OPINIONS - wattpad

9 0 0
                                    

(a właściwie wattpad plus fanfiki, ale mniejsza z tym)

- czyli ciemnota próbuje się wypowiadać na tematy, które mało kogo obchodzą, pt. 1 z niewiadomo ilu. i żeby nie było, to mamy tu spory chaos + opinie, które nie każdemu mogą odpowiadać. także ten, enjoy!

━━━━━━━━━━━━━━━━

➵ trochę cicho na tej apce ostatnio. strzelam, że to dlatego, że po prostu zrobiła się ta aplikacja niezbyt przyjazna dla twórców. niestety jednak wciąż sporo tu raków :/ mimo wszystko nie sądzę jednak, że tu już nic dobrego nie czeka i wszyscy, co pozostali, to gnioty, bo tak wcale nie jest. to miejsce ma potencjał.

➵ powinniśmy bardziej wspierać mniejsze konta, a nie nabijać wyświetlenia śmieciom typu raki o mafii czy skrajnie fetyszyzujące homo związki.  beka to beka, ale pomyślcie - każde wejście zostawia ślad, a komentarze wpływając na popularyzację śmiecia.

➵ rozdziały do wstawienia "byle coś było" są do bani i sensowniej byłoby to sobie odpuścić, niż wrzucać coś z masą błędów.

➵ kiedyś zdawało mi się, że to tylko polski wattpad jest taki rakowy, ale to była kwestia nauczenia się języka. tam też jest beznadziejnie. z drugiej strony łatwiej tam o zdjęcie zbyt graficznej treści i łatwo znaleźć więcej dobrych rzeczy (chociaż to pewnie wynika wyłącznie z tego, że jest o wiele więcej osób posługujących się tym językiem)

➵ zastanawiam się, ile osób korzystających z tej platformy wie o istnieniu czegoś takiego, jak czytelnik beta. albo o tym, ile potrafi zmienić nawet krótki research na temat rzeczy, których nie jesteśmy w 100% pewni

➵ czy tylko mi brakuje mi czegoś z postaciami z innymi problemami, niż martwa rodzina, czy trauma wynikająca z wykorzystania? no bo ludzie, jak chcę znaleźć np. fanfiction, gdzie główny bohater nie jest neurotypowy, albo ma problemy niekoniecznie wynikające z hiper traumatycznej historii, to muszę przegrzebać pół wattpada, a potem okazuje się, że ostatni update był w 2017 roku.

➵ to nie jest stricte wattpadowe, bo widziałom to również np. na insta, ale shipowanie na poważnie prawdziwych ludzi i pisanie o nich opowiadań, a szczególnie typu 18+ z elementami non-con, jest trochę nie ok. pomyślcie - czy chcielibyście, aby np. postać, która ma takie same imię, nazwisko oraz wygląd, była na przykład gwałcicielem albo była parowana z kimś, kto nie chciałby takiej relacji? i highly doubt that.

➵ zaskakująco sporo można wywnioskować z opisu książki. jeszcze nie natrafiłem na opowiadanie na wattpadzie, gdzie może i był fatalny opis, ale zawartość genialna. w drugą stronę też to bardzo często działa - przy dopracowanym i ciekawym opisie (ale nie przekombinowanym, np. napisanym wyłącznie ozdobnymi czcionkami) łatwiej znaleźć mi coś ciekawego.

➵ szczerze, to wrzucanie zdjęć w środku tekstu jest odrzucające. rozumiem, że czasem fajnie jest dodać arta, estetyk czy mem (albo robić "książki" dedykowane temu), ale nie potrzebujemy wizualizacji piwnicy, gdzie nasi bohaterowie będą kisić kapustę, ani piżamy cioci narzeczonego sąsiadki

➵ i na sam koniec przykra refleksja, na jaką mnie ostatnio naszło: na wattpadzie najwięcej wyświetleń zdobywają poprawnie napisane książki nie będące w cale oryginalne i kreatywne (np. trylogia hell - w ogóle nie rozumiem jej popularności)

To już koniec opublikowanych części.

⏰ Ostatnio Aktualizowane: Jul 05, 2022 ⏰

Dodaj to dzieło do Biblioteki, aby dostawać powiadomienia o nowych częściach!

HELSINKI 【miscellaneous】Opowieści tętniące życiem. Odkryj je teraz