Ep2-Kisah Silam

22 3 3
                                    

Kemudian mereka pon mula bertanya kepada Leo.

Hestia:Apa maksud awak?

Bell:Misi?misi apa cepat bagitahu!

Welf:Sabar Bell.

Ryu:Leo,awak tak pernah cakap pon yang awak ada misi.

Leo:Baiklah,saya akan ceritakan kesemuanya kepada awak semua.Awak semua berhak nak tahu.Baiklah macam ni kisahnya.

Flashback.

Leo:Dulu ada seorang lelaki yang selalu sedih sebab dia asyik kerseorangan.Dia tinggal jauh dari sesiapa pon.Tapi pada suatu hari....

Lelaki:Baiklah,harini saya akan berusaha dengan lebih keras lagi supaya saya dapat pergi ke Orion.

Kemudian lelaki itu pon masuk ke dalam hutan.Ketika dia sedang mengumpul kayu,tiba-tiba....

???:Ahhh!!

Lelaki:Huh,apa tu?!Baik aku pergi tengok!

Lelaki itu pon mencari punca suara itu.Kemudia dia terlihat seorang perempuan yang terbaring dan seekor monster yang hendak membunuh perempuan itu.

Lelaki:Aku kena tolong dia!Woi!Monster sini la!Lawan dengan aku!

Monster itupon berlari kearah lelaki tersebut.Lelaki tersebut mengeluarkan kapak yang ada padanya.

Lelaki:Hiyahh!!Rasakan ni!!

Lelaki itupon berjaya membunuh monster itu.

Lelaki:Hey,awak tak apa-apa?

???:Saya tak apa-apa.Terima kasih.

Lelaki:Tak apa.Siapa nama awak?

???:Nama saya Neko.Awak siapa?

Lelaki:Nama saya Naito.Selamat berkenalan.Sekarang mari saya hantar awak balik.Bahaya sorang-sorang kat sini.

Neko:Saya tak ada tempat tinggal.Saya tak ada sapa-sapa.

Naito:Macam tu ke?Baiklah awak boleh tinggal dengan saya.

Neko:Tak apa ka,saya tak menyusahkan awak ke?

Naito:Tak apa,dah jom saya bawak awak ke rumah saya.

Kemudian pada waktu malam ketika Neko duduk di luar rumah sambil melihat bintang dan bulan di langit,Naito datang ke arahnya.

Naito:Hey,awak tak apa-apa?

Neko:Naito rupanya,saya okay ja.Cuma saya sedih sebab saya ni hidup sorang-sorang ja.

Naito:Jangan sedih,sebenarnya saya pon tinggal sorang-sorang.

Neko:Awak tak rasa sunyi ka?

Naito:Sunyi tu adala saya rasa sikit,tapi hidup ni kena teruskan.Kita tak akan maju kalau asyik padang masa silam.Betul tak?

Neko:Umm...hah betul.Naito terima kasih sebab tolong saya.

Naito:Tak apa la.Oh ya,macam mana awak boleh sampai kat hutan ni?

Neko:Naito,kalau saya bagitahu awak sesuatu,awak percaya saya tak?

Naito:Apa dia?

Neko:Sebenarnya,saya ni Lord.Saya tak ada orang untuk sertai Familiar saya.

Naito:Macam tu rupanya,dah jangan sedih.Saya akan sertai Familiar awak.

Neko:Betul ke ni?!

Naito:Ye betul.

You've reached the end of published parts.

⏰ Last updated: May 06, 2020 ⏰

Add this story to your Library to get notified about new parts!

Dungeon FamiliarWhere stories live. Discover now