"Happy birthday!" Ik open mijn ogen en zie Liza voor mij staan. "Dankje!" Ik ga rechtop zitten en sla mijn armen om haar heen. Dan haalt ze een lichtblauw tasje tevoorschijn en geeft het aan mij "alsjeblieft" snel werp ik een blik in het tasje, en maak ik het eerste cadeautje open. "Awhh wat lief! Dankje!" In mijn hand ligt een foto van ons tweeën die we een paar weken geleden hebben gemaakt met haar nieuwe selfie-stick. Het volgende cadeautje is een rosé-kleurig kettinkje met een medaillon eraan in de vorm van een hartje, waar ook een foto in zit van ons samen, op een bankje in het park. Ik hecht veel aan foto's, dat weet Liza ook. "Echt leuk!!" Het laatste cadeau is een bijpassend rosé-kleurig armbandje."Liza! Echt heel erg bedankt voor je cadeautjes! Echt leuk!" "Haha, gelukkig ben je er blij mee".
De bel gaat, ik loop maar de deur toe en open hem. "Hoi oma, hoi opa!" "dag jarige Jet! Gefeliciteerd!" Ze geven mij beide een kus op mijn wang. "Ach, wat ben je toch weer groot geworden!" "Haha, ik haal jullie nog eens in!". Niet veel later gaat de bel weer, het zijn Lily en Yara."Heey, kom binnen!" "Hey, gefeliciteerd Lynn!! Maak snel je cadeautjes open!" "Haha, tuurlijk!" Gretig scheur ik het papier eraf. "Dankje! Echt heel leuk! Moeten jullie wat drinken?" "Ja lekker, doe maar cola". "Hey Lynn, heb je nog leuke cadeaus gekregen?" "Ja een heleboel! Van mijn ouders een instax polaroidcamera en wat kleding, van Liza een armband, ketting en een fotolijstje, van mijn oom en tante wat boeken en van mijn oma een pakketje met douchegel, shampoo, badolie, parfum en een gezichtsmasker." "Leuk!" "Ja hé, maar ik heb ook een heel raar cadeau gekregen, ik snap het eigenlijk niet helemaal. Ik haal het wel even op."
Ik ga weer aan tafel zitten bij de rest terwijl ik het boek op tafel leg. "Dit boek werd gisteravond bezorgd, de afzender is anoniem. Oké dat was misschien nog niet zo raar geweest, aangezien ik de volgende dag jarig zou zijn, maar het vreemde is dat er bíjna niets in staat." Fronsend kijkt de rest mij aan "laat eens zien dan" Ik geef het boek aan, benieuwd naar hen reactie. "Oké, dit boek heeft geen eens een kaft!" Yara bladert het boek door "er staat inderdaad niets in. Wacht! Hier staat "Birthday"!" "Wat!" Zeggen Liza en ik in koor. "Dat meen je niet! Gisteren stond er nog niks in behalve de titel!" Ongelovig kijken we Liza aan. "Het staat er echt hoor! Als jullie mij niet geloven moeten jullie zelf maar kijken!" Ze geeft het papier aan mij, ik laat mijn ogen over het papier heen glijden.Decorate Home?
Morgen ben ik alweer veertien!
Ik kan het gewoon niet geloven, het gaat zo snel!
Sofie en Anne komen morgen, wel leuk hoor! Maar..Eigenlijk schaam ik mij een beetje.
Ik wilde het huis een beetje versieren, een paar ballonen enzo, maar mama zei dat ik het geld maar aan iets beters moest besteden.
Het enige wat ze morgen krijgen is cola en een zak chips, terwijl er op de verjaardag van Sofie een heleboel schalen met hapjes werden klaargemaakt, het huis overvol was versierd met ballonnen en slingers, en er kwamen ook nog eens een heleboel mensen.
Wat moeten ze wel niet van mij denken? Ik hoef niet gierig over te komen ofzo, maar ik hoef ook geen medelijden te hebben.
Ik hoop dat ze niet al te raar op zullen kijken.
Groetjes, mij.Nee, Yara heeft echt gelijk! "Oké, om eerlijk te zijn had ik dit echt niet verwacht!" "Het is heel vreemd, maar ik denk niet dat dit een grap is van Jelle en Martijn hoor! Het lijkt wel een soort dagboek van iemand, die even oud is als jij en ook nog tegelijk jarig is." Peinzend kijkt Yara naar het boek. "Laat het ons weten als er weer een nieuw stukje in komt! Hopelijk komen we er zo achter wat dit allemaal betekent." "Ja, is goed. Wel zielig dat het meisje geen geld heeft voor versiering enzo, stel je toch voor. Laten we het over wat anders hebben, moeten jullie nog wat drinken?"
Hey, wat vond je van hoofdstuk 2?
Is het wel een leuk verhaal? En zijn de hoofdstukken niet te kort?
Please, tips? Comment!
See ya!!
🍃
JE LEEST
My Story
Teen FictionDe avond voor haar 14e verjaardag krijgt Lynn een boek en geheimzinnige brief van een anonieme afzender. Het boek heeft geen omslag, en er staat niets in. Alleen op de 3e bladzijde staat: My Story. Ze snapt er niets van en legt het boek aan de kant...