6. Bölüm

8 1 0
                                    

Davet Edici Ceyhun, Tomris ile ilgili kesin kanıt niteliğinde olacak olan çözümü bulmuştu, komite de kabul ederse bunu uygulayabilirlerdi. Tomris'in zarar görmesi ihtimali Ceyhun'un bu çözüme karşı isteksiz olmasına neden olsa da elden ne gelirdi. Gizem ve diğer davet edicilerle risklerin kabul edilebilirlik düzeyi hakkında bir anlaşma sağlayamadığı için çoğunluğun dediği olacaktı. Tüm bu tantananın sebebi farklı bakış açılarına sahip olmaklarıydı. Davet Edici Gizem'in başı çektiği "üstün görev" zihniyetine sahip Davet Ediciler kişilere değil sorunsuz ve güvenli işleyişe önem verirken Davet Edici Ceyhun, "faydalı olma fırsatı" düşüncesine sahip olarak epey yalnızlık çekiyordu. Ceyhun, Tomris'e tanınan bu fırsatın geri alınmasını istemiyordu. Komiteye çözümünü sunacaktı ve eğer kabul edilirse Fark Ettirici Tomris, davet edicilere uygulanan testin bir benzerine tabi tutulacaktı, testin sonucunda "güvenli işleyiş" açısından bir tehdit oluşturmadığı kanaatine varılırsa Ceyhun'un ekibinin bir parçası olmaya devam edecekti. Esin veya Faruk, geçici süreliğine Düşündürücü seviyesinde olacak, dalgaları absorbe edilip Tomris bu haberi aldıktan sonra Tomris'ten absorbe edilen dalgalarla çakıştırılacak ve çökme olması halinde ne yazık ki Tomris'e aralarında daha fazla yer olmayacak...Ceyhun'un vicdanını rahatsız eden bir diğer nokta ise daha önceki absorbe işleminden sonra Tomris hiç bir şikayette bulunmamış olsa da bu test çok daha fazlasını gerektirdiği için aşırı yorgunluk, ruh hali değişiminin Tomris için kaçınılmaz olmasıydı.

Komite test fikrine sıcak baktı, Gizem bile daha ılımlı yaklaşıyordu yine de fikrini beyan etmekten geri durmadı.

-Tomris'ten absorbe ettiğin ilk dalgaları Faruk ve Esin'inden absorbe edilenlerle kıyaslayalım hangisiyle daha uyumsuz duruyorsa seviyesini yükseltmek için onu seçelim, böylece Davet Edici Ceyhun eğer Tomris'e güvenmekte haklıysa kesin kanıtla hepimiz rahat bir nefes almış olalım.

Gizem'in sunduğu fikir herkes tarafından onaylandıktan sonra iş artık İnceleyiciler'den çıkacak rapora kalmıştı. Arşivci Mustafa dışarıdan sıradan bir masa altı çekmecesi olarak görülen kilitli çekmeceyi anahtarla açtıktan sonra lazerini açarak yine dışarıdan çekmecenin kusurlu kısmı olarak görülen tırtıklı kısma lazerinin ucundan çıkan sarı büyüteci uzatarak Tomris'e, Esin'e ve Faruk'a ait absorbsiyon tüplerini aradı. Tüplerin yeri belli olduktan sonra işaret parmağıyla hafifçe bastırarak tüplerin yukarı çıkmasını sağladı. Bunları İnceleyiciler'e teslim edecekti. Davet Edici Ceyhun, bu sürece yakından şahitlik etmek istedi, Mustafa tüpü çıkarırken yanında bulundu, İnceleyici Saadet ve Tülay deneylerini yaparken Ceyhun gözünü bir an olsun göstergelerden ayırmadı. İlk çakıştırılan dalgalar Faruk'a aitti, hiç bir uyumsuz reaksiyon gerçekleşmedi aksine dalgalar üst üste binerek yükseldi, sıra Esin'in dalgalarına geldiğinde ise üç olumsuz reaksiyon gerçekleşti. Üç olumsuz reaksiyon önemli bir soruna işaret etmiyordu, Gizem ve kendisini düşündü Davet Edici Ceyhun; ikisinin dalgaları çakıştırıldığında iki olumsuz reaksiyon gerçekleşmişti, belki şimdi tekrar bakılsa daha fazla olurdu. Geçici Düşündürücü artık belli olmuştu. Sıradaki işlem Esin'e ulaşıp olan bitenin bilmesi gerektiği kadarını aktarmaktı.

Fark Ettirici Tomris Uyum Deneyi 1

Burada herhangi bir uyumsuzluk görülmemekle beraber bağımsız değişkenin d6 dalgasıyla bağımlı değişkene ait d7 dalgasının üst üste binerek daha yüksek yeni bir dalga oluşturması değişkenlerden herhangi birinde bir sorun olduğuna işaret etmektedir, bu deneyde kullandığımız dalgalar bir karara varmak için uygun değildir.

Fark Ettirici Tomris Uyum Deneyi 2

Burada üç olumsuz reaksiyon gerçekleşmiştir, gelişen olumsuz reaksiyonlar her iki fark ettiriciye ait d19, d96 ve d2030 dalgaları arasında meydana gelmiştir.

Fark EttiricilerHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin