Part 4 - Skool Luv Affair

1.5K 80 1
                                    

Ketika Suzy masuk ke kelas secara x sengaja Suzy terlanggar V. "Mianhae" Suzy tunduk "Saya x perasan". "Dh lah stupid, buta plak tuh!" V menjerit kpd Suzy. "Ko nih knp?! Kan aq dh kte sori td! X puas hati lagi ke?" Suzy bengang. "Mmg x pon!!" V jwp dgn slamber. "Bgtau aq pe yg ko x puas hati?" "Sbb ko tolak aq!" jerit V. Suzy tergelak. "Apa yg lawak?!" marah V. "Ko nih, aq x tolak ko masuk longkang pon. Aq cuma tolak ko, tu je, tu pon nsib baik x jtuh" Suzy tersenyum sinis. "Ish dah lah! Buuang masa aq je gduh ngn pompuan stupid cm ko nih!" V trus menolak Suzy dn berjln ke arah mejanya.

tanpa mereka sedari, seseorg sdg memerhatikan mereka bergduh. "Ish pompuan ni x syg nyawa agaknya! Nk je aq bunuh dia skang nie! Tp nsib baiklah V pon mcm x ske dia~!" kata org tu.

Suzy duduk di mejanya. Perasaan dia tgh x menentu. Separuh dr hati dia mcm suka V dan separuh lagi mcm benci kt dia. "Apa yg aq tgh rasa skang nie? Knp jantung aq berdegup kencang klu nmpk dia? Who is he to me? Aq ske dia ke? Ish x mungkin lah!" Suzy menggelengkan kepalanya. Dia cuba utk berhenti fikir tentang V tp malangnya tu je lah yg dia pikir.

__ __

Loceng skolah baru je berbunyi menandakan waktu balik dh tiba. Sume  org bergegas kluar dr kelas. Namun hanya tinggal BTS dan Suzy shje dlm kelas. Suzy nk minx maaf psal dia langgar V td.

"Erm, V sorry sbb td sy mrh awk. Sy x de niat pon nk mrh awk" kata Suzy tersipu2 malu. "Its ok" balas V. "Are u sure?" Suzy meminta kepastian. "Yes~" V tersenyum kpd Suzy. Pipi Suzy trus bertukar merah. "Erm, ok lah. Klu x de ppe sy blik dlu eah?" "Ok" Suzy pon berjln kluar dr kelas.

V memandg Suzy kluar dr kelas. Tiba2 bahunya di tepuk Jungkook. "V ko ske Suzy kn?" tny Jungkook. "Tulh aq pon tgok ko mcm ske dye." Jin mencubit pinggang V. "Pe korang merepek nie?! Bdk gangster cm aq ni x bercinta lah!" pipi V bertukar merah. "Ye ke ni?" Suga menjeling V. "Ye!! Korang ni dh knp?!!" jerit V. "Hihihi....klu dh ske tu bgtau je lah~" giliran Rap Mon pula mengusiknya. "Pe ni hyung?! Hyung pun support dorang! "V membuat suara sedih. Jimin meletakkan tngnya ke atas bahu V dan berkata "Korang dh2 lah tu. Dye kte x, kn? That's mean x lah. Korang x baiklah bruk sangka ngn dye" Jimin memberi nasihat. "Huhuhu thank so much~!" V memeluk Jimin. Jimin trus menolak V sehingga jatuh. "Eee, gelinya aq!" Tiba2 V menjerit. "V ko knp?!" Jhope sudah cemas. "Asal aq asyik kne tolak?! Sakit tau x?!!" jerit V. "Lah ko nih. Wt aq cuak je! Pike ade pe lh td." Jhope mencubit telinga V.

__ __

Ding Dong~~ loceng rumah Suzy berbunyi. Suzy yg sdg tidur, terjaga dr tidurnya.

"Ish spe lak yg dtg pg2 buta nih?! Kacau aq tido je!" Suzy mengomel sendirian. "Skjap!" jerit Suzy. Suzy trus memakai jaketnya dan berlari ke pintu.

Apabila dia membuka pintu dia amat terkejut sehingga terduduk di dpn pintu apabila melihat org yg di hadapan pintu rumahnya. "A..apa..kau...bu..buat..kt..si..sini?" Suzy tergagap2. "Hihihi sorry klu mengacau ko tido" V menghulurkan tngan dan bantu Suzy berdiri. "Thankz. Btw npe ko dtg sini?" tanya Suzy. Tiba2 V mengeluarkan sejambak bunga dn beri kpd Suzy. Suzy mengambil buga tu. "Thanks" ucapnya, pipinya menjadi merah. Tiba2 V melutut di hdpanya dn mengeluarkan sekotak cincin. Dia membukanya dan berkata "Will u marry me?" Suzy menangis dan mengangguk. 

Tiba2 Suzy terasa bdnya digoyangkan dgn kuat.

"Suzy bngun! Pgi skolah lah!" kjut ommanya. Suzy terkejut. "Kamu ni dh knp? Dh lah dr td dok sbut nama V! Naik rimas omma dgr!" kata ommanya. "Omma knal V ke?" Suzy sudah cemas. "Nth omma x knal, tp dr td kmu dok sbut huruf V." Suzy menjerit. "Bdk ni dh knp? Dh pgi mandi cpt!" ommanya kluar dr biliknya.

Suzy duduk di katilnya."Lah mimpi je ke? Ingatkan btul2! Haish, parah btullh aq nie!" Suzy mengomel. "Mcm mne lah dia bley msuk dlm mimpi aq? Btw so sweet~" Suzy mengoyang2kan bdnya dan....BAM!!! dia jtuh katil. "Adoi, sakitnya pinggang aq! Dh lah aq nk g bersiap~ X sbar nk jumpa V~" kata Suzy

My Boyfriend is a gangsterWhere stories live. Discover now