في منزل أيهم ***
جوري: ياااه كان يوم متعب اوي
آيهم يضحك علي منظرها المرهق : فكرتك هتولدي .
جوري: متقلقش وبعدين لسه بدري.
آيهم: طب يالا قومي خدي شاور سريع ونامي.
جوري: مش قادره عايزه أنام.
شالها ودخل الحمام واخدها فحضنه تحت المياه تحت نظراتهم لبعض جوري وهيا لا تدري بنفسها : أنت قمور كده اذاي .
وهوا يضحك ضحكه رجوليه عاليه: دي معاكسة صريحه بقا .
جوري : اممممم
آيهم برغبه وشغف وحب اخدها للعالم الخاص بيه هوا ومعشوقته و.....(((. مر الوقت بساعات قليله ويبدا
يوم جديد ملئ بالسعادة
يبتسم بفخر وسعاده وهوا ينتظرها تفتح عيونها بوسعا انه يشتاق إليها، طال الوقت وهوا ينتظرها مرر يديها بنعومة علي درعها وهيا بحضنه '' تتملل بفرشها وهيا تشعر بدفء وشئ ثقيل عليها امممممم....
ملك بخجل: صباح النور
آدم : ياروحي احلي صباح فحياتي.
ملك بتوتر: اممم طب وسع كده أحضر فطار.ادم 😒: يعني أنا صاحي من بدري ومنتظرك اكتر من ساعتين عشان عارف انك تعبانه وأول ماتصحي تقولي وسع كده .
ملك: مش قصدي اضايقك بس انا تعبانه وجعانه عايز افوق نفسي كده ونفطر مع بعض
آدم : ياروحي التعب ده طبيعي يالا قومي خدي شور دافئ وبما انك جعانه انا هجهز الفطار ياقمر.
ملك: لا استني لما أخلص الشور عشان متتعبش نفسك.
آدم : مفيش تعب انتي شايفه كل حاجه جاهزه بفضل طنط خديجه وطنط مريم انا بس هجهز الاكل علي السفره.
ملك : ماشي ياقلبي .
آدم 😉: علي فكره انا ممكن اساعدك .
ملك بخجل : شكرا يدوب انت تلحق تحضر السفره عشان نفطر.
آدم بهزار : من أولها كده تدلعي وانا اتعب.
ملك بمرح: طبعا ادلع علي جوزي وحبيبي براحتي ايه مش عجبك.
آدم: هوا اناأقدر
آدم خرج يشوف هيعمل ايه في الطبخ وهوا خارج حدف ليها (قبله)😘
وهيا بتدعي ربنا يديم سعادتهم ومبسوطه أن نصيبها كان مع آدم فضلت تحمد ربنا علي حبيبها وزوجها و أخدت الشاور وبستنشق بارتياح، وقفه قدام مرايتها تلبس ايه بعد تفكير لبست فستان رقيق وهادئ وفردة شعرها بنعومه ولمسات بسيطه من الميك اب والبرفيوم(البرفان) الخاص بتاعها وهيا واثقه انه بيعشق ريحته ونزلت مش شايفاه علي السفره أمم دخلت المطبخ لقيته بيحضر سلطة خضار شافها حضنها وهوا يستنشق ريحتها اخدها من وسطها وقعدها علي رخامة المطبخ بحيث تكون جنبه ورجع يكمل السلطه ويخطف نظره عشق من عيونها وهيا مراقبها بصمت تبتسم له خلص وجهز كل حاجه وجيه بنزلها راحت حضنها وبعده ثواني ينظر لها ..
ويقول بهمس آدم: لو فضلنا كده اعرفي انا مش هنفطر بس هعمل ....ملك بخجل : انت واحد قليل الأدب.
آدم بضحكه: انتي اللي نيتك راحت لحته تانيه صفي النيه شويه .
ملك : لا انا نيتي صافيه وفهماك كويس .
ادم : طب أيه رايك بقا انا اقصد اللي فهمتيه وفعلا نيتك صافيه فهمتيني وده شي يعجبني لما تفهمي جوزك حبيبك😂.
:هههههه يالا كل واحد يشيل حاجه ونفطر
: يالا ياروحي نفطر وبعدها نقوم نجهز الشنط عشان السفر الطايره الساعه 2 ص بس احنا هنتحرك من البيت 11.
: هتسفرني فين بقا.
: مش هقولك عملها مفاجأه ليكي.
: انا بحبككك اوي
: وانا بموت فيكي .
فطرو في جو مرح مليان سعاده وفرحه من القلب.
أنت تقرأ
احببتك ياصغيرتي
غموض / إثارةبطلة قصتي جوري عمرها 24 سنة وبطل قصتي ايهم عمره 27 سنة بقلم الكاتبة حلا هشام وعدد الاجزاء حسب مخيلتي