Hoofdstuk 19

81 10 1
                                    

Samen met Draco stap ik de trein uit en loop richting zijn ouders. 'Ah, miss Potter', zegt Lucius kill wanneer hij me zit. Ik kuch. 'Sorry meneer Malfoy, maar het is Potter-Snape. Noem me maar gewoon Hailey of miss Snape', zeg ik. Hij kijkt me met grote ogen aan. 'Snape?', zegt hij verbaast. Ik knik, terwijl er tegelijk een harde knal klinkt en mijn vader op het perron verschijnselt. 

'Ahh, hallo Lucius, je hebt zo te zien al kennis gemaakt met mijn dochter', zegt pa. Nu lijkt het alsof Lucius zijn ogen eruit gaan poppen en wegrollen. Ik glimlach en steek mijn hand nu uit, die hij nog steeds verbaast aanpakt. 'Hailey Rose Potter-Snape, Draco's vriendinnetje', zeg ik. Lucius begint te hoesten, terwijl hij Draco en mij om de beurt aankijkt. Ohh, ik geniet hier zo van. Lucius schudt nu mijn hand en stelt zich ook voor. Dan komt Narcissa zich voorstellen.

'Oh liefje, wat leuk om je te ontmoeten! Ik ben Narcissa Malfoy, Draco's moeder!', zegt ze terwijl ze me omhelst. Nu is het mijn beurt om verbaast te kijken. Ik glimlach naar Draco, die goedkeurend knikt. Ik weet dat hij ermee bedoeld dat ik ben goedgekeurd door beide ouders. 'Mam, pap, mag ik in de tweede en derde week van de vakantie bij Hailey logeren?', vraagt hij. Zijn moeder knikt. 'Dat mag, maar jullie kunnen ook wel een weekje bij ons logeren als jullie willen', zegt zijn moeder. Blij knik ik.

Terwijl papa en de ouders van Draco aan het bespreken zijn hoe en wanneer, trek ik Draco mee. 'Oké, ik weet dat je de meeste niet zo mag en de meeste jouw niet, maar je moet toch ook wel kennis maken met de andere kant van mijn familie. Ik stel je eerst voor aan mijn moeder', zeg ik. Ik zie mijn moeder al staan en tik haar op haar rug. Ze draait zich om en gelijk word ik in een knuffel getrokken. Dan ziet ze Draco. 'Hoi, jij moet vast Draco zijn. Ik ben Lily Potter, haar moeder', zegt mam terwijl ze haar hand uitsteekt. Draco schudt haar hand. Dan komt James. Tot mijn verbazing stelt hij zich gewoon netjes voor en geeft ook een hand.

Draco kent Lilian al, dus die slaan we over, net zoals Harry. Ik zie Lizzy, maar die kent hij ook al. Ik trek hem mee naar ome Sirius, die hem verbazingwekkend vriendelijk aankijkt. Voor zover je het vriendelijk noemt. 'Dit is mijn oom, Sirius. Sirius, dit is Draco, mijn vriendje.' Ze schudden elkaar de hand. Dan is tante Marlène en die schudden ook elkaar de hand. Ik geef Sirius en Marlène nog effe snel een knuffel en een kus op de wang en ga dan weer mee naar de ouders van Draco.

'Doei Drac, zie je over een week!', zeg ik, terwijl ik hem een knuffel geef. Hij knikt. 'We schrijven wel tussendoor!', zegt hij met een knipoog. Ik glimlach en geef hem een kus. We vergeten de rest om ons heen en beginnen te zoenen. 'Ahum!', horen we mensen kuchen. We stoppen en kijken op. De mensen die aan het kuchen waren, zijn Lucius, Harry, Sirius, Ron en James. Ik rol met mijn ogen naar mijn eigen familie en glimlach kleintjes naar Lucius. Draco en ik nemen nog even snel afscheid en gaan dan naar huis met onze eigen familie. Ik ga nu mee met mijn moeder en ga volgende week naar mijn vader.

Hey, weer een kort hoofdstuk. Jullie hebben met een meerderheid gestemd op korte hoofdstukken, maar voor degene die op lange hoofdstukken hebben gestemd, zal ik soms langere hoofdstukken plaatsen. Geen idee wanneer, maar dat zien we dan wel weer😘.

xxx daisy_readinglover ❤

Als alles anders was {Hailey Rose Potter-Snape}Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu