Crystal'S Mansion
Bersepah manusia terbaring di ruang tamu.Jam sudah menunjukkan pukul 10.00 a.m tapi sorang pun tidak bangun dari mimpi indah mereka.
ZACH POV
Aduh panasnya.Aku duduk sambil mengosokan mataku.Tiada sorang pun dah bangun kecuali aku.Adu tekak aku betul-betul rasa tak selesa.
Aku ke dapur mengambil segelas air,erghh tekak aku.Kepala dan mata terasa berdenyut-denyut.Aku teduduk di lantai dapur kerana badanku terasa begitu lemah.
"Eh! kau kenapa?" Zarel berlari mendapatkan aku yang sedang bersandar lemah. "entah tekak aku sakit pastu aku pening sangat" kataku.Dia memegang dahi aku. "perghh panas gile kau ni,dah-dah jom aku bawak kau masuk bilik" dia memapah aku masuk ke dalam bilik.
"haih kau ni lain kali dah tau makan macam-macam malam tadi minumlah air masak ni dah kena sakit tekak haih" Zarel membebel.Aku hanya memejamkan mata menghiraukan leteran kembar ku itu.
ALVIN POV
Aku terjaga dari mimpi indahku ecehh.Pergh semua still tido mampos taknak bangun tapi tulah mana kembar Z dua org tu?
Kedengaran bunyi ktang ktung di dapur.Eh Zarel masak? "eh bro rajin kau masak" tegur ku. "tak rajin kene rajinkanlah.Zach tu demam" kata Zarel. "Hah demam?!"
"iye,ni kau tolong bawak untuk dia boleh?aku nak keluar gi Farmasi jap" pintanya. "ouh boleh bro" "OK THANKS BRO SYG KAU!" dia terus berlari ke ruang tamu.Puih kalau adik dia yang cakap xpe agi ni abang dia,welk nak muntah dengaq.
Zarel POV
Aku tengok manusia-manusia ni still tak terjaga dah nak dekat kul 11.00 a.m dah.Haih anak-anak muda macam mana nak bangkit cemni.Tiba-tiba idea nakal muncul hehehe.
Aku turn off suis aircond dah kipas.Aku berlari ke tandas dan membawa sebaldi air hehehe. "hmm nape panas ni" "aduu sempitlah" "eih sapa tutup aircond ngan kipas nii panas lahh" "eiyy tepilahh" mereka semua merengek kepanasan HAHAHA.
1..2..3!!
"WOII RUMAHH TERBAKAR!!!" jerit ku.Ada yang terjaga dan panik. "WEHH!! Air weyh!"
"WEYHH CEPATT KELUAR RUMAH!!"
"WEYH KEJUTLAHH DIORANG!!""tolonggg akuu taknak terbakar,tak sempat lagi aku kahwin" rengek Ryan.
"Kau merepek apa bodoh! bangun cepatlahh!" Mael mengetuk kepala Ryan. "sakit bodoh!"
"jangan gaduh lah!cepatlahh bangun!" tegas Elina.
Ternyata dorang semua ni mamai lagi,bangang bethol takkan tak perasan kot.
Adeh sakitt perut aku tengok diorang yang tengah gelabah dalam keadaan tengah mamai ni HAHAHAHA.
"Apa nak air?nahh" aku menyimbah air ke arah mereka dan terus berlari keluar rumah.
"TENGKUU ZARELL JUSTINNN!" jerit mereka semua.HAHAHAHA DANKE!
ZACH POV
Adu apa yang bising-bising tu.Aku cuba berdiri dan pergi membuka pintu untuk turun ke ruang tamu.
"kau nak pergi mana Zach?" fuh terkejut aku Alvin berdiri di depan pintu dengan dulang berisi bubur dan air.
"erk kau buat pe sini? tanya ku. "nak bawak makanan untuk kau, Zarel keluar jap gi Farmasi" katanya. "kau tak jawab agi soalan aku" keningnya dijongketkan memandang aku.
"erm aku dgr dorg bising-bising tadi,ingat nak turun check" jawabku. "haih kau baring balik,diorang tu tadi terkejut je kene prank ngan kembar kau" kata Alvin. Aku hanya menganguk dan kembali ke katil.
Alvin meletakkan dulang di meja dan ingin beredar tapi aku menahan dia. "erm kau suapkan aku boleh~" pintaku lembut.
ALVIN POV
Mimpi apa minah ni mintak aku suapkan,hahaha tapi ok jugak ada peluang nak sweet-sweet ngan dia eceh."ermm bukak mulut princess~" Dia hanya menurut dan aku menyuapkan bubur ke dalam mulutnya.
"sedap?" "erghh tekak akuu rasa macam telan dawai besi je" katanya sambil mengerut dahi.Aku tertawa kecil melihat dia. "hmm makan lagi sikit" kataku. "akuu taknak dah" katanya menolak perlahan mangkuk bubur yang aku pegang.
"tapi kau kene makan sikit,nanti kau nak makan ubat" aku menyuapkan bubur.Dia dengan muka terpaksa hanya membuka mulut dan cuba menelan .
Kerana tekaknya yang tidak dapat menerima rasa bubur tu.Dia bangun dan berlari ke tandas dan memuntahkan bubur tadi.Aku berlari ke tandas. "Zach kau okay?" dia tidak membalas sebaliknya cuba memuntahkan sisa makanan yang tidak dapat diterima tekaknya.
"hikss aku taknak dah" tiba-tiba air matanya mengalir dan badan yang lemah itu terduduk di lantai bilik air.
Adu ni yang lemah ni tengok dia menangis.
Aku memeluk dia. "ok shuh~ jgn nangis,tak makan dah kay,aku bawak kau tidur dah jom" aku memimpin dia ke katil.
Aku melepaskan pelukan "erm Alvin jgn ah tinggal aku hiks" dia menagis lagi.
"ye aku tak tinggal kau" kataku lembut.Dia hanya mengangguk manja dan baring memejamkan mata.
Tiba-tiba tangan sasa aku dipeluk. "erm pinjam tangan kau tau".
Aku memandang wajah pucat itu dengan pelik
Selalunya bukan main garang macam harimau sekarang bukan main jinak macam kucing.Manjaa!
Aku menilik wajahnya,yang telah lena diulit mimpi.
Tangan kiri ku membelai rambutnya,walaupun dalam tidur,wajahnya tetap jelita. Ala-ala Sleeping Beauty.Walaupun dia tak seperti Elina yang putih dan berseri,Cayla yang tinggi lampai seperti model,Qilah yang persi artis malaya dan Elvina yang mukanya ada campuran arab.
Tetapi terdapat perbezaan pada gadis yang bernama Zachira Jesslyn ini.
Saat pertama kali melihatnya,hati aku sudah terdetik rasa yang aku sendiri tak tau,suka itu pasti tapi ini lain,cinta?mungkin."aipp ingat sikit abang dia hidup lagi" terkejut aku Zarel yang tiba-tiba muncul.
Dia memandang tangan aku yang dipeluk Zach.
"sorry lah sebab aku mintak kau jaga dia kejap tadi,Zach ni memang manja kalau time sakit" katanya.
"hahaha sokay bro lagipun kelakar gak melayan perangai cengeng dia" kataku dan kitorang ketawa.AUTHOR POV
"dorang tengah wat pe tuw weyh?" tanya Cairi.
"entah mana aku tau kau ni" kata Mael.
"asal diorang ketawa?" tanya Zarif. "Kau rasa kitorang tau ke bingai?" kata mereka serentak.
"shuhhh bangang nanti diorang dengarlah!" kata Elvina.Mereka mengintai Zarel,Alvin dan Zach di luar pintu bilik.
"apa motif kita senanya ni?" tanya Faiz.
"entah aku ikut je diorang" balas Elina.
"aah apahal lah aku ikut korang" kata Ryan.
"Kau yang ajak BINGAI!" kata mereka serentak.
"shuhh diam bangang nanti diorang deng-" "nanti diorang apa El?"Mereka semua menoleh,PAP! 2 orang jejaka yang kacak berdiri depan mereka.
"seronok intai-intai orang?" tanya Zarel sambil menjongketkan kening.
Mereka hanya tersengih,dah sepantas kilat semua berlari menyelamatkan diri mereka.2 orang jejaka itu hanya ketawa melihat telatah rakan-rakan mereka.Haih apalah dah besar pun perangai bodoh-bodoh centu.
BERSAMBUNG...
YOU ARE READING
Fancy Highschool {in editing}
Fiksi Remaja𝕯𝖎𝖆𝖒𝖔𝖓𝖉𝕷𝖎𝖌𝖍𝖙♥️𝕮𝖗𝖞𝖘𝖙𝖆𝖑 Group Crystal yang dikenali ramai di sekolah Fancy Higschool,ahli kumpulan ni mempunyai personaliti yang berbeza. Kedatangan Diamond Light telah mengubah sedikit demi sedikit hidup Crsytal. Banyak kenangan t...