Aku sedang duduk dibirai katil , menghadap ke arah tingkap . Perlahan aku bangun menghampiri tingkap dan melihat bintang yang sedang galak berkelipan .
Tiba tiba kedengaran suara perempuan menangis .
' Ah sudah ! Hantu ke tu ?
Jangan kacau , saya tulang je takda isi . Carilah mangsa lain ! '
Sengaja berborak dengan diri sendiri
Aku menjenguk kepala , ingin melihat punca tangisan . Kelihatan seorang gadis ber dress merah , berada dibawah pokok dihadapan rumahku .
Aku kembali ke bilik , suara gadis tadi menjerit kuat secara tiba tiba . Ada dua lelaki cuba menarik dia .
' Ah biarkan jelah . Bukan hal aku '
Suara jeritan itu semakin lama semakin kuat , nenjerit meminta bantuan tapi tiada siapa yang muncul . Terpaksa jugalah aku bantu . Aku buat panggilan kepada pihak berkuasa tentang hal ini .
Aku turun dan mengambil pemukul bola lisutku dibawah tangga , bersama dua botol kaca . Pintu aku buka dan botol kaca tadi aku baling ke arah mereka .
Salah seorang dari lelaki itu berjalan kearahku , sebelum sempat dia melayangkan penumbuk ke arah aku , aku pukul kepalanya kuat dengan pemukul besbol .
Ketika lelaki kedua ingin datang ke arahku , pihak berkuasa sampai dan menahan kedua dua mereka .
Cepat cepat aku pergi melihat gadis dibawah pokok tadi . Dia sedang menangis .
" Awak okay tak ? Apa yang mereka lakukan pada awak ? " Aku bertanya tenang . Tak mahu menakutkan dia .
Dia mengangkat muka , matanya merah , pipi tembamnya dibasahi air mata . Cepat cepat aku menarik dia kedalam dakapan .
" Takpe , kalau awak tak nak bagitahu pada saya . Jom , masuk ke rumah saya dulu . Dah lewat malam ni , risau kalau esok demam . "
Tiada respon .
Aku lihat wajahnya didalam dakapanku tadi , terlena rupanya . Aku angkat perlahan , bawa dia masuk ke dalam rumah dan baringkan dia diatas sofa , diruang tamu .
Disebabkan diluar gelap , sekarang baru dapatku lihat wajahnya .
Cantik .
Rambul hitam lurus separas pinggang , kulit putih kemerahan , bibir merah jambu yang menggoda .
Aku mula mengigit bibir perlahan dan menyentuh pipinya .
Lembut .
Bibir gebu merah jambunya menjadi mangsa sentuhan aku sekarang .
Dan memori aku melayarkan semula mimpi aku minggu lepas .
Wajah cantik ini muncul didalam mimpi itu .
- moon byul yi -
YOU ARE READING
her.
Romancekisah cinta antara kau dan dia Citarasa yang berbeza , tarikan yang menggoda . Dari jantina yang sama , terlahir satu rasa yang luarbiasa , Cinta . Masihkah hubungan ini berterusan walaupun dengan tentangan , ataupun terputus ditengah jalan ? Teru...