⏪INTRO⏩

1.4K 87 81
                                    

(KIM Y/N)
Seorang yeoja yang happy go lucky pada awalnya namun,disebabkan satu pennyakit berbahaya, semua berubah.

(LEE FELIX)
Seorang namja yang cold but cute. Dia sangat penyangyang.

Penyakit CF dan Bronchitist. Pernah dengar?

CF ialah pemyakit bawaan kuman dan bakteria yang merosakkan paru-paru. Penyakit Bronchitist ini sama dengan pneyakit CF iaitu penyakit kerosakkan paru-paru. Pesakit yang menghidapi penyakit ini paru-paru mereka rosak. Mereka sukar untuk bernafas dan mudah letih.

Penyakit ini akan dijangkiti melalui batuk, selsesema dan sentuhan. Pesakit CF tidak perlu dikuarantin namun, mereka perlu mengekalkan jarak 2 meter antara pesakit CF yang lain. Penyakit ini boleh membawa maut. Cara untuk hidup? Mereka memerlukan paru-paru baru meskipun paru-paru itu hanya boleh tahan selama 5 tahun.

Pesakit CF dengan pesakit CF yang lain tidak dibenarkan untuk bersentuhan sesama sendiri tanpa alas. Mereka perlu membawa alat pernafasan ke mana sahaja mereka pergi. Sengsara... ya, memang sengsara buat mereka.

Itulah kisah Felix dan y/n. Pertemuan di hospitak Seoul yang mengubah segalanya. Perangai dingin Felix, sifat murung y/n. Semuanya berubah. Mereka ibarat keluarga di dalam hospital itu.

Lama... lama menjadi kawan baik dan satu perasaan timbul dalam hati kedua insan itu. CINTA perasaan iti yang timbul. Namun, kedua-dua mereka tidak pernah meluahkan sebabnya, mereka tahu, mereka takkan bahagia. Tak boleh bersentuhan, tak boleh bermesra, tak boleh berpelukan dan mungkin, jangka hayat kehidupan singkat.

Lama, mereka tunggu paru-paru baru untuk mereka dan akhirnya satu paru-paru tiba. Bukan untuk Felix, untuk y/n. Y/n tak nak terima paru-paru tu sebab tak nak tinggalkan Felix. Dia sayang dengan Felix namun, dengan paksaan dan kata-kata dorongan dari Felix, dia menerima paru-paru tersebut.

Sayangnya, Felix perlu meninggalkan dia. Penyakit CF yang dipulihlan masih mudah dijangkiti dengan pesakit CF yang masih kronik. Felix pergi... pergi meninggalkan y/n.





NEW FF! FELIX!

Dah baca synopsis di atas?

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

Dah baca synopsis di atas?

Apa perasaan anda?

Nak tahu apa jadi selanjutnya?

Sedih atau bahagia?

Muehehehehehhehehe......

Akan ada beberapa stray kids jadi mangsa dalam ff ni.

Jangan marah if itu bias anda....


INSPIRASI : MOVIE: 5 FEET APART

SPECIAL TAG
raraesihien -lesyeuxdeninie- lili-chaerin KookieXChanyeol nischii_ Pyoo_Ninx withfelix- maiyonies liennn- honey_cheol98 puppyseungmin-
i

ovehyvnjin lynooo- Lissyflry

 ⋮  ៚ ᴛᴏᴜᴄʜ  ↺  ʟᴇᴇ ғᴇʟɪx × ʏᴏᴜ  ꒰ ✓ ꒱ Where stories live. Discover now