lost-7

3 1 0
                                    

-Author pov-

Yoora?annyeong?
Kenapa kau tak reply?
Mana kau hilang?

Minhyuk tatap screen handphone dia
Whatsapp dia masih tak berbalas
Baca pun tak.

Dah berapa hari Yoora tak datang kerja
Minhyuk datang rumah dia pun,dia takde.
Nak tanya kakak Yoora tu? Memang tak lah dia nak ambik tau.

"haih Yoo mana kau pergi? Aku risau tau tak."

Minhyuk letak phone dia atas meja
Dia masih fikir pasal Yoora
Mana tak nya? Yoora tu best friend dia dunia akhirat! Takkan dia nak biar macam tu je.

Disebabkan Yoora hilang, Minhyuk dah berubah.
Dia bukan alligator macam dulu.
Sekarang dia sedar betapa berharganya Yoora untuk dia.
Yeoja yang dia baru date haritu pun dah bahagia dengan orang lain.
Masih ingat? Ni ha si Dior

Bagi Minhyuk, semua perempuan sama

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

Bagi Minhyuk, semua perempuan sama.Semua melekat kat dia sebab rupa paras dia je.Tu pun bertahan sekejap je.Lagi2 bila bagitau yang dia kerja cashier.
Tapi berbeza dengan Yoora.
Selama ni Yoora yang ada dengan dia tak kisah la berapa ramai yeoja dia break up, Yoora yang pujuk dia.

Minhyuk merebahkan badannya di atas katil.
Masih fikir pasal Yoora.
Mungkin perasaan dia kat Yoora dah berubah? Dia sendiri masih confuse
Tapi-

"walau apa pun Yoo aku sayang kau.Aku nak cari kau sampai dapat."

Minhyuk scroll ig dulu sebelum tidur.
Lama kelamaan semuanya gelap.

------------------------
Ki? Kau pergi mana?
Tau tak ramai orang pelik
Kau hilang?

Hyunwoo kehulu kehilir sambil tengok skrin handphone dia.
Si Kihyun ni tak baca langsung dm dia. Bila Hyunwoo datang rumah pun, Kihyun takde.
Nak report polis , bahaya sbb Kihyun ni vip kang kecoh semua orang.

Lagipun, siapa yang nak culik si Kihyun yang garang ni? Susah si penculik tu nak jaga dia.

"Ki!! Mana kau pergi?!"
Hyunwoo raup muka dia, penat dan akhirnya dia memilih katil.

"Ki kau stress sangat ke pasal rumours aku dengan kau tu? Sampai kau hilang takde jejak?"

Hyunwoo tatap screen phone. Niat nak on call ngn Seohyon. Tapi macam tak jadi sebab dia ngantuk. Sebagai boyfriend yang caring, Hyunwoo text goodnight kat seohyon dan bergegas ke alam mimpi.

--------------------------------------
-Yoora pov-
"everything happens for a reason Yoora"
Kihyun pandang aku dengan mata yang sayu. Sekarang aku yang rasa bersalah sebab aku paksa dia cerita. Tapi takkan dia nak simpan sorang2 kan? Alang2 memang ada aku dengan dia je dekat sini.

Kihyun mula menitiskan air mata.
aduh aku dahlah tak reti pujuk orang nangis, lagi2 lelaki. Tu lah kau Yoo sibuk sangat paksa orang cerita.
Aku merapati kihyun dan usap bahu dia. Ok now think yoora think! Bagi comfort words

"ki, sabar ek? Aku tau kau kuat. Mungkin Hoseok hyung bahagia kat sana? Kita mana tau kan? Mungkin dia happy tengok kau dah berjaya sekarang? Dah dah shh jangan nangis nanti dia sedih tengok kau macam ni"
Aku cuba sedaya upaya memujuk. Suasana sepi. Aku cuma dengar suara tangisan jantan kihyun je.

Tanpa sedar, kihyun peluk aku. Kuat.
"terima kasih Yoo sebab bagitau aku semua tu. Kata-kata kau membuatkan aku sedar yang hilang seseorang tak bermakna kita perlu sedih selama-lamanya, dan tak bermakna kita kena ubah sikap. Kita kena tau yang mereka sentiasa memerhati dan kita tak keseorangan."
Aku mengangguk. Walaupun pipi dah merah tapi huh takpelah rezeki dipeluk lelaki handsome.
Dasar Yoora sempat lagi kau menggatal. Kami stay macam ni sampailah kihyun tertidur atas bahu aku.

Aku pandang wajah polos dia. Tenang. " kau seorang yang kuat Kih"
Aku biarkan kepala dia atas bahu aku. Siapa je sampai hati nak kejut. Aku ambil selimut putih kat tepi aku. Dia agak tiber tapi kitorg memang duduk dekat bahagian cadar2 makcik dekat mall ni. So aku selimutkan kat kihyun.

Lama kelamaan aku pun mula mengantuk

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

Lama kelamaan aku pun mula mengantuk. Tanpa sedar aku tertidur dalam keadaan kihyun masih lentokkan kepala dia atas bahu aku.
--------------
"alah alah comelnya dua orang tu weh"
" ye weh tak salah lah kita pilih dorang kan kan"

Suara 2 orang lelaki kedengaran fanboying tengok kihyun dan Yoora.

"woi! Buat apa lagi tu sini lah kalau dorang bangun macam mana???"
Suara seorang lagi tegas memanggil.bergegas yang dua orang fanboy tu berlari.

"hek eleh chill la weh kitorang bukannya melalak pun"

Mereka mengambil sesuatu dari dalam poket. Kelihatan seperti jam klasik dan lighter. Sorang hidupkan lighter, sorang lagi tekan jam. Lalu mereka pun hilang.

Agaknya siapalah makhluk2 ni

***********************************

(og) Lost- KihyunWhere stories live. Discover now