Hoofdstuk 16 Gevoelens?

96 7 11
                                    

Draco en ik zijn nu al twee maanden friends with benefits, en ik heb een brulbrief gehad van mama. Dankzij pa en Harry. Lizzy schudt steeds haar hoofd als ze ons ziet, en de docenten kijken raar. Ik snap het ook wel, want ik ben 11 en heb nu al een friends with benefits probleempje. Toch vind ik dat ze er zich niet zoveel van moeten aantrekken. 

Ik loop mijn kamer in en zie dat Draco er is. 'Hey, wat doe jij hier?', vraag ik. Hij kijkt op en glimlacht nerveus. Ik kijk hem met opgetrokken wenkbrauwen aan. 'Oké, wat is er aan de hand? Je bent overduidelijk nerveus.' Draco zucht en schudt zijn hoofd, alsof hij niet gelooft wat hij aan het doen is. 'Ik weet dat het raar klinkt, maar eh... Ik wil geen friends with benefits zijn, want...', zegt hij, terwijl hij niet uit zijn woorden kan komen. 'Ugh, vertel het nou maar gewoon!' 'Ik vind je leuk Hailey, al heel lang, ik durfde het alleen niet te zeggen, en al helemaal niet toen je zei dat je me niet leuk vindt... Het spijt me', zegt hij. Ik kijk verbaast en zeg dat ik tijd nodig heb om te denken.

 Ik loop mijn kamer uit en ga naar de keuken, waar ik chocolade pak en een glas met wodka. Godverdomme! Ik kan ook nooit eens iets goed doen! Eerst heb ik mijn beste vriendin op de basisschool bijna vermoord, dan ga ik aan de drank, dan zoen ik met jongens en deel zelfs het bed met hun, dan kom ik op Hogwarts en breek iemands hart, terwijl hij zelf ook fout zat, en dan breek ik het hart van mijn beste vriend en word friends with benefits met hem... Oh ja, en nu zit ik weer aan de drank! Ik haal mijn toverstok uit mijn zak, zet de punt tegen mijn arm en mompel een spreukje. Er komt een kras in mijn arm, en het begint te bloeden. Ik kijk er niet meer naar en drink mijn wodka helemaal leeg en schenk nog wat in.

Hoezo geef ik nou niet gewoon toe aan mijn gevoelens voor hem? Ik hou van hem, en hij houdt van mij! Alles wat ik mee heb gemaakt komt opeens langs in beelden. Per gebeurtenis snij ik een snee in mijn arm. Het doet zeer, maar dat boeit me niet. Het enige wat ik wil, is boete voor wat ik heb gedaan. Voor de pijn die ik mensen heb aangedaan. Rosa, Henry, Jona, Harry, James, mama, Cedric en Draco. Hoezo doe ik toch steeds mensen pijn?! Ik sla met mijn hoofd op de tafel, en dan hoor ik een deur open gaan. Ik negeer het, het boeit me niet als iemand me zo ziet. Toch kijk ik op. Draco.

'Wat doe je? Ben je nou helemaal gek geworden? Kom hier met die fles!', zegt hij boos en bezorgt als hij mij met een fles Wodka ziet. Ik steek mijn arm uit om de fles terug te pakken, maar dan ziet hij mijn arm. 'Heb je dit net gedaan?', vraagt hij. Ik zeg niks en staar voor me uit. 'Heb je dit net gedaan?! Geef antwoord Hailey, ik wil je helpen!', zegt hij bezorgt als ik niet antwoord. Weer antwoord ik niet. 'Oké, blijf hier!' Draco loopt naar een huiself en zegt wat tegen de elf, die het ook weer tegen de andere zegt. Als Draco weg is, sta ik op en wil weg gaan, maar ik word tegen gehouden door een groep huiselfen. Fijn!

'Hailey?', vraagt pap bezorgt. Ik had hem niet eens binnen zien of horen komen. 'Oh, hoi pap', is het enige wat ik zeg. Hij pakt mijn arm en kijkt ernaar. Met een zwiep van zijn toverstok gaan de wonden dicht. Nu gaat hij tegenover me zitten en kijkt mij aan. Opeens flitsen er beelden door mijn hoofd. Alle gebeurtenissen, en ook van het snijden en drinken. Alles stopt en pap staat op, trekt me uit de bank en knuffelt me. 'Had verteld wat je dwars zat, maar doe dit nooit meer! We hadden je kunnen helpen', zegt hij streng. Ik kijk hem aan. 'Sorry pap! Het is alleen gewoon te veel...', zeg ik terwijl ik in huilen uitbarst. Hij knuffelt me steviger, en probeert me te sussen, maar ik word niet rustiger.

Pap geeft het op en zucht. 'Zal ik je even alleen laten?', vraagt hij, duidelijk niet wetend wat hij nu moet doen. Ik knik, terwijl ik nog steeds huil. Pap loopt weg, en Draco komt 5 minuten later aangelopen. Hij komt naast me staan en trekt me in zijn armen. Ik leg mijn hoofd op zijn rechterborst en huil, terwijl hij zachtjes door mijn haar strijkt. 

'Ik heb gehoord wat er was, en ik wil je laten weten dat die dingen niet jouw schuld waren. Tuurlijk, mensen hebben pijn gekregen, maar zo werkt het leven! En over mij hoef je je geen zorgen te maken, ik zal er altijd voor je zijn', zegt Draco. Ik glimlach en huil al iets minder. 'Dankje Draco', weet ik eruit te krijgen. Opeens geeft hij me een kus op mijn mijn voorhoofd. 'Geen dank, want Hailey, je  moet weten dat ik van je hou... Veel meer dan dat ik ooit had gedacht van iemand te kunnen houden', zegt hij. 'Ik hou ook van jou', mompel ik zachtjes, voordat ik in zijn armen, die zo veilig voelen, in slaap val. Ik hou van hem, echt. En nu mijn geheim eruit is, kan ik hem toelaten. Nu echt...

Oof, dat was wel veel drama!🤩 Vinden jullie dat Snape een goeie vader is? En wat vinden jullie van Harry die zo beschermend is over Hailey? Let me know!😘

xxx daisy_readinglover❤

Als alles anders was {Hailey Rose Potter-Snape}Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu