut .

    " NAK PAKAI JUGAKK !! " Dino menjerit dan laju mendekati Minghao . Mingyu pula mengukir senyuman kegembiraan apabila remote tv secara rasminya menjadi miliknya.

  " Kau budak tak boleh pakai.  Rosak muka."
Minghao mengambil beberapa biji bedak sejuk dan meletakkan sedikit air di atasnya lalu merata ratakan bedak itu di mukanya.

  " Alah..Hyung.. Menyesal jadi Budak ! Grr!"
Dino memonyokkkan mukanya .

   " Hai hai..Wow..nak pakai gak ! " Jun tiba dengan tangan yang sudah dibasuh . Minghao mengecilkan mata mengira bilangan sebenar ahli yang berminat dengan bedak sejuknya itu .

Joshua
Jun
Seungkwan
Dk

   " Yerlah..Kau Dino , tak boleh.Syuh2.." Minghao mula mengajar ahli lain cara penggunaan bedak sejuk itu .

   " We are home everybadih ! Mari anak2 sarapan ! " Jeonghan tiba dengan sebuah senyuman keibuan tenang hati si anak anak memandang tenang lagi Scoup merenung .

   " Sarapan apa hyung pukul 1 gini.. Hisy ! "
Mingyu seperti tahu2 je akan rutin harian dia iaitu menjadi bibik dapur . Vernon disisi asyik mengobek barang2 yang telah dibeli.

   " Uji ngan Ushi mana ? Tak bangun lagi ke dua belangkas tu ? " Scoup singgah ke ruang tamu sebelum ke biliknya .

   " Tak..Kwan dah gerak tadi tapi dia tido balik. Abaikan lah dia tu nak hidup ke tak nak. " Seungkwan berpaling ke arah Scoup.

   " YA AMPUN ANAK2 ! KORANG MAIN TEPUNG KE APA NI ?! YAH ! JOSH JUN ! AKU SURUH KAU JAGA BUDAK2 NI ! BUKAN SURUH KAU TUMPANG SEKAKI ! " Scoup menarik telinga Jun.

   " Ad-aduuh ! Sakitlah ! Asal hyung tak tarik telinga Josh Hyung jugak ?! " Jun memprotes .

   " AKU TAK TAHU , AKU KAN IKAN. " Joshua mengangkat kedua dua tangannya.

✔️💯SEVENTEEN PARANORMAL  AGENCY Where stories live. Discover now