~Beberapa hari kemudian.
"Eee..benci betul lah Sunny dengan Yoona ni!Selalu tinggal aku sorang-sorang." aku sudah mengeluh.
Ada ke patut?Setiap kali waktu rehat je mesti diaorang berdua tu lesap tinggalkan aku.Geram betul!Tapi..eh kejap!Crush aku lah!Tak jadi nak geram lama-lama.
"Jungkook!"
Lelaki itu yg sedang berlatih memukul bola di dinding gelanggang terus berpaling.
"Arina.Kau buat aku terkejut lah."
Aku tersenyum lebar.
"Masa rehat pun awak berlatih jugak?Dah makan ke belum?"
"Sibuk tanya aku.Kau tu,dah makan ke belum?" dingin dia menyoal.
"Dah.Sebab tu saya tanya awak."
Riak Jungkook nampak tenang meskipun nadanya kedengaran dingin dan serius.Namun riak tenangnya itu terus berubah serta-merta saat dua pelajar perempuan yg tiba-tiba melalui kawasan tersebut sedang berbual mengenai seseorang.
"Weh,kau ada dengar cerita tak?Pasal Hye Sun."
"Kenapa dengan dia?" seorang lagi yg membalas.
"Budak-budak kelas dia kata,harini dia datang dengan lelaki lain pulak."
"Jinjja?Siapa lah sebenarnya yg dia suka kan?"
"Aku rasa dia tu memang jenis yg suka mengumpul la."
Rakannya terus tergelak kecil.
"Jelesnya aku dengan dia."
Semuanya berlaku hanya sepintas lalu.Aku kembali memandang Jungkook saat kedua-dua pelajar perempuan itu sudah meninggalkan kawasan gelanggang tersebut.Wajahnya..
..terlihat murung.Ada apa..?
Bola di tangannya sudah dilantun beberapa kali ke lantai namun dia masih tidak memulakan latihan.Aku mengeluh perlahan.
"Jungkook,awak masih sukakan Hye Sun kan?"
"Tak lah.Kan aku dah kena tolak." perlahan dia menjawab.
"Awak tipu."
"Mana ada."
"Hmph!Awak ni memang keras hati lah!"
"Kau tu penyibuk!"
"Awak suka berpura-pura!"
"Kau lembap!"
"Awak suka tipu diri sendiri!"
"Kau tu tak sensitif!"
Aku tersenyum hambar manakala Jungkook pula mula kelihatan tersedar dengan kata-kata yg dilemparkannya.
"Jadi betul lah..awak masih ada perasaan dekat dia."
"Tapi sia-sia je kalau aku masih lagi ada perasaan dekat dia sekalipun." Jungkook sudah meramas-ramas kasar rambutnya hingga kelihatan kusut saat membalas.
"Maksudnya..awak dah putus asa?"
"Aku cakap ni sebagai nasihat untuk kau jugak."
Dia kembali memandang aku dengan senyuman yg terpamer di wajahnya.
"Baik kau give up je dengan aku,Arina."
Aku tersentak manakala Jungkook pula kembali menyambung latihannya tanpa menghiraukan aku yg nampak terkaku.
POKK!
POKK!
Sebenarnya..tak kira betapa dalam perasaan aku untuk Jungkook...
YOU ARE READING
Crazy Love Game
Short Story"..aku suka kau." dia. "Maafkan saya.Jeongmal mianhae." gadis itu. "..nampaknya terpaksa lah awak jatuh cinta dekat saya." aku. "Saya..suka perempuan macam tu." kawan baik dia. Aku suka dia.Dia suka gadis itu.Gadis itu suka kawan baik dia.Kawan baik...