Del 3

88 3 6
                                    

Hej. Nu är del 3 ute. Jag har inte orkat göra en del för jag trodde att novellen var dålig men vi kör ändå!

Jag hade precis gått hem från Axel. Det var nog det pinsammaste jag varit med om. Och för den delen kunde jag inte hjälpa honom på matte provet för jag hade inte ens börjat på det kapitlet .
Det började mörkna ute. Klockan är tio över fem och jag skulle vara hemma klockan 6. Jag tänkte ta en liten promenad eftersom jag ändå inte orkar vara hemma tidigare än sagt. Mina 3 brorsor. En heter Gabriel och är 4 år. Och sen har vi Emil och Gustav som är 7 och 10 år.
Jag gick längs den långa bäcken vid Axel hus. Bäcken leder ända till stan.
Efter en stund gående vid bäcken och rensat tankarna såg jag långt borta på väg mot Axels hus, Sidney och Alice. Först orkade jag inte bry mig om vad dom skulle göra där men när dom ropade på mig fick jag gå till dom.

-Åhhhh heejjj !!!! Vad kul att vi såg dig här. Liksom ett sammanträffande, sa Alice lite så där misstänksam.
-Aa väldigt kul, men asså jag hinner inte prata nu, har en läxa att göra sen, sa jag lite irriterat.
-Men varför så bråttom? Hinner du inte se en liten film?! Sa Alice ondskefullt samtidigt som hon tog upp henne Iphone.
Alice visade en film på mig i skolan. Jag satt på en bänk och skrev i min dagbok. Men dom hade redigerat in en annan text där det stod " åhhh har sånnn värkkk, och det är ju dåligt att ha det nu när jag försöker stöta på Axel, åhhh pussttt :) "
Jag visste på direkten att dom hade gjort videon.
-VAD HAR NI GJORT??? RADERA DEN NUUUU!!!!!!!!!! Sa jag.
-Åhh just det, jag la nyss upp den på insta, och sen la jag även upp den på Sidneys youtube konto, ooh just det. Jag delade även länken på facebook. Sa Alice elakt.
-Asså så fjantigt att lägga upp det på sociala medier. Asså för det första kommer ingen se den, ingen kommer bry sig. Och dom fattar väll att ni redigerat in texten? Haa såå dåliga, sa jag.
-Aja, jag vet inte?! Ses imorgon , sa Alice med flinande röst.

Jag började gå iväg längst bäcken. Jag brydde mig faktiskt inte ett smäck om vad dom gjort. Asså det är en liten film. Jag menar vad är det värsta som skulle kunna hända? Och Dom har väll inte ens Axels nummer , insta osv tänkte jag för mig själv.

Det började bli väldigt kallt ute men jag var nära mitt hus. Jag började skaka lite och tänkte på vad dom gjort. Men jag orkade inte lägga energi på det så jag gick in i hallen och tog av mig ytterkläderna. Gabriel , Emil och Gustav sprang runt i huset och lekte.
Jag gick in i köket och tog lite mat som var fryst sen senare.
Mamma och pappa satt och diskuterade tråkig ekonomi.
-Hejj gumman. Vill du sitta här med mig och pappa, vi tänkte bestämma om din månadspeng ska höjas.
-Nee det är lugnt,sa jag. Jag orkade inte diskutera. Jag var så trött efter dagen och jag bryr mig inte så mycket om pengar. Jag är inte den där tjejen som spenderar alla sina pengar på kläder och smink. Jag gick nästan aldrig på stan.
Efter att ätit upp min mat på rummet sprang jag till toan och gjorde mig klar för sängen.
Jag satt med mobilen i sängen som jag alltid gör innan sovdags. När jag gick in på sociala medier skrollade jag ner lite och då såg jag filmen som Alice lagt ut. Jag hade fått 11 kommentarer på den.
Jag läste varenda kommentar. Efter jag läst klart alla började jag skaka. Dom hade skrivit som "åhh fyfan vad äcklig hon är. Vilken jävla kille vill ha ett äckligt mensbarn" och " därför hon aldrig har vita byxor". Att bara såna kommentarer kan göra ont.
Jag började gråta väldigt snabbt. Usch.

TonårslekWhere stories live. Discover now