|R| Stepbrother [JJK]

153 4 0
                                    

-author Ray

This fanfic is about forbidden love. If you're disgusting with something called 'brother'. Skip this chapter ;)

++++++++++

"Kook, breakfast dah ready. Noona pergi sekolah dulu ya?" Ujar ku setelah mengetuk pintu biliknya.

Namun, seperti biasa. Tiada balasan.

Keluhan dilepaskan sebelum aku bertolak ke sekolah.

++++++++++

6 tahun lepas, omma mengalami depression. Akibat kematian appa yang disebabkan oleh kanser otak. Setelah 4 tahun berlalu, eomma perlahan lahan dapat menerima kepergian appa dengan tenang.

Terima kasih kepada Encik Jeon. Dia telah membabtu eomma. Mereka berdua jatuh cinta dan berkahwin. Encik Jeon merupakan seorang duda yang mempunyai seorang anak lelaki. Jeon Jungkook.

Namun, selepas 6 bulan berkahwin. Malangnya eomma dan appa terlibat dalam kemalangan jalan raya.

++++++++++

"Noona-ah janganlah nangis lagi" Ujar Jungkook yang baru berusia 12 tahun.

Air mata yang mengalir di pipi gadis itu diusap menggunakan ibu jarinya.

"Kook janji akan jaga noona. Kook akan selalu bersama sama noona" Pujuknya lagi. Hatinya sakit melihat gadis itu sedih. Walaupun Y/N tua 2 tahun darinya, tetapi dialah yang selalu mendampingi dan melindungi ( Y/N).

"Be-betul Kook akan selalu dengan noona?"

"Kook janji, noona"

"Janji..."

++++++++++

"Dasar jantan tak guna. 5 tahun lalu, Janji nak jaga aku konon. " Telefon aku hempas di atas meja. Maghoh ni maghoh.

"Weh wat lek wat pis. Apa marah marah ni? Ni mesti pasal Jungkook en?" Soal Ningning.

Nama sebenar dia Heuning Kai. Tapi oleh kerana nama tu dewasa sangat. Aku panggil lah dia Ningning. Comel.

"Aku tekanan lah Ning. Entah apa salah aku tapi dia benci sangat kat aku. Kau tahu tak tadi pagi aku dah-"

"Yea yea aku tau 'tadi pagi kau ketuk pintu dia cakap breakfast dah siap tapi dia ignore kau' berapa kali kau nak cakap benda yang sama dengan aku tiap tiap hari huh?" Jawabnya laju.

Aku melepaskan keluhan kecil.

"Otak aku dah buntu tau tak? Tak tahu cara apa lagi nak buat untuk pujuk budak hingusan tu" Buku teks yang berhambur di atas meja aku masukkan ke dalam beg dengan kasar.

MARAH NI !

"Kau ni slow lah sikit. Jangan kasar sangat. Tengok tu, pembalut buku kau dah rosak. Perempuan mana boleh pakai benda serabut macam ni. Mesti lah kemas. Dah berapa kali aku pesan? Kau tu gegurl. Balik rumah kau cari pembalut plastik dan selotep. Kau balut ni balik. Esok aku taknak te—"

"Yelah yelah Ningning sayang. Janji tak buat lagi" Potongku. Mamat ni muka hensem. Tapi kalau membebel macam mak nenek.

"Hah yelah tu. Janji tak buat lagi konon. Haritu pun kau cakap macam tu tapi buat lagi. Penat lah mulut aku nak— (Y/N)?"

Bangtan Oneshoot Imagine.Where stories live. Discover now