Het begin

61 3 0
                                    

De Ghost Rockers waren bij Jonas thuis zonder Alex. Jonas' telefoon rinkelde, en hij haalde hem uit zijn zak. "Hey Alex, waarom ben je hier niet?" vroeg Jonas terwijl hij opnam. Aan de andere kant van de lijn was een stem die niet van Alex was. Het was Jules.

"Hey Jonas, met Jules. Alex had een ongeluk en ligt nu in het ziekenhuis," zei Jules. Jonas keek ongerust. "Oké, we komen er meteen aan."

Mila merkte Jonas' zorgen op en vroeg, bezorgd: "Wat is er aan de hand, Jonas?"

"Alex ligt in het ziekenhuis, dus laten we vertrekken. We nemen de bus," antwoordde Jonas met een bedroefde blik. Charlie voegde toe: "Laten we meteen gaan."

Ze vertrokken onmiddellijk naar de bushalte dichtbij Jonas' huis en wachtten op de bus. Terwijl ze in de bus zaten, fluisterde Mila tegen Jonas: "Denk je dat Alex in orde zal zijn?"

Jonas zuchtte en antwoordde: "Alex is sterk, dus ik denk dat hij dit zal overwinnen, maar ik maak me ook zorgen om hem."

Bij het ziekenhuis aangekomen, gingen ze naar de receptie. Jonas vroeg aan de receptioniste: "Weet u in welke kamer Alex De Coninck ligt?"

De vriendelijke vrouw antwoordde: "Ze zijn hem nu aan het opereren, maar u kunt naar kamer 436 op de eerste verdieping gaan."

Buiten Alex's kamer troffen ze Jules aan. Mila omhelsde Jules stevig, en Charlie vroeg: "Is er al nieuws?"

Jules, met tranen in zijn ogen, antwoordde: "Ze zijn hem aan het opereren. De dokter zei dat het niet goed gaat met Alex. Hij heeft twee bloedingen."

Op dat moment brachten de medische professionals Alex binnen. Jules wilde naar binnen lopen, maar Mila hield hem tegen. De Ghost Rockers keken elkaar bezorgd aan.

Een dokter kwam op hen af en vroeg: "Zijn jullie de vrienden van Alex De Coninck?"

Ze knikten allemaal. De dokter zei: "De operatie is goed verlopen, en hij ontwaakt nu op zijn kamer. Hij heeft twee gebroken benen, een hersenschudding en talloze blauwe plekken. Hij zal veel rust nodig hebben."

Jules vroeg: "Mag ik hem zien?"

De dokter antwoordde: "Dat kan zodra hij volledig wakker is. Er is echter iets wat jullie moeten weten."

Jonas vroeg bezorgd: "Wat is er? Is er iets met Alex?"

"Ja," zei de dokter. "Hij is wakker, maar hij lijkt zijn geheugen kwijt te zijn. Hij herinnert zich zijn naam niet en lijkt in de war."

De Ghost Rockers keken elkaar verbaasd aan en volgden de dokter naar de kamer van Alex. Jules ging naast Alex staan en zei voorzichtig: "Hey Alex, hoe voel je je?" Hij probeerde Alex een kus te geven, maar Alex duwde hem weg.

"Wie zijn jullie allemaal, en waarom probeer je me te kussen?" vroeg Alex, verward.

Jules schrok en voegde eraan toe: "Ik ben Jules, jouw vriend, en dit zijn je beste vrienden, Mila, Jonas, Charlie, en Jimmy. We zijn ook de Ghost Rockers." Mila, Jonas, Charlie, en Jimmy zwaaiden toen Jules hun namen noemde.

Alex werd boos en zei: "Ik ben niet homo, ik ken mijn naam niet eens, waarom zou ik in een band zitten als ik niet eens echt van muziek hou, en hoe oud ben ik eigenlijk?"

De vrienden waren geschokt door Alex's reactie. Jules keek verdrietig en liep weg.

Never forget youWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu