2. De reis

611 18 1
                                    

Het is een dag later Maggie heeft alleen maar over Peter gedroomd. Maar Peter ook over haar. Ze zijn smoorverliefd op elkaar maar ze hebben wel wat anders aan hun hoofd nu. Edmund, Susan, Peter en Maggie zijn buiten aan het softballen. Lucy zit te kijken naar het softballen.

Maggie's POV

"Peter loopt aan en klaar om nog een wicket te nemen," zegt Peter in de derde persoon. Hij gooit de bal tegen Edmund aan. "Au!" roept Edmund boos. "Oeps," zegt Peter lachend. "Wakker worden, dagdromertje," zegt Peter. "Zullen we weer verstoppertje spelen?" Vraagt Edmund. "Ik dacht dat jij het kinderachtig vond," zegt Peter. "Bovendien frisse lucht is goed voor je," zegt Susan. "Pff, alsof er binnen geen lucht is," zegt Edmund. "Ben je klaar?" vraagt Peter. "Ben jij klaar?" Vraagt Edmund. Peter gooit de bal en Edmund slaat hem weg. Maar de bal vliegt door het raam heen. We horen allemaal luid kabaal. We rennen er meteen heen. Het is een bende in de kamer waar de bal heen ging.

"Goed gedaan Ed," zegt Peter. "Jij gooide," zegt Edmund verwijtend. Opeens horen we Macready eraan komen. We rennen er meteen vandoor. Maar we weten niet waar we heen moeten. We rennen trappen op en af. Maar overal horen we voetstappen. We kijken waar we heen kunnen maar bijna iedere Deur is op slot.

Uiteindelijk vinden we een open deur.het is de deur naar de kast. Maar we hebben geen keus. Want Macready komt eraan dus we gaan de kast maar in. "Achteruit," fluistert Peter. We gaan achteruit maar het is een heel gedoe. Iedereen staat wel op een teen. Peter en ik lopen achteraan maar door iets vallen we achterover.

Ik lig in koude bed van sneeuw. "Onmogelijk," zeggen Susan en ik tegelijk. We zijn in Narnia. "Maak je geen zorgen Susan het is vast maar je fantasie," zegt Lucy. "Ik denk alleen sorry zegen niet genoeg is," zegt Peter. "Nee," zegt Lucy. "Maar dit wel," zegt Lucy. En ze gooit een sneeuwbal op hem af. ik pak snel ook wat sneeuw bij elkaar. En we houden een sneeuwballen gevecht.

Susan gooit een sneeuwbal tegen Edmund aan. "Au!" Zegt hij. "Jij kleine leugenaar," zegt Peter. "Jullie geloofde haar ook niet," zegt Edmund verwijtend. "Bied je excuses aan bij Lucy," zegt Peter. "Zeg dat het je spijt," zegt hij. "Oké, oké rustig. Het spijt me," zegt Edmund. "Maakt niet soms weten kleine kinderen niet wanneer ze moeten stoppen," zegt Lucy. "O, heel grappig hoor," zegt Edmund.

"Moeten we niet terug gaan?" vraagt Susan. "Moeten we niet even rondkijken?" Vraagt Edmund. "Ik vind dat Lucy het mag beslissen," zeg ik. We kijken haar allemaal aan. "Ik wil jullie voorstellen aan meneer Tumnus," zegt ze enthousiast. "Dan gaan we naar meneer Tumnus," zegt Peter. "Maar zo kunnen we niet door de sneeuw ploegen," zegt Susan. "Ik denk dat we deze wel mogen lenen van de professor. Trouwens ze blijven logisch gezien gewoon in de kast," zegt Peter. En hij geeft ons allemaal een jas.

We gaan op weg naar meneer Tumnus. We komen bij de lantaarn paal waar ik Lucy zag met meneer Tumnus door mijn gave. We lopen een heel eind. "Hier achter deze rots is het," zegt Lucy.

Maar als we eenmaal bij het huisje zijn aangekomen zien we dat er iets mis is. Het hele huisje ligt overhoop en meneer Tumnus is weg. Zodra Lucy het ziet rent ze er meteen heen. Ik ren meteen achter haar aan. Er hangt een brief aan de muur. Ik scheur hem eraf en ik lees hem voor. "De faun Tumnus wordt verdacht van hoogverraad. Jegens hare majesteit koningin Jadis, koningin van Narnia. Wegen het bijstaan van haar vijand. De mens. Getekend Maugrim. Commandant van de geheime politie," lees ik voor. "Lang leve de koningin," lees ik voor. "Oké nu moeten we hier echt weg," zegt Susan. "En meneer Tumnus dan," zegt Lucy. "Als hij gearresteerd werd omdat hij met een mens was kunnen wij niet veel doen," zegt Susan. "Jullie snappen het niet, ik ben het mens. Ze moeten hebben geweten dat hij mij hielp," zegt Lucy. "Misschien moeten we naar de politie," zegt Peter. "Dit is de politie," zeg ik. "We bedenken wel iets," zeg ik. "Waarom?" vraagt Edmund. "Hij is een misdadiger," zegt Edmund.

The chronicles of Narnia: the lion, the witch and the wardrobeWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu