Kelihatan seperti seorang sedang membaca buku di sebuah perpustakaan.
???:Pada zaman dahulu.Terdapat sebuah negara yang bernama Orion.Negara ini terdiri daripada pelbagai Familiar.Familiar adalah group ataupon guild.Setiap Familiar mempunyai ketua atau dipanggil Lord.Setiap daripada Familiar perlu mengumpul duit dengan cara pergi ke Dungeon iaitu tempat yang penuh dengan monster.
Kemudian orang tersebut pon keluar dari perpustakaan.
???:Heh,jadi inilah Orion?Apa-apa ja la.Aku datang sini nak teruskan misi aku ja.Lapar la pulak baik aku pergi cari kedai makan.
Orang itu pon pergi mencari kedai makan.
???:Haih mana kedai makan ni,dah la 3 hari aku tak makan asyik minum air je.
Kemudian dia ternampak beberapa orang yang sedang bergaduh.Dia pon pergi ke arah mereka.
Org 1:Hoi awak semua ni Hestia Familiar kan?!
???:Ye kami dari Hestia Familiar.Saya Lord mereka Hestia,apa yang awak nak?
???:Awak tanya apa yang saya nak?!Salah seorang dari Familiar awak telah cari gaduh dengan kawan saya tahu tak!
???:Lord,saya rasa baik kita pergi
???:Betul tu,tak ada faedah pon kita nak gaduh dengan mereka.
???:Lagipun,bukan kami yang cari gaduh dengan mereka mereka yang cari gaduh dengan kami dulu.
???:Saya yang gaduh dengan dia sebab dia telah menhina Familiar kita.
Hestia:Sudah la tu,Welf,Mikoto,Yumi,Bell.Biar saya yang selesaikan.Jadi apa yang awak nak?
Org1:Kami tak nak apa-apa cuma nak ganti rugi saja.
Hestia:Berapa?
Org1:10 ribu vall.
Hestia:Apa?!
Bell:Itu dah melampau!
Org1:Kami tahu yang Hestia Familiar sekarang tengah ada masalah duit.Apa yang kami kisah?!Hahahhaha!
Mikoto:Kalau kami tak nak bagi apa yang awak nak buat?!
Org1:Kalau tak nak bagi eh?
Orang1 dan pengikutnya pun mengambil senjata mereka.
Org1:Bagi saya dulu yang buat.Hiyahh.
???:Nanti dulu!!
Org1:Huh?Siapa awak?!
Pemuda itu pon pergi kearah orang itu.
???:Nama saya Leo.Awak cakap yang kawan awak kena belasah dengan mereka ni betul?
Org1:Hah,jadi apa yang awak nak buat!
Leo:Kalau betul lah,bukti kan.Takkan awak tak ada saksi.
Org1:Memang la tak ada saksi sebab mereka bergaduh dalam kedai makan!
Leo:Heh,kalau gaduh kat kedai makan mesti ramai saksi takkan tak ada kot.
Org1:Awak ni!!!!
Kemudia Leo pun memandang orang itu dengan pandangan yang sangat tajam.
Leo:Awak dengar sini,tinggalkan tempat ni dan jangan kacau mereka lagi.Paham.
Org1:Tak guna.Semua jom kita pergi.
Orang itu dan kawan-kawannya pon beredar dari situ.
Leo:Awak semua tak apa-apa?
Bell:Kami tak apa-apa.Terima kasih.
YOU ARE READING
Dungeon Familiar
FantasyPada zaman dahulu,terdapat sebuah negara yang dipanggil Orion.Seorang pemuda datang ke negara tersebut untuk hidup dengan sendiri selepas kematian ibubapanya.Kemudian,dia terserempak dengan ketua familiar.Nak tahu apa jadi?Saksikan story ini.