Wahai readers sekalian..
Atas ni ada lagu in time monsta x..
Bunyi jam dalam lagu tu sangat membantu ehek...kalau nak rasa effect baca pasangla sambil baca..tapi bukan sedeh..mysterious..-------------------------------------
Chip chip..
Bunyi burung bising kat luar..
Dan sebabkan tu..
Seketul kihyun pun bangun..
Sksks comel nye dia bangun
Eh maaf author terfangirl.."aaa dah pagi ke.."
Kihyun turun dari katil..teruk betul menggeliat..
Dia pun masuk bilik air..siap sedia nak gerak kerja..Harini dia berhati-hati sikit..
Dia pilih kemeja hitam dipadankan dengan blazer kelabu..
Biasa la baju set2 ceo camtu la..
Dia risau kang tak pasal2 matcha lain pulak yang tumpah..Dia ambik phone dia..
"aik takde pulak si Mina tu whatsapp pagi2 ni.."
Kihyun pelik sebab biasanya ade je Mina bagitau dia pasal jadual dia..tapi harini senyap..malah orang lain ke media ke tak de siapa yang bagi whatsapp or interactions lain..Dia hiraukan semua yang berlegar dalam kepala dia..kihyun ni memang suka fikir pelik2..
Tapi pagi ni aura dia memang pelik..
Roti yang disapu jem digigit je..kunyah pun tak sempat..
Orang rushing la katakan..
Harini dia rancang nak naik motor je..
Heh tapi motor dia bukan biasa2..motor sport semestinya..Jaket kulit dia sarungkan ke tubuh
Siapa2 pun boleh cair tengok dia sekarang..
Helmet dipakai..
Dia pun terus memecut keluar dari perkarangan rumah dia..
Suasana harini pelik..
Takde orang langsung kat jalan..
Mana2 tempat pun takde orang..
Kihyun makin perlahan..
Dia musykil..ye la dah kalau tiba2 semua tempat kosong siapa je tak pelik.."aik kenapa kosong je ni.."
Kihyun meraup rambutnya selepas dia buka helmet..
Pelik malah pejabat dia pun kosong takde orang..
Jantung Kihyun hampir meletup tengok persekitaran dia sekarang ni..
Dia tak jadi masuk pejabat sebaliknya dia tunggang balik motornya dan cuba lagi mencari kelibat manusia.."apa yang dah jadi ni?"
----------------------------------------------------
-yoora pov-Aku menggeliat..haih penat ingat balik apa jadi semalam..
"aik aman pulak pagi ni..takde suara jerit2 dia.."
Macam biasa aku jalankan rutin harian aku..
Mandi,pilih tshirt simple and turun bawah untuk sarapan..
Bag aku bawak sekali..emm walaupun kosong tak berduit..."aik mana kakak aku ni?"
Aku musykil..pagi2 dah hilang..
"entah2 tak balik semalam..biar la dia"
Scramble egg dengan roti je aku makan harini..
Lagi sekali aku pelik sebab phone aku takde noti..
Even dari min pon tak de.."aku bangun awal sangat ke?"
Jam kat phone aku tgk..betul la ni waktu aku bangun selalu nak pegi kerja..
Haih makin banyak fikir makin serabut lak..
"dah la Yoora tak yah fikir..sekarang ni kau makan cepat dahtu pegi kerja settle.."
Serta merta aku kunyah roti..
And cepat2 keluar rumah..Entah untuk kali ke berapa aku rasa pelik ni..
Jalan kosong tak de orang..
Yang ade daun berterbangan je..
"aik dah kenapa niii.."
Aku cepatkan langkah aku..mana tau kat speedmart tempat aku kerja dah ramai ke..Ternyata sangkaan aku salah..
"weh dah kenapa kosong ni!! Mana pegi manusia lain!!"Aku raup muka..serius aku gelisah..
kehulu kehilir aku round speedmart tu cari walaupun sorang manusia..
takde.."mana pergi semua orang ni?!!"
-----------------------------
-Kihyun pov-
Aku parked motorbike aku dekat tepi jalan..
Jenuh aku cari kelibat manusia sorang pun takde..
Aku keluarkan handphone aku..cuba contact shownu..
Line takde weh..
"aghhhh kenapa niii..apa jadi niiii.."
Aku mula serabut..aku fikir balik apa yang aku dah buat..
Tak..aku tak boleh fikir..aku lost sekarang ni..
Aku termasuk dimensi ape ni..
"aishhh kihyun..mula la tu kau fikir bukan2"
Perlahan- lahan aku naik motor aku balik..dahla tengah pening..tak pasal2 jatuh kang.."ape kata aku round lagi sekali..mana tau ada jumpa orang ke?"
Aku lalu myeongdong street..tempat aku jumpa client haritu..srs sunyi..aku berhenti kat Stabak..serta merta aku teringat balik dekat yeoja haritu..
"aihh kihyunnn..sekarang ni baik kau keluar dari sini..takde org pon!!" aku melangkah besar..harapan aku untuk jumpa org musnah..
Dah berapa round kat situ..aku putus asa..aku dah bole terima hakikat yang memang ada aku sorang je kat dunia sekarang..
"wait..kalau macam tu..bolehla aku buat semua benda sesuka hati?" aku mula mengukir senyuman..aku bersorak gembira..yela aku dah bebas kot..dah tak payah pergi office..SEKARANG NI HIDUP AKU NORMAL!!!
Aku teruskan perjalanan aku..takde kenderaan lain..so memang aku pecut suka hati aku..
"AGHHH AKU BEBASSSS!!!"
Aku stop kat satu speedmart ni..apa lagi..aku nak berpesta makanan jap kat situ..bukan ade orang kesah pon kalau aku main ambik je makanan2 kat situ hahahahaha
Aku masuk..terus grab air coke..beberapa paket twisties..dan berpaket2 lagi snack lain..
"HAHAHAAH seronok la hidup aku..semua tak payah bayar!!"
Aku terus buka snack tu and start makan..lagu dalam playlist aku pasang..menjerit2 aku nyanyi part highnote lagu imagine dragon..satu kedai tu bergema dengan suara aku..
Kan best hidup macam ni..
----------------------------
-yoora pov-
Aku kat store belakang speedmart tadi..banyak kali aku try contact Min..tapi tak dapat..hmm patutla line takde..
"aku kat mana ni..kenapa ada aku sorang je kat sini..tapi ni bumi kan?" tergaru2 kepala aku..macam2 aku fikir..
"aghh dah Yoora..sekarang ni memang kau je ade kat sini..patutnya kau happy kan?" aku baru terfikir..banyak yang aku boleh buat sebab aku sorang2 je kat sini..terus aku berdiri..
"eh haahla..aku boleh makan free..aku boleh pergi mana2 free je!!" aku terus melangkah keluar dari bilik store..tiba2 aku dengar lagu believer(imagine dragon)
"what? Macam mana boleh ade lagu pulak tiba2.." mood aku rosak..sekarang ni aku musykil..mana datangnya lagu ni..pelan2 aku jalan pusing speedmart ni..
"perghh memang semua barang bersepah ke? Tadi aku datang okay je..siapa pulak yang sepahkan.." lagi la aku musykil..mood detective conan aku dah muncul..ade makhluk lain ke..takkan aku masuk dalam dunia paranormal?
Setapak demi setapak aku jalan..risau weh tak pasal2 kena sergah hantu..pengsan aku kat situ..dahla sorang2..
Sampai je depan..bunyi lagu tu makin kuat..aku nampak kelibat sesuatu makhluk kecik tengah duduk..
"wuishh bersepah makanan.." bunyi dengkuran kuat jelas kedengaran..aku hentikan langkah aku..takut jugak..
"sabar Yoora..kau kena jugak tengok abende ade kat situ.." perlahan-lahan aku keluar dari rak makanan..
Alangkah terkejut nye akuuuuu
"KAU?!!!!" terjerit aku..aku ingat aku sorang je yang ade kat sini..mati2 aku ingat hantu..
Terkejut laki yang aku jumpa kat stabak haritu..terus dia bangun..dia gosok mata dia..pergh terbeliak dia tengok aku..
"K-KAU?!!!!"
Suasana awkward mula timbul..apa yang jadi sekarang ni..dalam banyak2 manusia..kenapa aku stuck dengan dia..
Kami tengok each other dalam keadaan terkejut..serentak kami bercakap..
"apa semua ni?"
****************************************************************
Hi maaf lama tunggu..btw mesti pelik kan..ape yg jadi sebenarnya..hehe
Vote and comment..thanks
-author💕