Alla var ute på rast och det första jag gjorde var att springa in på toaletten. Jag hade en liten smink väska som jag tog och sminka mig.
Efter en stunds sminkandes hörde jag lite fniss. Jag kollade på alla toalett dörrar, och såklart ser jag fyra ben. SIDNEY OCH ALICE. Vad har dom hittat på nudå?
Jag säger irriterad: Jag hör er era fjortisar!!!!
"Vi står inte och sminkar oss för vår dröm kille iallafall" säger Sidney.
Jag blir så irriterad så jag tar min smink väska och går ut. ÅHHH VAD IRRITERANDE" säger jag rätt högt. Men precis när jag har hunnit säga det krockar jag i Alex.
Ojj förlåt!! Säger jag.
Nääe det göö inge azz. Sa Alex.
Emmh du är den första jag faktiskt pratat med idag, haha . Men vill du typ gå till den nya restaurangen sen elle? Sa Alex samtidigt som jag fangirlar tyst.
OMG!!! Jag menar aa de kan jag..;)
Aa bra ses;)
Jag går snabbt till mitt skåp och tar upp min dagbok." Omg, Alex bjöd nyss ut mig, eller ja, nästan, ÅHHH".
Jag hör klackar och fniss bakom mig så jag vänder mig om, och där står Alice och Sidney.
" Hallå Amanda,hihiiihihi. Har du och din vän något nytt på gång då???" Sa Alice.
Emhh bry dig inte!!
"Bara så du vet är Axel ihop med Sidney" Sa Alice.
"Det är hon inte och isåfall , varför skulle jag bry mig?"
Sidney tog fram en bild på henne och Axel kyssas, men det är säkert photoshop...
"SLUTA LJUGA" skrek jag så att hela skolan blev tyst. Och Sidney och Alice rodnade.
Hihihi, jag skämta bara " sa Alice tyst och generad.
Skolan var över och jag skulle möta Alex vid den nya pizza restaurangen.
Jag går samtidigt som jag skriver till mamma" pluggar hos en konpis ,hörs" skrev jag.
Nu var jag framme vid pizzerian och där inne står Alex.
"Hej Amanda " sa Alex högt.
Emmh hej Alex, sa jag tyst och rodnade.
Asså du är jätte söt Amanda. Önskar du bar min flickvän;),sa Alex
OMDGDGSHJA VA? ja, han är snygg men ändå?! Vem säger så rakt ut?
Emh tack?, sa jag.
Kom så går vi"sa Alex.
Va? Vi har inte ens ätit!! Sa jag förtvivlat!
Men kom så går vi hem till mig! Mina föräldrar är borta!
Vad ska detta betyda? Asså shit! Han är ju lite på ändå tänkte jag samtidigt som jag gjorde ett falskt leende.
"asså vet inte" sa jag.
JO KOM! Sa Axel när han tog min arm.
Vi gick ända hem till honom. Jag hade tankar på vad han ville göra, men vi känner inte ens varandra.
Han hade ett rätt stort vitt hus med en grön dörr.
Vi gick in i hallen och det var trångt och litet,även ifall det såg stort ut. Han sprang upp till sitt rum och jag följde efter samtidigt som jag tänkte" nu händer det" .
Och jag säger" Alex jag tror inte jag vill detta.." Sa jag innan han avbröt mig.
"Vänta vänta, hahahah trodde du att jag ville.. Med dig. Nu? HAHAHAHHA" Sa Alex.
Emmh ja.. Vadå?
Jag ville bara att du skulle hjälpa mig med matte provet, det måste vara inne innan tre..,sa Alex.
Åhh gud! Förlåt! Sa jag!
Asså shit vad pinsamt! Jag orkar inte! Heereeeguuuudd!
/// detta var väldigt dålig, men i nästa startar Alice och Sidney "nätmobbningen" alltså aa. Shh!!
YOU ARE READING
Tonårslek
Teen FictionAmanda är 14 år och det började en ny kille i klassen. Killen hette Axel och bara av att titta på honom fick henne att le. Hon försöker komma närma honom men eftersom att Amanda är mindre populär och Axel tillhör nu det populära gänget. I det"populä...