رواية 《أحببتك ياصغيرتي 》الفصل 9
.بقلم Halaجوري نزلت بسرعه من الشركه وهيا منهاره من البكاء "اول من خرجت من الشركه وقفت سياره وخرج منها مجهول وخدها في السياره 'جوري كانت لسه هتتكلم لكن المجهول اول ماخدها في السياره اعطاها منوم بالقمامه بمعني منديل كان مرشوش عليه منوم وعمله علي وجهها واغمي عليها .
في الشركه****
أيهم : مش عايز اشوفك مفهوم انتها اي شغل بينا.
ديما: كيف يعني يوجد بينا شرط جزائي .وانتا ليش عم تلغي الشغل بينا مشان هي الشرشوحه.
ايهم: الزمي حدودك وبعدين اللي بتتكلمي عليها دي ملاكي يعني زوجتي وشريكة حياتي وانا هعرفك ازاي تضايقيها هخليكي تندمي .
ديما: انتا اتجوزت دي .
أيهم: دي احسن منك مليون مره .
تدخل سلمي : اخي جوري إتخطفت انا خايفه عليها هيا خرجت تعبانه وخطفوها .
أيهم بعصبيه: فهميني شوفتي حد فيهم .
سلمي بعياط : مقدرتش اشوفهم كويس.
أيهم بعصبيه: اااااااااه يارب أحمي ملاكي 'انا مش هرجع غير بملاكي.
سلمي :هتعمل إيه.
مرام بتمثيل :انا قلقانه علي جوري .
سلمي: انا همشي .
أيهم خرج من الشركه وشبه تايه مش عارف يعمل ايه وبيتحرك في السياره في كل مكان ' ايهم ضعيف مخنوقه "
ايهم: يا ملاكي محدش يقدر يأذيكي انا هرجع لحضني ' "أيهم فكر كتير وافتكر كاميرات المراقبة الموجوده بالشركة " ساق السياره بسعر رهيبه وأول وصل الشركه وهوا متوتو وبيزعق في أي شخص .دخل غرفة المراقبة .
ايهم بعصبيه : عايز أشوف كاميرة المراقبه الموجوده فالخارج .
العامل: اهدا حضرتك
أيهم: أهدأ ايه الحيوان ملاكي لازم ارجعها انتا عارف لو حصل ليها حاجه اعرف أن نهايتكو قربت.
العامل 2: شوف حضرتك كده.
كاميرت المراقبه موضحه في الشاشه 'أيهم شاف المجهول وهوا مستنيها وأول ما جوري خرجت من الشركه والمجهول خرج من السياره وخدها واتحرك بالسياره. وأيهم شاف جوري وهيا محتاجه مساعده أن حد ينقذها.أيهم خرج من الشركه بسرعه وبيكلم صديقه في الشرطه عشان يعرف مين صاحب السياره أيهم لاحظ رقم السياره في كاميرا المراقبه ورقمها. ......
في الفون"""
أيهم : ليث السياره دي عايزك تعرف مين صاحبها ورقمها......
ليث: في حاجه ولا ايه مالك
ايهم: أنجز بقولك ملاكي لازم ارجعها بسرعه انا خايف عليها.
ليث:دقائق وهعرف.بعد مرور وقت.
ليث وصل عند أيهم وبيتكلمو' ليث هات رقم جوري نراقب الفون تبعا وكده هنعرف مكانها.
أيهم : اه مجتش في بالي ازاي يالا بسرعه رقم ملاكي ده......... وأعطاه الرقم
ليث: هيا موجوده في فندق ....وأيهم اتحرك هوا وليث في طريقهم للفندق .**********
في منزل أيهم ***
خديجه: من وقت ما رجعتي وانا خايفه
طارق :اهدي ياسلمي.
سلمي: انا حبتها اوي .
خديجه: انا متأكده أيهم هينقذها
طارق: احنا لازم نعرف اهلها
خديجه :هنقولهم ايه.
*******************في منزل أحمد *
مريم : انا خايفه قلبي مقبوض مش عارفه
احمد: تعبانه انتي حاسه بي أيه
مريم:نفس احساس يوم الفرح
احمد: لا المره دي جوري معاه أيهم وأيهم مش يسمح أن يحصلها حاجه
مريم: ربنا يسترها
*************
آيهم دخل الفندق وبداء يراقبون الفون عشان يعرفو مكان جوري '
ليث: الغرفه دي بس أهدي عشان نتصرف.
ايهم: هنراقبهم من الشباك ده
وبدأو يمشو ببطئ 'وأيهم ضعف اول ماشاف جوري 'جوري كانت مربوطه وقعدنا علي كرسي والمجهول والعنايه يضحكون ضحكه انتصار'
وأيهم واقف بتعيط اول ماشف ملاكه بتتوجع ومحتاجها .وليث مصدوم اول مره يشوف أيهم ضعيف .
ليث: انتا عشقتها لدرجه انك بتعيط عشانها .
ايهم: جوري كل حياتي انا قبل ما اعرفها مكنتش عايش اصلا.
ليث: حبك ليها هتقدر تحميها وتنقذها.
أنت تقرأ
احببتك ياصغيرتي
Mystery / Thrillerبطلة قصتي جوري عمرها 24 سنة وبطل قصتي ايهم عمره 27 سنة بقلم الكاتبة حلا هشام وعدد الاجزاء حسب مخيلتي