AUTHOR P.O.V
Y/n sah sedar dan itu membuatkan semua gembira. Termasuk Felix. Dia tidak boleh berkata apa-apa disebabkan tiub yang disambung terus ke dalam tekaknya.
Dia memandang eomma dan appanya.
"Sayang, kamu cari Felix?"
Y/n mengedipkan mata tanda ya.
Langsir dibuka dan....
Y/n terkedu, impiannya untuk melihat lampu yang banyak seperti di taman seoul dicapai.
Felix berdiri di tengah dan dia berjalan menuju ke arah tingkap kaca yang dijadikan sebagai penghalang mereka.
Felix meletakkan tangannya di cermin tersebut dan y/n buat benda yang sama.
Air mata y/n tumpah.
"At last, kalini boleh jugak buat awak senyap. Takdela awak selalu bebel dekat saya."
Y/n hanya melihat muka Felix.
"Y/n... saya tak dapat kotakan janji kita, awak dah sihat so, saya tak boleh dengan awak. Saya tak nak awak sakit balik. Awak faham kan?"
Y/n menggelengkan kepalanya.
"At least, saya dapat tegok awak sembuh dah buat saya gembira. At least, saya dah confess dekat awak pun dah buat saya bahagia."
"Saya tak rasa kita akan jumpa lagi y/n... maafkan saya. Saya nak awak tahu yang saya sayang awak."
Felix menghadiahkan flying kiss dan dia beredar.
Y/n membukatkan matanya dan memandang Felix yang pergi...
Y/n menangis, semahu-mahunya.
5 tahun di hospital dia menemui cinta.
"Sayang..." eomma y/n mendekati anaknya
Y/n memandang eommanya.
"Felix bagi ni. As apa yang dia janji masa nak kawan dengan kamu dulu."
Sebuah sketch book diterima y/n. Dia masih ingat apa yang Felix katakan sebelum mereka berkawan. Dia akan lukis sebagai tanda persahabatan.
Y/n menyelak sehelai demi sehelai.
YOU ARE READING
⋮ ៚ ᴛᴏᴜᴄʜ ↺ ʟᴇᴇ ғᴇʟɪx × ʏᴏᴜ ꒰ ✓ ꒱
Fanfiction҂৲ felix fanfic : Cinta yang diluah namun tiada kebahagiaan di penghujungnya Takdir mereka telah tertulis dan terpaksa menerimanya. START : 15 Oct 2020 END : 5 Mei 2020