Beep beep beep beep
"emm dah pagi ke.."
Aku menggeliat..jam yang berbunyi dari tadi aku tekan..bingit..
Aku turun dari katil..
Nak pergi mana? Bilik air semestinyaAir yang sejuk menyegarkan badan aku di waktu pagi buta ni
Aku lap rambut aku yang basah menggunakan tuala..
"hmm nak pakai baju apa eh"
Aku belek almari baju..memang penuh dengan blouse dengan tshirt yang simple.."ni la.."
Aku pilih baju tshirt dan sehelai jeans yang agak lusuh..
Yeah tu memang style aku even aku perempuan pun...
Setakat kerja kat speedmart je..
Siapa kesah pakai apa pun.."Kang Yoora!!! Mana sarapan aku??!!"
Ha mula lah memekak perempuan tu...
Ye nama aku..Kang Yoora..biasa orang panggil yoo atau yoora..
Perempuan yang memekak tadi? Kakak tiri aku..
Sebelum dia main terjah masuk je bilik aku..baik aku siapkan diri aku and buat apa yang dia nak..Aku dengan dia tinggal berdua je..sebab kedua ibu bapa kitorang meninggal dalam kemalangan dan rumah ni salah satu peninggalan dorang..
Aku dengan kakak tiri aku tak pernah baik..
Apa yang dia tau memerintah aku..
Memekak..tidur..kerja? Memang tak lah..
Jadi aku yang kena tanggung semua perbelanjaan..hmm korg ingat mak tiri je ke boleh jadi antagonis dalam cerita cinderella..hidup aku ni..
Walaupun tanpa mak tiri..kakak tiri boleh jadi lagi teruk daripada watak mak tiri dalam cinderella tu..Dah siap pakai baju semua..cepat aku turun bawah nak siapkan sarapan..
"oi kau pahal siap lambat? Aku dah lama tunggu kau.."
"kak..kau tak boleh buat sarapan sendiri ke?"Panas nye la hati aku dengan dia ni
Nama je perempuan..tapi semua benda nak harap aku..
Kau tu dah la kakak tapi aku yang kena tanggung kau..Kelentang kelentung bunyi kuali..
Aku masak nasi goreng je..
"siap!"
Terus aku buka apron hidangkan nasi goreng tu..aku kena cepat..dah lambat nak pergi kerja.."nah.."
"oi aku nak duit.."Memang tu je yang dia tau..mintak duit..
"kerja kau mintak duit je..kalau kau nak duit kerja la!"
Nasi goreng terus menerus aku sumbat dalam mulut aku..
Malas aku nak lama2 kat sini..
"eh kau dah berani eh..bagi je la duit!"
"aku takde duit la!!"
Aku terus bangun..
Suara membebel dia aku tak hiraukan..
Aku terus pakai sling bag aku and keluar rumah.."dasar..kerja kau habiskan duit aku je...nasib la aku boleh kerja kat speedmart tu..aku yang penat kerja..memang tak la nak bagi hasil penat aku kat kau senang2 je.."
Kaki aku makin laju melangkah..yeah aku jalan kaki je..speedmart tu tak jauh mana pun..---------------------------------------
"she's the one got me all messed up..i could write a million songs..but i know its not enou-""hello.."
"tuan kena masuk pejabat sekarang..ada meeting penting.."
Dengan mamainya aku turun dari katil aku..
Macam mana aku boleh lupa harini ada meeting?!!
Cepat2 aku masuk bilik air..Rambut aku yang basah aku keringkan pakai hairdryer..
Kemeja aku pakai..
Kot hitam cepat2 aku sarungkan..
Aku berlari nak keluar rumah-
"ishh tie belum pakai!!"
Cepat2 aku masuk dalam balik ambik tie..
"aghh lambat!"
Aku ambik bowtie je..Kunci kereta dan ipad yang sentiasa aku bawa ke mana2 untuk urusan bussines cepat2 aku ambik..
Ferrari jadi pilihan aku harini..
Nak cepat kan..
Aku terus memecut memang dah tak kesah keadaan sekeliling..Sampai je..terus aku rushing keluar..
"ish kenapa ade ramai reporter tunggu aku ni!!"
Aku dah malas nak hirau..aku terus turun kereta..
And ye..aku terus diserbu.."Encik Yoo Kihyun boleh tak jelaskan projek terbaru-"
"Ceo Yoo Kihyun bole tak share siapa partner baru-"
Yoo kihyun Yoo kihyun Yoo kihyun..
"aaghhh serabut!!"
Aku lajukan lagi langkah aku..satu soalan pun aku tak jawab.."Tuan Kihyun dah sampai..jom.."
P.A aku terus halau semua wartawan tu keluar dari pejabat aku..
Aku terus masuk dalam bilik meeting..."selamat pagi tuan Kihyun.."
Aku menunujukkan isyarat suruh semua orang duduk..
Tanpa buang masa
"selamat pagi.."
Aku terus tunjukkan slide untuk aku bentang harini..Aku Yoo kihyun..ye mesti korang dah tau an aku ni siapa..
Aku Ceo starshep..siapa je yang tak kenal syarikat aku..
Hidup aku memang sibuk..
Yeah aku tinggal sorang kat rumah..
Nak cari girlfriend pun memang tak sempat la..
Hidup aku memang sibuk dengan bussines,bussines dan bussines..
Kadang aku rasa aku ni sunyi..
Tapi nak buat macam mana kan.."baik terima kasih semua.."
Tepukan aku terima..
Aku senyum..
Aku terus keluar dari bilik meeting masuk dalam bilik aku.."ishh berhabuk ah meja aku.." tisu memang aku bawak ke mana2..
Senang..
Aku memang tak suka kotor2..tapi belum sampai tahap ocd lagi la..
File document yang bersusun atas meja aku tengok..
Termenung aku dibuatnya.."heh nak rasa jugak hidup macam biasa.."
Aku sandar kat kerusi pejabat aku..
Fikir betapa bestnya hidup tanpa kena kejar dengan reporter..tanpa serabut kepala fikir pasal bussines.."hmm document pon banyak tak sign lagi.."
Aku mengeluh..heh kerja aku mengeluh je harini..Toktoktok
"hmm secretary aku ah tu..masuk!!"
Apa lagi kerja aku kena buat ni.."ha kenapa Mina? Ade penambahan ke dalam jadual saya?"
"haah bos..client last minute tukar tempat..dia nak bos yang datang kat location dia.."Duh..aku pulak kena pergii..haish..nak dapatkan tender punya pasal..
Document yang aku pegang aku campak atas meja..
"aahh ok la..dah boleh keluar..nanti share location kat mana.."Dah pahal tercegat lagi kat situ..
"kenapa Mina?"
"Bos nak saya ikut bos ke.."
Buang tebiat ke minah ni..
"eh tak payahla..buat apa..dah keluar2..""ok bos.."
Keletak keletuk bunyi high heels dia..
Aku raup muka aku..
"haishh serabutnyaa laa..aku nak hidup normalll"
----------------------
-Yoora pov-
"yahh yoora dah sampaiii"
Macam biasa minhyuk si partner cashier aku dengan mulut bising dia.."yela aku dah sampai ni.."
Minhyuk ni la yang selalu buat lawak hambar kat aku..selalu hiburkan aku dengan mulut bising dia.."yoo kau tau akk..semalam an-"
Ha mula la tu dengan cerita dia..
Tapi dia ni bukan kaki gosip..dia selalu cerita pasal hidup dia je.."kenapa min..kau dah jumpa jodoh ke?"
Hehehhehe tapi min ni handsome orangnya..ganti2 jugak girlfriend dia..keliling pinggang nak kat dia.."heh ape ke situ lak..jap tapi betulla..aku jumpa seorang yeoja ni lawa..
Aku rasa aku dah crush kat dia..aku-"
"shh nak mula kerja dah nii"
Minhyuk ni kalau aku tak potong time dia cakap..memang tak berhenti jawabnya..
"ok2 nanti takde customer aku sambung cerita.."
Aku senyum..
Maka bermulalah hari aku scan barang..Hmm memang hidup aku memenatkan..nasib ada minhyuk ni terhibur sikit aku..korang jangan nak ship aku dengan minhyuk..kitorang kawan je ehh..
"yoo aku rasa balik ni aku tak leh teman kau..aku nak ngedate..hehh"
Hmm baru break dah jumpa pengganti..ni la orang handsome.."ye la min..tak pe aku bole balik sorang-sorang..lagi pun shift aku bukan sampai malam pun..sampai kul 3.00 je kan.."
Minhyuk mengenyitkan mata dia sambil tunjuk jari ok kat aku.."selamat ngedate min.."
************************************
Hi..biasa la awal2 mesti pengenalan dulu..heheJangan lupa vomment!!
-author💕💕