Hi!Selamat berkenalan,semua!Nama aku Arina.Kim Arina.
Sebenarnya..aku tengah mengintip seseorang sekarang ni.
Siapa?
Semestinya crush aku yg tercinta!
Dan keadaan aku sekarang adalah sedang menghendap di sebalik pokok-pokok yg cantik dan segar macam aku kat belakang bangunan sekolah.
"Hye Sun..aku..."
"...aku suka kau."
What?!Orang yg aku suka tengah luahkan perasaan dekat perempuan lain?Maksudnya..a-ku..kena reject?
Serta-merta mata aku bertakung dengan airmata.
"I-itu..Jungkook,mianhae.Saya..takde perasaan macam tu dekat awak.Maafkan saya.Jeongmal mianhae."
Aku tersentak.Secara automatik airmata yg baru sahaja ingin menitis sebentar tadi kembali divakum sehingga kering dengan mata aku yg pastinya sudah bersinar terang pada saat ini.
Aku kembali memandang crush aku yg sudah menunduk berseorangan di kawasan rumput hijau tepi bangunan itu.
Bagus!Inilah peluang aku!
"Jungkook oppa!" aku melambai-lambai seraya menghampirinya.
Ya.Akhirnya aku keluar dari tempat persembunyian aku tadi.
"Ah..Arina..."
"Kau nampak ke?' perlahan dia menyoal aku.
"Ya!Saya nampak dan dengar semuanya!Kesian awak.." penuh yakin aku menjawab dengan senyuman lebar.
"Kau nampak gembira." dia bersuara lagi dengan riak wajah tidak puas hati.
"Ya.Dan demi mengubat kekecewaan hati..nampaknya terpaksa lah awak jatuh cinta dekat saya."
Yay!Aku dah cakap!
"Mwo?Aku tak mungkin jatuh cinta dekat kau lah.Pergi balik."
Tak mungkin..dia cakap tak mungkin.Andwae..d-dia reject aku..?Secara langsung dia reject aku?Andwae!
"Awak bergurau kan?"
"Jangan mengarut lah.Cepat balik rumah."
Aku kembali menunduk dengan riak wajah murung.
"Kau jalan kaki sorang-sorang kan?Hati-hati."
Opss!Hati aku kembali berbunga-bunga.Senyuman lebar terus aku tayangkan saat memandang wajah dia.Agaknya aku ni ada penyakit split personality kut.Tapi semuanya sebab dia!Jeon Jungkook..
"Kalau macam tu..jom kita balik sama-sama nak tak,Jungkook oppa?"
"Taknak lah.Rumah aku arah lain."
Dia terus memasukkan tangan ke dalam poket sebelum berlalu pergi dari situ meninggalkan aku yg kembali broken.Dinginnya...
Saat berjalan untuk pulang ke rumah,aku menyepak-nyepak semua batu kecil yg berada di jalan.
Benci!
Rasa macam takde harapan.
Tapi aku takkan sesekali putus asa!Aku akan pastikan yg aku akan rampas..hati dia.
"Eomma!Saya dah balik!"
Kasut sekolah berwarna putih yg aku pakai terus disimpan ke dalam rak kasut saat sudah melangkah masuk ke dalam rumah.Ketika ingin mendaki anak tangga,aku disapa dengan suara ibu aku yg berada di ruang makan.
"Arina,jom makan dulu."
Lincah tangan wanita itu menghidang makanan dan minuman diatas meja makan saat bersuara.
YOU ARE READING
Crazy Love Game
Short Story"..aku suka kau." dia. "Maafkan saya.Jeongmal mianhae." gadis itu. "..nampaknya terpaksa lah awak jatuh cinta dekat saya." aku. "Saya..suka perempuan macam tu." kawan baik dia. Aku suka dia.Dia suka gadis itu.Gadis itu suka kawan baik dia.Kawan baik...