Hye Jin sedang mengemaskan barang di kubikel kerjanya , matanya mencari seseorang .
Ha ! Tu si rambut ungu perak !
Kaki Hye Jin pantas dibawa ke arah si rambut ungu perak itu .
" Byul ! "
Hye Jin sengaja mengejutkan Byul Yi di meja kerjanya .
Byul Yi memandang Hye Jin dengan muka tak kisah .
" Ala kau ni , asyik bagi aku muka tu je . Sampai hati . "
Hye Jin berpura pura sedih . Manakalah Byul Yi masih lagi tak kisah dengan kewujudan Hye Jin dimejanya .
" Esok cuti , jom pergi makan malam sama sama nak tak ? "
Hye Jin bertanya dengan muka teruja , berharap Byul Yi akan bersetuju .
" Emmm . Tak naklah . Aku nak rehat . Lain kalilah aku ikut ye . Sorry Hye Jin . "
Kali ini giliran Byul Yi pula membuat memek muka sedih .
" Yelah Byul , kau memang macam ni . Aku tak boleh kata apa . Lain kali pastikan kau join ! Kalau tak , aku tak nak buatkan kau biskut ! " Kata Hye Jin sambil mengambil beg tangannya dimeja .
" Ye , Jin . Kau jangan risau . Lain kali aku ikut , cuma hari ni aku penat . Alah bukannya aku tak pernah ikut sebelum ni , kan ? " Byul Yi mula mengemaskan kertas kerjanya yang bersepah .
" Okay Byul , jumpa minggu depan . Aku balik dulu ye . Bye . " Hye Jin berjalan ke arah pintu sambil melambai ke arah Byul Yi .
Byul Yi membalas lambaian Hye Jin dengan senyuman .
Dalam kepala Byul Yi sekarang hanya ingin cepat cepat pulang .
-----
Setibanya di rumah , Byul Yi terus membuka kemeja kerja yang dia pakai sepanjang hari . Rambut yang diikat tocang kuda juga dilepaskan .
Seluar slack juga ditanggalkan . Hanya pakaian dalam yang ditinggalkan . Apa yang dia nak kisah , rumah sendiri .
Sport bra yang dipakainya basah dek peluh . Terus dia berkemban , memakai tuala untuk mandi . Baju kotor dicampak kedalam beg dobi .
Kaki melangkah ke dalam bilik mandi untuk membersihkan diri .
Selesai membersihkan diri , Byul Yi turun ke dapur , ingin mengisi perut . Dengan penampakkan kimchi didalam peti sejuknya , terhasilah nasi goreng kimchi .
Selesai mengisi perut , Byul Yi kembali ke bilik . Berbaring sambil melayari internet .
Kebosanan terus melanda , memandangkan esok cuti , Byul Yi bercadang untuk tidur lewat .
Telefon bimbit diketepikan .
" Cukup ! Kau asyik main telefon . Dah macam mayat hidup ! "
Byul Yi ujar pada dirinya sendiri.
Dia sedang duduk dibirai katil , menghadap ke arah tingkap . Perlahan bangun menghampiri tingkap dan melihat bintang yang sedang galak berkelipan .
Tiba tiba kedengaran suara perempuan menangis .
' Ah sudah ! Hantu ke tu ?
Jangan kacau , saya tulang je takda isi . Carilah mangsa lain ! '
Sengaja membuat lawak , berborak dengan diri sendiri .
Byul Yi menjenguk kepala , ingin melihat punca tangisan . Kelihatan seorang gadis ber dress merah , berada dibawah pokok dihadapan rumahku .
Dia kembali ke bilik , suara gadis tadi menjerit kuat secara tiba tiba . Ada dua lelaki cuba menarik dia .
' Ah biarkan jelah . Bukan hal aku '
Gumam Byul Yi seorang diri sambil mengikat rambutnya kepada tocang kuda ala kadar .
Akan tetapi , suara jeritan itu semakin lama semakin kuat , nenjerit meminta bantuan tapi tiada siapa yang muncul . Terpaksa jugalah Byul Yi membantu . Dia terlebih dahulu membuat panggilan dan melaporkan kepada pihak berkuasa tentang hal ini .
Byul Yi turun dan mengambil pemukul bola lisutnya dibawah tangga , bersama dua botol kaca . Pintu buka dan botol kaca tadi Byul Yi baling ke arah mereka .
Salah seorang dari lelaki itu berjalan kearah dirinya , sebelum sempat lelaki itu melayangkan penumbuk ke arah Byul Yi , Byul Yi terlebih dahulu memukul kepalanya kuat dengan pemukul besbol .
Ketika lelaki kedua ingin datang ke arah Byul Yi , pihak berkuasa tiba dan terus menahan kedua dua mereka .
Cepat cepat Byul Yi melihat gadis dibawah pokok tadi . Dia sedang menangis .
" Awak okay tak ? Apa yang mereka lakukan pada awak ? " Byul Yi bertanya tenang . Tak mahu menakutkan dia .
Dia mengangkat muka , matanya merah , pipi tembamnya dibasahi air mata . Cepat cepat Byul Yi menarik gadis tersebut kedalam dakapan .
" Takpe , kalau awak tak nak bagitahu pada saya . Jom , masuk ke rumah saya dulu . Dah lewat malam ni , risau kalau esok demam . "
Tiada respon .
Byul Yi cuba melihat wajahnya yang berada didalam dakapan , terlena rupanya . Byul Yi mengangkat gadis itu perlahan , membawa dia masuk ke dalam rumah dan membaringkan dia diatas sofa , diruang tamu .
Pantas , mata Byul Yi menilik wajah gadis yang sedang terlena itu .
' Cantik ' , bisik hati Byul Yi .
Rambul hitam lurus separas pinggang , kulit putih kemerahan , bibir merah jambu yang menggoda .
Byul Yi mula menggigit bibirnya , tersenyum tergoda , pantas tangannya mengelus pipi gebu gadis itu .
Lembut .
Bibir gebu merah jambunya menjadi mangsa sentuhan jari Byul Yi sekarang .
Dan memori didalam kepalanya melayarkan semula mimpi yang dialami Byul Yi sejak beberapa minggu lepas .
Baru dia tersedar , yang wajah cantik inilah yang acap kali muncul didalam mimpinya .
Inilah gadis yang dilamar oleh Byul Yi semasa di alam mimpi .
YOU ARE READING
her.
Romancekisah cinta antara kau dan dia Citarasa yang berbeza , tarikan yang menggoda . Dari jantina yang sama , terlahir satu rasa yang luarbiasa , Cinta . Masihkah hubungan ini berterusan walaupun dengan tentangan , ataupun terputus ditengah jalan ? Teru...